Виконавчий комітет Саксаганської районної в місті ради Офіційний веб-сайт виконавчого комітету Саксаганської районної в місті ради

Увага, Шановні виборці!

Тепер кожен виборець незалежно від того, де зареєстроване його місце проживання, може закріпити своє фактичне місце проживання як виборчу адресу та проголосувати на виборах у відповідній місцевості.

Куди звертатись, щоб змінити виборчу адресу?

Виборцю потрібно звернутись до відділу ведення державного реєстру виборців за місцем, де виборець фактично проживає. Детальну інформацію про місцезнаходження потрібного відділу та його контакти можна знайти на сайті Державного реєстру виборців, де в розділі  «Органи реєстру» слід зайти у вкладку  «Відділи ведення реєстру» – саме там міститься інформація про всі відділи у кожній із областей України.

Які документи потрібно подавати?

- паспорт – документ, що посвідчує особу та підтверджує, що особа є громадянином України. Якщо в особи немає паспорту (у разі недавнього набуття громадянства України), така особа пред’являє тимчасове посвідчення громадянина України.

- заява про зміну виборчої адреси, форму якої можна знайти як на сайті Державного реєстру виборців чи Центральної виборчої комісії, так і в приміщенні відділу ведення реєстру.

- документи, які підтверджують, що виборець фактично проживає за вказаною у заяві адресою.

Це може бути копія одного із таких документів:

  • договір оренди житла, на підставі якого виборець проживає за

відповідною адресою;

  • документ, який засвідчує здійснення виборцем підприємницької діяль-

ності за відповідною адресою, виданий органом державної влади чи органом місцевого самоврядування. 

Наприклад, виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань тощо.

  • документ, який підтверджує право власності на житло за адресою, яку

виборець просить визначити його новою виборчою адресою. 

Наприклад, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, свідоцтво про право власності на нерухоме майно, свідоцтво про право на спадщину, договір купівлі-продажу, договір дарування, договір міни тощо.

  • довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи;
  • документ, що засвідчує здійснення виборцем догляду за особою, місце

проживання якої зареєстроване відповідно до Закону України  «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» за відповідною виборчою адресою. 

Наприклад, рішення органу соціального захисту населення про призначення щомісячної грошової допомоги особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю I чи II групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за нею тощо.

  • документ, що засвідчує перебування виборця у шлюбі або у родинних

відносинах із особою, місце проживання якої зареєстроване відповідно до Закону України  «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» за адресою, яку виборець просить визначити його новою виборчою адресою. 

Наприклад, свідоцтво про шлюб, свідоцтво про народження, судове рішення про встановлення факту родинних відносин між фізичними особами тощо.

Як подати документи?

У виборців  є 3 варіанти:

- подати особисто, фізично відвідавши відділ ведення реєстру виборців;

- подати  документи  може  уповноважений  представник  виборця  –  для цього потрібен ще один документ, нотаріально посвідчена довіреність, де прописані конкретні повноваження від виборця такому представнику;

- подати заяву  онлайн  на сайт і Державного  реєстру виборців з використанням електронного цифрового підпису.

Як працює сервис?

Для подання заяви онлайн, необхідно заповнити електронну форму із застосуванням електронного цифрового підпису виборця.

Копії  документів (скановані), що підтверджують фактичне проживання виборця, потрібно додати у файлах формату JPEG (*.jpg) або PDF (*.pdf), загальний розмір якого/яких не повинен перевищувати 5 мегабайтів.

Про подання заяви в електронній формі на вказану виборцем адресу електронної пошти надсилається відповідне повідомлення.

Тепер виборці зможуть змінити виборчу адресу у зручний час і спосіб.

Скільки триватиме розгляд заяви?

На розгляд заяви передбачено 15 днів з моменту її отримання. Строк розгляду може збільшуватись, якщо у заяві будуть виявлені помилки, неточності чи недостатні дані. В такому випадку виборцю буде надана можливість виправити відповідні недоліки.

Повідомлення про внесення до Реєстру  «нової» виборчої адреси надсилається виборцю на адресу електронної пошти, зазначену в онлайн-заяві.

Навіть якщо виборець подавав заяву особисто чи через представника, він також може отримати повідомлення на електронну пошту, якщо зазначить про це у заяві.

Коли можна змінити виборчу адресу? 

 З 1 липня 2020 року, кожен виборець може скористатись правом та змінити виборчу адресу. Виборчу адресу можна змінювати лише до п’ятого дня виборчого процесу.

Нагадуємо, що виборчий процес місцевих виборів розпочинається за  50 днів до дня голосування. Отож, з 1 липня 2020 року до 9 вересня 2020 року (5-й день виборчого процесу місцевих виборів 2020) кожен виборець зможе змінити виборчу адресу та проголосувати вже за новою виборчою адресою на місцевих виборах 25 жовтня цього року.

 

Які обмеження існують щодо зміни виборчої адреси?

Окрім заборони зміни виборчої адреси під час виборчого процесу, не дозволена і повторна зміна виборчої адреси протягом 6 місяців. Так, якщо   20 липня 2020 року громадянин змінить свою виборчу адресу, наступну зміну виборець зможе здійснити лише після 20 січня 2021 року.

 

Нагадуємо! Відділ ведення Державного реєстру виборців знаходиться у приміщенні  виконкому Саксаганської районної у місті ради за адресою:  вул. Володимира Великого, 32, другий поверх, кімн. 201, 202.

Звернутися можна протягом робочого тижня з 8.30 до 17.00 (у період карантинних обмежень з 8.30 до 16.30) перерва з 12.30 до 13.00.

Довідки за номером телефону: 94-82-05.

 

З повагою

Відділ ведення Державного реєстру виборців