Виконавчий комітет Саксаганської районної в місті ради Офіційний вебсайт виконавчого комітету Саксаганської районної в місті ради

ЗВІТ про проведення зовнішньої оцінки якості соціальних послуг в комунальній установі «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) у Саксаганському районі» Криворізької міської ради

Управління праці та соціального захисту населення виконкому Саксаганської районної у місті ради повідомляє, що відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2020 №449 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг» та наказу Міністерства соціальної політики України від 27 грудня 2013 року № 904 «Про затвердження Методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг тимчасовою комісією з проведення зовнішньої оцінки якості соціальних послуг, що надаються комунальною установою «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) у Саксаганському районі» Криворізької міської ради, затвердженою розпорядженням голови районної у місті ради від 29 березня 2021 року № 86-р «Про створення тимчасової комісії з проведення зовнішньої оцінки соціальних послуг, що надаються комунальною установою «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) у Саксаганському районі» Криворізької міської ради» проведено зовнішню оцінку якості соціальних послуг, які надаються комунальною установою «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) у Саксаганському районі» Криворізької міської ради (далі - територіальний центр).

Під час проведення зовнішнього оцінювання встановлено наступне:

1.Оцінка кількісних показників надання соціальних послуг.

Кожен кількісний показник переводиться у відсотковий еквівалент (як частка до загальної сукупності), після чого, в залежності від значення, йому присвоюються статуси. Отже в ході перевірки кількісних показників соціальної послуги догляду вдома та денного догляду проаналізовано наступне:

- кількість скарг від отримувачів соціальної послуги: до територіального центру скарг не надходило. Статус – «добре»;

- частка задоволених звернень про отримання соціальних послуг складає 100%, з них 80% -добре, 20% - задовільно. Статус – «добре»;

- частота здійснення моніторингу якості надання соціальних послуг - моніторинг якості надання соціальних послуг проводиться  4 рази на рік. Статус – «добре»;

- відповідність встановлених показників якості отриманих у ході контролю – 100%. Статус – «добре».

Таким чином, для кількісних показників надання соціальних послуг догляду вдома та денного догляду присвоюється узагальнений статус «добре».

2.Оцінка якісних показників соціальної послуги «Догляд вдома»  та «Денний догляд».

2.1. Показник «адресність та індивідуальний підхід». Критерії оцінювання:

- наявність визначення індивідуальних потреб отримувача – всі перевірені особові справи отримувачів соціальних послуг містять картки визначення (оцінювання) індивідуальних потреб у соціальному обслуговуванні (наданні соціальних послуг) та визначений ступінь індивідуальної потреби отримувача соціальної послуги у наданні соціальної послуги. Відсотковий еквівалент складає 100%;

- складання індивідуального плану, що підписується отримувачем та територіальним центром та відповідає його визначеним індивідуальним потребам, забезпечення перегляду індивідуального плану надання соціальних послуг – індивідуальні плани надання соціальних послуг догляду вдома та денного догляду, складені відповідно до індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги, узгоджені з кожним отримувачем соціальної послуги та завідувачем відділення соціальної допомоги вдома або відділення денного перебування. Індивідуальний план складений за встановленою Державним стандартом формою у двох примірниках. Один примірник індивідуального плану знаходиться в отримувача соціальної послуги, другий – в особовій справі отримувача. Індивідуальний план переглядається відповідно до вимог Державного стандарту, за потреби вносяться зміни у договір. Відсотковий еквівалент складає 100%.

 Узагальнений статус показника «адресність та індивідуальний підхід» - 100%, що відповідає статусу «добре».

 2.2. Показник «результативність». Критерії оцінювання:

 - рівень задоволення індивідуальних потреб отримувачів (за оцінками отримувачів соціальної послуги) – протягом 2020 року проведене опитування 3541 особи та протягом І кварталу 2021 року опитано 1255 громадян, які отримують соціальні послуги догляду вдома та денного догляду. Опитані громадяни в переважній більшості задоволені роботою працівників територіального центру та умовами виконання договорів. Відсотковий еквівалент складає 100%;

- вирішення проблемних питань отримувачів (покращення емоційного, психологічного, фізичного стану отримувачів соціальних послуг, позитивні зміни у стані отримувача соціальних послуг послуги у процесі їх надання порівняно з періодом, коли соціальні послуги не надавалися) – отримувачі соціальних послуг констатували покращення емоційного, психологічного, фізичного стану порівняно з періодом, коли соціальні послуги не надавалися. Відсотковий еквівалент складає 100%;

- проведення опитувань, збору відгуків, реагування на скарги отримувачів соціальної послуги та проведення роботи щодо надання роз’яснень отримувачам соціальної послуги вдома (рівень подолання або мінімізації наслідків складних життєвих обставин отримувачами соціальних послуг) – в ході перевірок роботи соціальних робітників, проведення внутрішнього моніторингу та оцінки якості соціальних послуг проведено опитування 3541 особи (2020 рік) та 1255 громадян (2021 рік). Були отримані переважно позитивні відгуки щодо роботи соціальних робітників. Відсотковий еквівалент складає 100%;

- розроблення та застосування системи заохочення надавачів соціальної послуги, роботу яких позитивно оцінюють отримувачі соціальної послуги – заохочення для надавачів соціальних послуг здійснюється відповідно до розробленого Положення про преміювання працівників територіального центру (за наявності фінансування), нагородження грамотами, подяками. Відсотковий еквівалент складає 100%.

 Узагальнений статус показника «результативність» відповідає статусу «добре».

2.3. Показник «своєчасність». Критерії оцінювання:

- прийняття рішення щодо надання соціальної послуги, визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги, підготовка індивідуального плану надання соціальної послуги у встановлений строк (дотримання максимальних строків, встановлених Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2009 № 1417, Державного стандарту догляду вдома та Державного стандарту денного догляду) – прийняття рішення проводиться у терміни, визначені Державними стандартами. Визначення індивідуальних потреб та складання індивідуального плану проводиться протягом 5 календарних днів з дня отримання рішення щодо обслуговування територіальним центром. Чотирма відділеннями соціальної допомоги вдома протягом 2020 року складено 4430 договорів та індивідуальних планів, протягом І кварталу 2021 року -  4120 договорів та індивідуальних планів; відділенням денного догляду протягом 2020 року складено 171 договір та індивідуальний план, протягом І кварталу 2021 року – 99 договорів та індивідуальних планів. Відсотковий еквівалент складає 100%;

- строки та терміни надання соціальної послуги – строки та терміни надання соціальної послуги відповідають зазначеним у договорі та індивідуальному плану. Протягом 2020 року проведено 519 планових перевірок якості та своєчасності надання соціальних послуг та  150 перевірок  проведено у І кварталі 2021 року.  Відсотковий еквівалент складає 100%.

Узагальнений статус показника «своєчасність» - 100%, що відповідає статусу «добре».

2.4. Показник «доступність та відкритість». Критерії оцінювання:

- наявність приміщень, що відповідають санітарним та протипожежним вимогам – приміщення територіального центру відповідає санітарним та протипожежним вимогам та забезпечені безперебійним водопостачанням та водовідведенням, освітленням, опаленням згідно з вимогами чинного законодавства. Відсотковий еквівалент складає 100%.

- наявність спеціально обладнаних місць для паркування транспортних засобів, спеціальних ліфтів, пандусів, інших пристосувань для безперешкодного доступу отримувачів соціальної послуги до суб’єкта, що надає соціальну послугу – в установі передбачено паркувальний майданчик для автомобілів осіб з інвалідністю, на вході в будівлю наявний пандус та кнопка виклику. Спеціальні ліфти відсутні.  Відсотковий еквівалент складає 100%;

- наявність оформлених стендів з інформацією для отримувачів соціальних послуг про порядок надання, умови та зміст соціальних послуг –  територіальним центром постійно проводиться робота по інформуванню потенційних отримувачів про наявні послуги. Відповідна інформація розміщена на інформаційних стендах комунальної установи. Відсотковий еквівалент складає 100%.

 Узагальнений статус показника «доступність та відкритість» - 100%, що відповідає статусу «добре».

 2.5. Показник «повага до гідності отримувача соціальної послуги». Критерії оцінювання:

 - відгуки отримувачів соціальної послуги щодо ставлення до них надавачів соціальної послуги (скарги та претензії від отримувачів) - до територіального центру скарг від отримувачів соціальних послуг не надходило.  Загальна чисельність опитаних отримувачів соціальних послуг задоволені ставленням до себе соціальних робітників. Відсотковий еквівалент складає 100%;

- наявність у договорі про надання соціальної послуги догляду вдома та денного догляду положень щодо дотримання принципу конфіденційності – з усіма отримувачами  заключені договори про надання соціальних послуг, в яких зазначені права та обов’язки отримувача та надавача.

 У договорі про соціальне обслуговування передбачено, що працівники територіального центру зобов’язуються бути ввічливими та коректними у спілкуванні з отримувачем при виконанні своїх посадових обов’язків, дотримуватися конфіденційності в роботі з інформацією, отриманою в процесі виконання службових обов’язків працівниками відділень.   Вживаються заходи щодо захисту персональних даних відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних» та конфіденційності інформації щодо отримувачів послуги. Відсотковий еквівалент складає 100%;

- повага до гідності отримувачів соціальної послуги та недопущення негуманних і дискримінаційних дій щодо них – соціальні робітники у своїй роботі використовують індивідуальний підхід (з урахуванням фізичного та психологічного стану отримувача соціальної послуги) та з повагою ставляться до віку, статі отримувачів соціальної послуги, провадять свою діяльність з повагою до гідності отримувачів соціальної послуги та з недопущенням негуманних і дискримінаційних дій щодо них.

Фактів негуманних і дискримінаційних дій щодо отримувачів соціальної послуги не було. Відсотковий еквівалент складає 100%.

Узагальнений статус показника «повага до гідності отримувача соціальної послуги» - 100%, що відповідає статус «добре».

2.6. Показник «професійність». Критерії оцінювання:

- штатний розпис – штатний розпис сформовано відповідно до законодавства України та з урахуванням норм Типових штатних нормативів чисельності працівників територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг), затверджених наказом Мінсоцполітики України від 12.07.2016 № 753. Відсотковий еквівалент складає 100%;

- наявність затверджених посадових інструкцій – на кожного працівника розроблена та затверджена директором територіального центру посадова інструкція з урахуванням вимог «Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуск 80 «Соціальні послуги», затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 14.10.2005 р. № 324 зі змінами та доповненнями. Відсотковий еквівалент складає 100%;

- наявність документів про освіту (державного зразка) працівників суб’єкта, що надає соціальну послугу – в особових справах працівників містяться документи про освіту (державного зразка). Відсотковий еквівалент складає 100%;

- наявність особистих медичних книжок надавачів соціальної послуги та проходження обов’язкових медичних оглядів – всі соціальні робітники мають особисті медичні книжки, пройшли обов’язковий медичний огляд . Відсотковий еквівалент складає 100%;

- наявність графіка проведення робочих нарад з питань законодавства у сфері надання соціальних послуг – в територіальному центрі проводяться наради з інформування персоналу щодо чинного законодавства та організації їх роботи відповідно до затвердженого плану. Відсотковий еквівалент складає 100%;

- наявність обладнання, твердого та м’якого інвентарю, транспорту для надання соціальної послуги вдома – територіальний центр в достатньому обсязі забезпечений обладнанням, твердим та  м’яким  інвентарем, має 2 легкові автомобілі. Еквівалент складає 100%.

Узагальнений статус показника «професійність» 100%, що відповідає статусу «добре».

Підводячи підсумки зовнішнього оцінювання, на підставі аналізу показників діяльності територіального центру з надання соціальних послуг «догляд вдома» та «денний догляд»,  оцінка якості надання соціальних послуг відповідає статусу «добре».

За результатами проведеного зовнішнього оцінювання, не зважаючи на оцінку «добре», для покращення якості соціальних послуг адміністрації територіального центру рекомендовано:

- керуватися вимогами діючого законодавства у сфері надання соціальних послуг в частині, що не суперечить Закону України «Про соціальні послуги»;

- продовжувати роботу щодо виявлення самотніх та самотньо-проживаючих громадян похилого віку та осіб з інвалідністю з метою надання їм необхідної соціальної допомоги;

- вивчати рівень задоволення отримувачів соціальних послуг та знайомити їх зі змінами в діючому законодавстві;

- продовжувати своєчасне та якісне надання соціальних послуг;

- систематично  організовувати  заходи,  спрямовані  на  підвищення  кваліфікації співробітників: навчальні та тематичні семінари, практикуми, виробничі та адміністративні наради, обмін досвідом роботи, направлення на курси підвищення кваліфікації;

- своєчасно та результативно реагувати на звернення громадян щодо соціального обслуговування;

- працювати над вдосконаленням рівня безперешкодного доступу до установи осіб з обмеженими можливостями;

- збільшити кількість інформації про роботу установи на сторінці територіального центру в соціальній мережі Facebook;

- завести журнал фіксування скарг, якщо такий передбачено в Положенні про комунальну установу «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) у Саксаганському районі» Криворізької міської ради».