Виконавчий комітет Саксаганської районної в місті ради Офіційний вебсайт виконавчого комітету Саксаганської районної в місті ради

Звітуємо територіальній громаді: відділ з питань служби в органах місцевого самоврядування та кадрової роботи

Знайомство з будь-яким підприємством, організацією чи установою незалежно від їх форми власності завжди починається з відділу кадрів. Хоча, на превеликий жаль, надзвичайно важлива праця кадровика часто залишається непомітною. Адже за особовими справами, трудовими книжками, рішеннями та розпорядженнями, в першу чергу, стоять особистості зі своїми проблемами, душевними переживаннями, бажанням самореалізації та матеріального забезпечення. Працівнику відділу кадрів важливо бути не лише чудовим фахівцем своєї справи, а й психологом з умінням вислухати, порадити, допомогти у конфліктній чи проблемній ситуації, не відступивши при цьому ні на крок від чинного законодавства та ділової етики. Відділ кадрів є ніби уявним місточком між керівництвом та усіма працівниками.

І пріоритетним завданням керівництва та відділу з питань служби в органах місцевого самоврядування та кадрової роботи виконкому Саксаганської районної у місті ради є залучення на вакантні посади креативної молоді та досвідчених професіоналів. 2018 рік не став винятковим та збагатив трудовий колектив виконкому тринадцятьма перспективними та завзятими спеціалістами.

Основними ж елементами механізму професійного зростання посадових осіб органів місцевого самоврядування є такі кадрові технології, як підвищення кваліфікації, щорічне оцінювання, робота з кадровим резервом, стажування, проведення конкурсів, атестація тощо. Проте для справжнього кадровика ця щоденна рутина стає приємним піклуванням про членів своєї великої дружньої родини.

Станом на 01 листопада 2018 року штатна чисельність працівників виконкому районної у місті ради складає 189,5 штатних одиниць.

Саме в 2018 році завершилася реорганізація та комплектування кадрами новоствореного управління з питань благоустрою та житлово-комунального господарства.

На постійному контролі у керівництва виконкому районної у місті ради знаходяться  питання, пов’язані з рухом кадрів структурних підрозділів районної у місті ради, вивільненням посадових осіб у зв’язку із досягненням граничного віку перебування на службі в органах місцевого самоврядування, своєчасним заміщенням вакантних посад, просуванням по службі тощо.

Постійно ведеться робота по формуванню кадрового резерву та супроводу учасників кадрового резерву виконкому районної у місті ради.

Яскравим підтвердженням цьому стало просування по службі протягом 10 місяців 2018 року, за результатами роботи у складі кадрового резерву та результатами стажування, 16 посадових осіб виконкому районної у місті ради.

За вказаний період відділом з питань служби в органах місцевого самоврядування та кадрової роботи підготовлено 522 розпорядження голови, а саме:

- про призначення – 13;

- про звільнення – 19;

- про присвоєння рангу посадової особи місцевого самоврядування – 13;

- про відрядження – 131;

- про надання відпустки – 49;

- про проведення стажування – 12;

- про переведення на іншу посаду – 26;

- про надання відпустки без збереження заробітної плати – 75;

- про виконання обов’язків тимчасово відсутніх працівників – 43;

- про надбавки за вислугу років – 9;

- з питань складу кадрового резерву – 5.

Крім того, щомісяця готувалися розпорядження щодо преміювання, нарахування розміру надбавок, прийняття та звільнення працівників, задіяних у громадських роботах, вносилися зміни до деяких розпоряджень голови районної у місті ради.

Також постійно проводиться робота по впорядкуванню особових справ посадових осіб виконкому районної у місті ради, які весь час доповнюються документами: копіями розпоряджень, довідками тощо; відповідно – вносяться записи в трудові книжки працівників та в особові картки.

Здійснюється облік військовозобов’язаних, їх бронювання, звірка облікових даних з районними військовими комісаріатами Кривого Рогу.

Опрацьовано 203 листки тимчасової непрацездатності, готувалися довідки з місця роботи працівників, оформлялися службові посвідчення.

У відповідності до Закону України «Про очищення влади» проводилася перевірка працівників та претендентів на посади, у відповідні органи направлено 9 запитів, опрацьовано 15 висновків органів перевірки.

Швидкі темпи розвитку суспільного життя вимагають оновлення підходів до служби в органах місцевого самоврядування, що суттєво залежить від здатності посадових осіб швидко адаптуватися до умов зовнішнього середовища та приймати ефективні управлінські рішення, зокрема, й нестандартні. Ці вимоги здебільшого здатна реалізувати молодь.

Тому молодіжна політика є важливою складовою діяльності керівництва виконкому районної у місті ради.   

Спеціальним способом добору кадрів є конкурс, на якому колегіальний орган - конкурсна комісія, оцінює професійні якості претендентів.

Відділом проводилася робота щодо організації конкурсів на заміщення вакантних посад із складанням письмових іспитів на перевірку знання законодавства.

Відділом з питань служби в органах місцевого самоврядування та кадрової роботи забезпечується не тільки планування службової кар'єри, а й аналіз ефективності роботи персоналу. Ця робота пов'язана з проведенням щорічної оцінки діяльності посадових осіб та їх атестації. Саме на грудень 2018 року припадає чергова атестація працівників виконкому районної у місті ради. Кожна атестація – це стимул для професійного зростання, підвищення самооцінки та осмислення і розкриття своїх прихованих можливостей.

Посадові особи виконкому районної у місті ради, а також особи, які виявили бажання працювати у виконкомі, підлягають деклараційній кампанії. Щороку відділ з питань служби в органах місцевого самоврядування та кадрової роботи здійснює організаційні заходи: надає консультативну допомогу працівникам виконкому, запрошує на навчання посадових осіб для надання роз’яснень спеціалістів Державної фіскальної служби.

З минулого року в Україні запроваджено електронне декларування – дійовий інструмент запобігання корупції. Нова система декларування унеможливлювлює перебування в органі місцевого самоврядування недоброчесних осіб.

На постійному контролі знаходиться питання подання декларацій особами, які перебувають у відпустці по догляду за дитиною, та які звільнилися з виконкому районної у місті ради.

Професіоналізація кадрів виконкому районної у місті ради передбачає підвищення рівня їхньої професійної компетентності, в основу якої покладена не лише вже здобута професійна освіта, а й готовність та спроможність посадовця до систематичного оновлення професійних знань, умінь та навичок, що є невід’ємним компонентом їхньої професійної компетентності. Професіоналізацію посадових осіб здійснює система підготовки, перепідготовки та підвищення їхньої кваліфікації, що покликана забезпечити суспільство та територіальні громади професійно компетентними посадовими особами органів місцевого самоврядування, здатними ефективно вирішувати професійні завдання щодо подальшого розвитку територіальної громади та професійної діяльності. Саме тому підвищення якості професійного навчання посадових осіб місцевого самоврядування, зокрема в системі підвищення кваліфікації, є нагальною потребою та необхідною умовою формування їхньої професійної компетентності та ефективного виконання поставлених перед посадовцями професійних завдань.

Виконкомом районної у місті ради повністю виконуються завдання щодо направлення на навчання з метою підвищення кваліфікації посадових осіб виконкому районної у місті.

За 10 місяців 2018 року планово та позапланово було направлено з метою підвищення кваліфікації 13 працівників на короткотермінові курси, тематичні семінари, навчання за професійними програмами тощо. Відповідно до плану-графіку підвищення кваліфікації посадовими особами було взято участь у семінарах за темами: «Інформаційно-комунікативні технології, електронне урядування», «Надання адміністративних послуг, шляхи підвищення їх якості», «Доступ та використання публічної інформації в органах влади. Взаємодія з громадськістю». У листопаді заплановано ще один семінар на тему: «Забезпечення розвитку системи освіти, охорони та захисту прав дітей». Крім того, позапланово направлялися на професійні тренінги працівники відділу ведення Державного реєстру виборців («Взаємодія органів Державного реєстру виборців з виборчими комісіями»), відділу бухгалтерського обліку (семінар з питань бухобліку), управління праці та соціального захисту населення, управління благоустрою та житлово-комунального господарства («Зміни у системі житлових субсидій», підвищення кваліфікації у сфері публічних закупівель).

Також слід зазначити, що на теперішній час у виконкомі працюють 17 посадових осіб, які мають кваліфікаційний рівень магістра у галузі державної служби, крім того, у Дніпропетровському національному університеті імені Олеся Гончара навчаються ще 9 посадових осіб, у Запорізькому інституті економіки та інформаційних технологій –3 посадових особи, на Криворізькому факультеті Національного університету «Одеська юридична академія» - 2 посадові особи.

Обов'язковими умовами допуску до роботи є ознайомлення працівників з Правилами внутрішнього трудового розпорядку, затвердженими Колективним договором між адміністрацією та трудовим колективом, а також проходження вступного та первинного інструктажів з охорони праці.

Основними факторами, що сприяють забезпеченню трудової дисципліни, є постійний контроль з боку керівництва.

Ще давньогрецький байкар Езоп говорив, що для людей робота повинна бути насолодою, а отримувати надзвичайне задоволення від роботи можливо лише тоді, коли вона є справою всього життя, чи, навіть, його невід’ємною частиною. Тому працівники органів місцевого самоврядування, які своє життя присвячують служінню територіальній громаді, апріорі розуміють важливість своєї праці. Байдужих відсіює час, накращі – залишаються.