Виконавчий комітет Саксаганської районної в місті ради Офіційний вебсайт виконавчого комітету Саксаганської районної в місті ради

Криворізьке північне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує

Інформація стосовно діяльності органів ДПС України та роз'яснень податкового та митного законодавства

Облік доходів і витрат самозайнятих осіб з 01.01.2021 за новими правилами

Законом України від 14 липня 2020 року № 786-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб – підприємців» змінено порядок ведення обліку доходів і витрат самозайнятими особами, зокрема, відмінено обов’язкове ведення паперових Книг обліку доходу та витрат, Книг обліку доходів.

Так, залежно від обраної системи оподаткування самозайняті особи, починаючи з 01 січня 2021 року, мають вести облік своїх доходів (витрат) у наступний спосіб:

► фізичні особи – підприємці (ФОП) на загальній системі зобов’язані вести облік доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару. Кодекс дозволяє вести облік доходів і витрат в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через Електронний кабінет.

Типова форма, за якою здійснюється облік доходів і витрат, та порядок ведення такого обліку визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. На сьогодні і до моменту затвердження нової форми Міністерством фінансів України залишається чинною Книга обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи - підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, затверджена Наказом Міністерства доходів і зборів України від 16 вересня 2013 № 481 (далі – Книга).

► Фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність зобов’язані вести облік доходів і витрат від такої діяльності. Податковим кодексом України визначає, що такі особи мають можливість вести облік доходів і витрат в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через Електронний кабінет.

Типова форма, за якою здійснюється облік доходів і витрат, та порядок ведення такого обліку також визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. На сьогодні і до моменту затвердження нової форми Міністерством фінансів України залишається чинною Книга.

► ФОП – платникам єдиного податку першої і другої груп та платникам єдиного податку третьої групи, які не є платниками ПДВ, буде надано право вести облік у довільній формі шляхом помісячного відображення отриманих доходів.

Ці суб’єкти господарювання будуть мати можливість вести облік як у паперовому так і в електронному вигляді.

► ФОП – платникам єдиного податку третьої групи, які є платниками ПДВ, також надано право вести облік у довільній формі (у паперовому або електронному вигляді) шляхом помісячного відображення доходів та витрат.

Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

 

Затверджено переклад Таксономії фінансової звітності за міжнародними стандартами фінансової звітності

Міністерство фінансів України наказом від 13.11.2020 року № 709 (далі –  Наказ № 709) затвердило переклад Таксономії фінансової звітності за міжнародними стандартами фінансової звітності.

Наказ № 709 розроблено відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».

Наказом № 709 встановлено, що фінансова звітність на основі Таксономії фінансової звітності за міжнародними стандартами фінансової звітності складається та подається в єдиному електронному форматі із застосуванням розширюваної мови ділової звітності (XBRL).

Крім того, відповідно до Наказу № 709 втратив чинність наказ Міністерства фінансів України від 25.10.2019 № 452 «Про затвердження перекладу Таксономії фінансової звітності за міжнародними стандартами фінансової звітності».

Наказ набирає чинності з 01 січня 2021 року.

Наказ № 709 розміщено на офіційному сайті Міністерства фінансів України за посиланням

https://mof.gov.ua/storage/files/%D0%9D%D0%B0%D0%BA%D0%B0%D0%B7%20709.pdf

Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

 

Закони України щодо лібералізації та підтримки бізнесу набрали чинності

Доводимо до відома платників, що у офіційному виданні «Голос України» від 09.12.2020 № 228 опубліковано три важливих закони для підтримки бізнесу під час карантину, а саме:

► Закон України від 01грудня 2020 року № 1017-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо лібералізації застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку та скасування механізму компенсації покупцям (споживачам) за скаргами щодо порушення встановленого порядку проведення розрахункових операцій частини суми застосованих штрафних санкцій» (далі – Закон № 1017).

Закон № 1017 визначає граничні обсяги доходів, неперевищення яких є однією з умов застосування суб’єктами спрощеної системи оподаткування відповідних груп платників єдиного податку, зважаючи на встановлені законом розміри мінімальної заробітної плати, що дасть змогу враховувати під час реалізації відповідних норм зміни в економічній ситуації.

Крім того, виключено норми щодо застосування механізму компенсації покупцям (споживачам) за скаргами щодо порушення встановленого порядку проведення розрахункових операцій частини суми застосованих до суб’єктів господарювання штрафних (фінансових) санкцій.

До 1 січня 2022 року відтерміновано обов’язкове застосування реєстраторів розрахункових операцій (РРО)/програмних РРО для фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП), які є платниками єдиного податку другої – четвертої груп та обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує граничного обсягу доходу, встановленого для першої групи платників єдиного податку, крім тих, які провадять діяльність у сферах з істотними ризиками ухилення від оподаткування.

► Закон України від 04 грудня 2020 року № 1071-ІХ «Про соціальну підтримку застрахованих осіб та суб'єктів господарювання на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-Co V-2» (далі – Закон № 1071).

Законом № 1071 передбачено надання одноразової матеріальної допомоги у розмірі 8 тис. грн найманим працівникам, які втратили частину заробітної платні внаслідок запровадження карантинних обмежень, та ФОП, які втратили частину доходу внаслідок карантину.

Допомога ФОП не надається, якщо вони:

● зареєстровані менше ніж за три місяці до набрання чинності цим законом;

● у 2020 році сплатили єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) за себе менше ніж за три місяці, а також якщо їхній вид діяльності не підпадає під карантинні обмеження.

Крім того, Закон № 1071 передбачає надання одноразової матеріальної допомоги компаніям для виплат найманим працівникам у разі скорочення штату під час дії карантину. Ця норма стосується підприємств, які (на час набуття чинності законом) вимушено скоротили або можуть скоротити тривалість робочого часу працівників через простій у зв'язку з впровадженням карантину.

Розмір допомоги вираховується пропорційно скороченню робочого часу працівника, але не може перевищувати 8 тис. гривень.

Законом № 1071 також передбачається одноразова компенсацію суб’єктам господарювання з метою відшкодування витрат, понесених на сплату єдиного внеску. Розмір одноразової компенсації становитиме середньомісячну суму єдиного внеску з розрахунків останніх 10 місяців.

► Закон України від 04.12.2020 р. № 1072-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-Co V-2»(Далі – Закон № 1072).

Законом № 1072 передбачено:

● звільнення платників єдиного податку I групи від сплати цього податку за грудень 2020 року та січень – травень 2021 року;

● звільнення від нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску платників єдиного податку першої групи в частині сум, що підлягають нарахуванню, обчисленню та сплаті такими особами за періоди з 01 по 31 грудня 2020 року, з    01 по 31 січня, з 01 по 28 лютого, з 01 по 31 березня, з 01 по 30 квітня та з 01 по   31 травня 2021 року за себе, та визначити, що такі періоди включаються до страхового стажу;

● списання податкового боргу платникам податків у разі, якщо сукупний розмір боргу платника за усіма податками і зборами не перевищує 3 060 грн та його не погашено станом на 01.11.2020;

● відстрочення до 29 грудня 2021 року погашення податкового боргу платників податків – фізичних осіб, у тому числі самозайнятих осіб, що у загальній сумі не перевищує 6800 гривень тощо.

Вищезазначені закони набирають чинності з дня, наступного за днем їх опублікуванням, тобто 10.12.2020. Розділ I Закону № 1017 щодо нових лімітів доходу для платників єдиного податку та правил застосування РРО у 2021 році набере чинності з 01 січня 2021 року.

Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

 

Для податкової служби України на сьогодні пріоритетом є розвиток сервісної складової та цифровізація адміністративних послуг для платників

Найбільшу кількість адміністративних послуг в Україні надає саме податкова служба. На сьогодні 37 Центрів обслуговування платників при державних податкових інспекціях та мобільний ЦОП ГУ ДПС у Дніпропетровській області та надають 40 адміністративних послуг, 30 з яких надаються безкоштовно.

Протягом січня – жовтня 2020 року ЦОП Дніпропетровської області:

 

опрацьовано звернень у сфері надання адміністративних та інших послуг

надано адміністративних послуг

у тому числі в електронній формі

2020

225191

219198

41272 (18,8%)

 

В зв’язку із прийняттям постанови Кабінету Міністрів України від 20 травня 2020 року №392 «Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-Co-V-2, та етапів послаблення протиепідемічних заходів», прийом звернень у сфері надання адміністративних та інших послуг платників в ЦОП у цьому році частіше здійснюється дистанційно, у тому числі за допомогою електронних сервісів. Тому кількість відвідувачів ЦОП зі зверненнями у сфері надання адміністративних та інших послуг зменшилась на 18,5% у порівняні з 2019 роком, проте кількість поданих звернень щодо отримання адміністративної послуги та отриманих адміністративних послуг в електронній формі в порівнянні з аналогічним періодом 2019 року – збільшилась майже вдвічі.

За аналогічний період  2019 року ЦОП Дніпропетровської області:

 

опрацьовано звернень у сфері надання адміністративних та інших послуг

надано адміністративних послуг

у тому числі в електронній формі

2019

276177

277831

22165 (8%)

 

Найбільш запитуваною серед адміністративних послуг, які надає податкова, є видача картки платника податків, внесення до паспорта громадянина України (у формі книжечки) даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків. За 10 місяців 2020 року ГУ ДПС у Дніпропетровській області було надано понад 73 тис. таких послуг.

З початку 2020 року Державна податкова служба України є активним учасником співпраці в експериментальному проекті «Е-Малятко» - реєстрація особи в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків під час державної реєстрації народження дитини, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 року № 691 «Про реалізацію експериментального проекту щодо створення сприятливих умов для реалізації прав дитини», який стартував у нашій області на початку 2020 року, що дозволяє батькам зареєструвати новонароджену дитину в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків під час державної реєстрації народження.

Після того, як в родину приходить таке щастя, як народження дитини, відразу після цього треба оформлювати велику купу документів, отримувати від держави ті чи інші послуги. Спільно з Мінцифри ДПС України реалізовано послуг «Е-Малятко» та зареєстровано в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків 34,8 тис. малюків, з них не відвідуючи податкові органи Дніпропетровської області - 4,2 тис. осіб (12% від загальної кількості).

З метою досягнення істотного поліпшення якості функціонування, податкова докорінно змінює підхід до надання послуг. Цей процес називається реінжиніринг. Саме завдяки йому Мінцифри вдалося об’єднати у «Е-Малятко» 9 послуг та надавати їх онлайн за однією заявою.

Дві із доступних послуг є базовими — державна реєстрація народження, за результатами якої видається свідоцтво про народження дитини, та визначення походження дитини. Ще 7 послуг залишаються опціональними: присвоєння податкового номера, внесення до Демографічного реєстру з присвоєнням унікального номера запису (УНЗР), визначення належності дитини до громадянства України, реєстрація місця проживання, внесення відомостей до Реєстру пацієнтів, призначення допомоги при народженні та призначення допомоги на дитину з багатодітної сім’ї.

До початку функціонування проекту «Е-Малятко»  для отримання свідоцтва про народження, оформлення соціальної допомоги на дитину та її прописку за адресою проживання батьків (або одного з них) потрібно було зібрати 8 документів і відвідати 3 державні установи. Строк отримання усіх документів, які батьки повинні оформити після народження дитини, складав 10 робочих днів.

Сьогодні скористатися послугою «Е-Малятко» мати або батько дитини можуть використовуючи один з таких способів:

1. подати електронну заяву в пологовому будинку або перинатальному центрі (для новонароджених);

2. подати електронну заяву в Центрі надання адміністративних послуг (ЦНАП) або відділі ДРАЦС (за місцем народження дитини або місцем реєстрації батьків);

3. за допомогою мобільного телефону (смартфону) через додаток онлайн-послуг «Дія»

Інформування заявника про надання послуги або відмову у задоволенні електронної заяви здійснюється одним з таких засобів:

1. за допомогою смс-повідомлення;

2. шляхом відправки листа електронною поштою;

3. через мобільний застосунок «Дія» у телефоні (смартфоні).

Звертаю увагу, якщо батьки не скористались послугою «Е-Малятко» в пологовому будинку, то можуть скористатися онлайн-сервісом. «Е-Малятко» — це не окремий сайт (не треба його шукати), а комплексна система цифрових послуг, які входять до загальнодержавного онлайн-сервісу «Дія», та можуть бути отримані як через мережу Інтернет, так і офлайн.

Щоб скористатися комплексною послугою «Е-Малятко» онлайн, необхідно мати кваліфікований електронний підпис, який також можна отримати віддалено у будь якого надавача електронних довірчих послуг. Уся інформація, якою володіє держава про громадянина, автоматично підтягнеться в електронному кабінеті громадянина. Користувачу потрібно просто дозаповнити вільні поля заяви — зробити це може як мати дитини, так і батько. Всі послуги можна замовити в один час в одному місці.  До заяви вносяться відомості про батьків та дитину, а навпроти послуг, які бажаєте отримати, ставиться галочка. Орієнтовний час заповнення заяви з адміністратором «Е-Малятко» — 15-20 хв.  

Для замовлення комплексної послуги потрібні мінімум документів: 

  • оригінали паспортів батьків (або інших документів, що посвідчують особу);
  • оригінал медичного свідоцтва про народження (форма 103/о, видається у пологовому будинку);
  • податкові номери обох батьків — оригінали не потрібні, достатньо мати сканкопії або фото;
  • інформація про дату, місто та орган, що уклав шлюб (якщо батьки перебувають у шлюбі) — оригінали не потрібні, достатньо мати сканкопії або фото.

Користуючись сервісом «Е-Малятко», ви отримаєте такі переваги: економите час, заповнюєте лише одну заяву у пологовому будинку, ЦНАП, відділі ДРАЦС (за місцем народження дитини або місцем реєстрації батьків) або за допомогою мережі Інтернет, пред’являючи мінімум документів.

Закликаємо батьків Дніпропетровської області, пам’ятайте та користуйтеся комплексною електронною послугою «Е-Малятко».

 

Натисніть для перегляду повного тексту документа