Про доступність закладів освіти для маломобільних груп населення
Державою гарантовано забезпечення рівного доступу до освіти без дискримінації за будь-якими ознаками, у тому числі для маломобільних груп населення.
В основі змін системи освіти щодо надання безбар’єрних освітніх послуг і розвитку інклюзивного навчання лежать основні нормативно-правові акти щодо інклюзивного освітнього середовища:
Загальна декларація прав людини (1948 рік) є універсальним документом, що проголошує основні права і свободи, що мають бути захищені для кожної людини незалежно від її походження чи статусу.
Конвенція ООН про права дитини це міжнародний документ, що гарантує дітям у всьому світі основні права, зокрема право на життя, освіту, захист від насильства, розвиток і свободу думки, забезпечуючи їм належні умови для повноцінного життя та розвитку.
Конвенція про права осіб з інвалідністю зобов'язує Україну забезпечувати права осіб з інвалідністю, включно з правом на освіту, без дискримінації та на основі рівних можливостей.
Конституція України основний закон держави, що закріплює права і свободи людини та громадянина, зокрема право на освіту та рівність усіх громадян перед законом.
З 1 квітня 2019 року набрали чинності нові державні будівельні норми ДБН В.2.2-40:2018 – «Інклюзивність будівель і споруд», затверджені Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 30 листопада 2018 року № 327.
Цей нормативно – правовий акт встановлює вимоги до проектування та облаштування будівель і споруд з урахуванням принципів доступності та універсального дизайну, забезпечуючи комфортне і безпечне використання для всіх, зокрема осіб з ООП.
ДБН В.2.2-3:2018 – «Будинки і споруди. Заклади освіти» визначають вимоги до проектування, будівництва та реконструкції будівель закладів освіти, зокрема щодо їхньої безпечності, функціональності, енергоефективності та доступності для всіх категорій здобувачів освіти, зокрема й осіб з ООП.
ДБН В.2.2-4:2018 – «Будинки і споруди. Заклади дошкільної освіти» встановлюють вимоги до проєктування, будівництва та реконструкції будівель закладів дошкільної освіти, забезпечуючи їхню безпечність, функціональність, комфортність та доступність для дітей, зокрема тих, які мають особливі освітні потреби.
Дотримання основних нормативно – правових актів щодо створення безбар’єрного та інклюзивного середовища – це не лише правовий обов’язок, й а крок до побудови справедливого суспільства, де кожна людина має рівні можливості для розвитку, освіти, праці та участі в громадському житті.