Виконавчий комітет Саксаганської районної в місті ради Офіційний вебсайт виконавчого комітету Саксаганської районної в місті ради

Педагогічна спадщина Василя Сухомлинського

       Василь Олександрович Сухомлинський весь час звертав велику увагу на виховання у дітей почуття гідності, доброти, виховання людяності в дитини. Він говорив: «Роки дитинства – це передусім виховання серця». Серце це початок всього і всьому. І недарма його книга має назву – «Серце віддаю дітям».

       10 лютого 2017 року на базі комунального дошкільного навчального закладу № 191 відбулося засідання школи передового педагогічного досвіду Василя Сухомлинського, за темою «Соціалізація дошкільників засобами ігрової діяльності з елементами драматизації за сюжетами творів В. О. Сухомлинського». На заході були присутні вихователі - методисти дошкільних навчальних закладів району.

       Під час заходу вихователем комунального дошкільного навчального закладу № 191 було представлено досвід роботи, щодо використання творів видатного письменника, де було продемонстровано фотозвіт та розроблені картки з фотоілюстраціями. Дорослі та діти з задоволенням виконували ролі, розігруючи різні життєві ситуації, які сприяють вихованню певних якостей. Були проведені практичні вправи зі слухачами по складанню схем до віршів про доброту, чуйність. почуття.

       Музичний керівник разом з практичним психологом комунального дошкільного навчального закладу № 191 продемонстрували відеозапис комбінованого заняття (художні твори, музика, малювання) з дітьми старшої групи за твором В. Сухомлинського «Блакитні журавлі», та розкрили тему «Виховання гуманістично-спрямованої особистості».

       Актуальність цього питання зумовлена часом. Результати практичних досліджень показують, що в умовах навчання, побудованого на основі ландшафтної педагогіки – дошкільнята успішно оволодівають елементарною системою природничих уявлень. Здатність дошкільнят сприймати красу навколишнього світу не тільки розумом, а й серцем, успішно формується лише тоді, коли дитина не є пасивним об’єктом естетично – дидактичного впливу, а коли сама створює та реалізує власні  думки, фантазує, обирає норми своєї діяльності спираючись на свій життєвий досвід, чуттєві та практичні враження. І ця робота неможлива  без розвитку почуттів, емоційної сприйнятливості, емпатії, корекції емоційної глухоти, нечутливості, байдужості, жорстокості, песимізму.  

       Педагогічна спадщина видатного педагога, письменника Василя Олександровича Сухомлинського адекватна реальність дійсності, тим завданням, що ставляться перед дошкільними закладами освіти в галузі  виховання та розвитку дітей.