Виконавчий комітет Саксаганської районної в місті ради Офіційний вебсайт виконавчого комітету Саксаганської районної в місті ради

Звітуємо територіальній громаді: відділ з питань служби в органах місцевого самоврядування та кадрової роботи

Найважливішим ресурсом у будь-якій сфері діяльності є люди, які створюють, організовують, використовують, змінюють та керують усіма процесами. Робота з кадрами – одна зі складових частин управлінської діяльності. Вона, перш за все, вимагає  планомірності та обдуманості дій. Тому відділ кадрів завжди є обличчям установи, підприємства, організації, які він представляє. Саме з кадровика починаються офіційні стосунки працівника і роботодавця.

І пріоритетним завданням керівництва та відділу з питань служби в органах місцевого самоврядування та кадрової роботи виконкому Саксаганської районної у місті ради є залучення на вакантні посади креативної молоді та досвідчених професіоналів. 2019 рік не став винятковим та збагатив  трудовий колектив виконкому 23 перспективними та завзятими спеціалістами.

Основними ж елементами механізму професійного зростання посадових осіб органів місцевого самоврядування є такі кадрові технології, як підвищення кваліфікації, щорічне оцінювання, робота з кадровим резервом, стажування, проведення конкурсів, атестація тощо. Проте для справжнього кадровика ця щоденна рутина стає приємним піклуванням про членів своєї великої дружньої родини.

Станом на 01 листопада 2019 року штатна чисельність працівників виконкому районної у місті ради складає 197 штатних одиниць.

На постійному контролі у керівництва виконкому районної у місті ради знаходяться  питання, пов’язані з рухом кадрів структурних підрозділів районної у місті ради, вивільненням посадових осіб у зв’язку із досягненням граничного віку перебування на службі в органах місцевого самоврядування, своєчасним заміщенням вакантних посад, просуванням по службі тощо.

Постійно ведеться робота по формуванню кадрового резерву та супроводу учасників кадрового резерву виконкому районної у місті ради.

За вказаний період відділом з питань служби в органах місцевого самоврядування та кадрової роботи підготовлено 501 розпорядження голови, а саме:

- про призначення – 30;

- про звільнення – 20;

- про присвоєння рангу посадової особи місцевого самоврядування – 11;

- про відрядження – 91;

- про надання відпустки – 72;

- про проведення стажування – 17;

- про переведення на іншу посаду – 39;

- про надання відпустки без збереження заробітної плати – 75;

- про виконання обов’язків тимчасово відсутніх працівників – 52;

- про надбавки за вислугу років – 12;

- з питань складу кадрового резерву – 4.

Крім того, щомісяця готувалися розпорядження щодо преміювання, нарахування розміру надбавок, прийняття та звільнення працівників, задіяних у громадських роботах, вносилися зміни до деяких розпоряджень голови районної  у місті ради.

Також постійно проводиться робота по впорядкуванню особових справ посадових осіб виконкому районної у місті ради, які весь час доповнюються документами: копіями розпоряджень, довідками тощо; відповідно – вносяться записи в трудові книжки працівників та в особові картки.

Здійснюється облік військовозобов’язаних, їх бронювання, звірка облікових даних з районними військовими комісаріатами Кривого Рогу.

Опрацьовано 175 листків тимчасової непрацездатності, готувалися довідки з місця роботи працівників, оформлялися службові посвідчення.

У відповідності до Закону України «Про очищення влади» проводилася перевірка працівників та претендентів на посади, у відповідні органи направлено 17 запитів, опрацьовано 16 висновків органів перевірки.

Швидкі темпи розвитку суспільного життя вимагають оновлення підходів до служби в органах місцевого самоврядування, що суттєво залежить від здатності посадових осіб швидко адаптуватися до умов зовнішнього середовища та приймати ефективні управлінські рішення, зокрема, й нестандартні. Ці вимоги здебільшого здатна реалізувати молодь.

Тому молодіжна політика є важливою складовою діяльності керівництва виконкому районної у місті ради.   

Спеціальним способом добору кадрів є конкурс, на якому колегіальний орган - конкурсна комісія, оцінює професійні якості претендентів.

Відділом проводилася робота щодо організації конкурсів на заміщення вакантних посад із складанням письмових іспитів на перевірку знання законодавства.

Відділом з питань служби в органах місцевого самоврядування та кадрової роботи забезпечується не тільки планування службової кар'єри, а й аналіз ефективності роботи персоналу. Ця робота пов'язана з проведенням щорічної оцінки діяльності посадових осіб та їх атестації.

Посадові особи виконкому районної у місті ради, а також особи, які виявили бажання працювати у виконкомі, підлягають деклараційній кампанії. Щороку відділ з питань служби в органах місцевого самоврядування та кадрової роботи здійснює організаційні заходи: надає консультативну допомогу працівникам виконкому, запрошує на навчання посадових осіб для надання роз’яснень спеціалістів Державної фіскальної служби.

Запровадження електронного декларування стало дійовим методом запобігання корупції.

Крім того, постійно проводиться моніторинг нових нормативно-правових актів, що стосуються кадрової роботи в органах місцевого самоврядування, зокрема, щодо запобігання корупції. У листопаді поточного року на засіданні виконкому районної у місті ради було розглянуто питання «Про запобігання корупції у виконкомі Саксаганської районної у місті ради», у якому йшлося про проведення анонімного тестування на предмет знання антикорупційного законодавства та про основні кроки запобігання корупції на службі в органі місцевого самоврядування.

На постійному контролі знаходиться питання подання декларацій особами, які перебувають у відпустці по догляду за дитиною, та які звільнилися з виконкому районної у місті ради.

Професіоналізація кадрів виконкому районної у місті ради передбачає підвищення рівня їхньої професійної компетентності, в основу якої покладена не лише вже здобута професійна освіта, а й готовність та спроможність посадовця до систематичного оновлення професійних знань, умінь та навичок, що є невід’ємним компонентом їхньої професійної компетентності. Професіоналізацію посадових осіб здійснює система підготовки, перепідготовки та підвищення їхньої кваліфікації, що покликана забезпечити суспільство та територіальні громади професійно компетентними посадовими особами органів місцевого самоврядування, здатними ефективно вирішувати професійні завдання щодо подальшого розвитку територіальної громади  та професійної діяльності. Саме тому підвищення якості професійного навчання посадових осіб місцевого самоврядування, зокрема в системі підвищення кваліфікації, є нагальною потребою та необхідною умовою формування їхньої професійної компетентності та ефективного виконання поставлених перед посадовцями професійних завдань.

Виконкомом районної у місті ради повністю виконуються завдання щодо направлення на навчання  з метою підвищення кваліфікації посадових осіб виконкому районної у місті.

За 10 місяців 2019 року планово та позапланово було направлено з метою підвищення кваліфікації 14 працівників на короткотермінові курси, тематичні семінари, навчання за професійними програмами тощо. Відповідно до плану-графіку підвищення кваліфікації посадовими особами було взято участь у семінарах за темами: «Запобігання та протидія корупції», «Економіка, фінанси», «Забезпечення контролю та виконавської дисципліни», «Соціальний захист населення», «Доступ та використання публічної інформації в органах влади. Взаємодія з громадськістю». Крім того, позапланово направлялися на професійні тренінги працівники управління праці та соціального захисту населення («Європейська практика захисту прав дітей і протидії гендерному насильству на прикладі Республіки Хорватія», «Створення системи надання послуг раннього втручання»), відділу економіки та промисловості («Екологічна та промислова безпека при поводженні з відходами виробництва та споживання»), служба у справах дітей (з питань встановлення опіки, піклування, створення та забезпечення діяльності прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу).

Також слід зазначити, що на теперішній час у виконкомі працюють  20 посадових осіб, які мають кваліфікаційний рівень  магістра у галузі державної служби, крім того, у Дніпропетровському національному університеті імені Олеся Гончара навчаються  ще 2 посадових особи та  на Криворізькому факультеті Національного університету «Одеська юридична академія» також 2 посадові особи.

Обов'язковими умовами допуску до роботи є ознайомлення працівників з Правилами внутрішнього трудового розпорядку, затвердженими Колективним договором між адміністрацією та трудовим колективом, а також проходження вступного та первинного інструктажів з охорони праці.

Основними факторами, що сприяють забезпеченню трудової дисципліни,  є постійний контроль з боку керівництва.

Відбір кадрів та уміле керівництво колективом  є одними з основних елементів механізму формування якісного складу посадових осіб органів місцевого самоврядування. Адже, як говорив відомий письменник: «Якщо ти хочеш побудувати корабель, не треба скликати людей, планувати, ділити роботу, діставати інструменти. Треба заразити людей прагненням до нескінченного моря. Тоді вони самі побудують корабель».