Виконавчий комітет Саксаганської районної в місті ради Офіційний вебсайт виконавчого комітету Саксаганської районної в місті ради

Податковий календар липня 2016 року

Податковий календар липня 2016 року

Криворізька північна ОДПІ нагадує, що

11 липня, понеділок,

останній день подання:

- звіту про обсяги виробництва та реалізації спирту (форма №1-РС) за червень 2016 року;

- звіту про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв (форма №2-РС) червень 2016 року;

- звіту про обсяги виробництва та реалізації тютюнових виробів (форма №3-РС) червень 2016 року;

- звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв в оптовій мережі (форма №1-ОА) червень 2016 року;

- звіту про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів в оптовій мережі (форма №1-ОТ) червень 2016 року;

- звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі (форма №1-РА) червень 2016 року;

- звіту про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у роздрібній мережі (форма №1-РТ) червень 2016 року

 

Внутрішньою безпекою ДФС затримано хабарників на Дніпропетровщині

Співробітниками Управління внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області спільно з працівниками Департаменту захисту економіки Національної поліції України та прокуратури Дніпропетровської області затримано «на гарячому» двох працівників Новомосковської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

Службові особи податкової інспекції вимагали та одержали від фізичної особи підприємця неправомірну вигоду у сумі 15 тисяч гривень за не донарахування штрафних санкцій під час проведення документальної перевірки його господарської діяльності.

За вказаним фактом розпочато кримінальне провадження за кваліфікацією «прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою» (ч. 3 ст. 368 КК України). 

Наразі тривають першочергові слідчі дії.

 

Сергій Білан: Першочерговим завданням на сьогодні є реформа податкової міліції

Реформування податкової міліції, що наразі проходить у рамках інституційної реформи ДФС, на сьогодні є питанням номер один. Про це заявив Перший заступник Голови ДФС Сергій Білан під час робочої наради в ГУ ДФС у місті Києві.

«ДФС підготовлено концепцію створення Служби фінансових розслідувань. Для нас дуже важливими є як кадрова складова, адже служба не буде повноцінною без професіоналів, так і підходи до роботи, що базуються на аналітиці», – зазначив Сергій Білан.

За його словами, основним критерієм оцінки діяльності підрозділів податкової міліції визначено економічний ефект. Зокрема, ефект від роботи столичної податкової міліції за перше півріччя цього року склав понад 700 млн. грн., що становить понад два мільйони гривень на одного оперативного працівника.

«Водночас поряд з відшкодуванням збитків у кримінальних провадженнях і стягненням до бюджету коштів з вигодонабувачів конвертаційних центрів не менш важливо залучати до відповідальності реальних організаторів, а не лише знаходити підставних директорів фіктивних підприємств. Адже цим ми зможемо запобігти появі нових конвертів», – наголосив Сергій Білан.

Особлива увага також приділяється й протидії кримінальним правопорушенням у митній сфері. Так, з початку року у Києві виявлено 5 центрів мінімізації митних платежів. Під час розслідування кримінальних поводжень цієї категорії накладено арешт на майно на загальну суму близько 302 млн. гривень.

Сергій Білан наголосив, що оперативні підрозділи ДФС і надалі вживатимуть усіх заходів для того, щоб створити тіньовому бізнесу максимально невигідні умови для існування.

 

Нові розміри мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму з 01.12.2016 – зміни у розрахунку єдиного внеску

Нагадуємо, що з 15.06.2016 набрав чинності Закон України від 19.05.2016 №1384-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» (далі – Закон №1384), яким внесено зміни до розмірів мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму з 1 грудня поточного року.

На що вплине зміна цих показників з 01.12.2016?

1. Зміниться максимальна величина бази нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), тобто максимальний розмір доходу на місяць, з якого сплачуються страхові внески, та становитиме 40 000 грн., тобто 25 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб (1 600 грн. х 25 = 40 000 грн.).

2. Максимальний розмір єдиного внеску становитиме 8 800 грн., тобто 22% від максимального розміру бази нарахування єдиного внеску (40 000 грн. х 22% = 8 800 грн.).

3. Мінімальний розмір єдиного внеску становитиме 352,00 грн., тобто 22% від мінімального розміру заробітної плати у місячному розмірі (1 600 грн. х 22% = 352,00 грн.).

Криворізька північна ОДПІ

 

Роман Насіров зустрівся з Оціночною групою Митної та прикордонної служби США

30 червня відбулася зустріч керівництва Державної фіскальної служби України і Оціночної групи Митної та прикордонної служби США. У зустрічі взяв участь Голова ДФС Роман Насіров.

Під час зустрічі Роман Насіров повідомив представникам американської місії про процес реформування української митниці та діяльність митних органів, оптимізацію роботи фіскальної служби, а також результати реформ за останній рік. 

«Останнім часом відбулися значні зміни у роботі не лише митних органів, але і всієї служби. Якщо ж зосереджуватися на митниці, варто підкреслити збільшення митних надходжень. Це відбулося завдяки ефективній боротьбі з контрабандою, в тому числі контрабандою палива, та підвищенню контролю за об’єктивністю визначення митної вартості», - зазначив очільник відомства.

Голова ДФС наголосив, що ДФС має чіткій план дій реформування митниці. «Водночас ми відкриті до міжнародної співпраці та пропозицій. Міжнародний досвід є вкрай важливим для успішного реформування митниці».

Роман Насіров висловив впевненість, що співпраця між Україною та США в митній сфері буде продуктивною та подякував американській стороні за допомогу у модернізації та розвитку митних органів України.

Місія сполучених Штатів Америки буде працювати в Україні з 30 червня по 13 липня 2016 року та оцінюватиме роботу української митниці. За результатами роботи експерти сформують план дій реформ і розпочнуть їх реалізацію.

 

Про реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОК ПП)

Відповідно до пункту 63.1 статті 63 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) облік платників податків ведеться з метою створення умов для здійснення контролюючими органами контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати податків, нарахованих фінансових санкцій, дотримання податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Пунктом 63.5 статті 63 розділу Кодексу всі фізичні особи – платники податків та зборів реєструються у контролюючих органах шляхом включення відомостей про них до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків у порядку, визначеному цим Кодексом.

Пунктом 70.9 статті 70 розділу Кодексу та пункту 10 розділу VII Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.12.2013 №779 (далі – Положення), передбачено, що за зверненням фізичної особи, її законного представника або уповноваженої особи контролюючий орган видає документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, за формою, наведеною у додатку 3 до цього Положення, відповідно до порядку, визначеного цим Положенням (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті). У такому документі зазначається реєстраційний номер облікової картки платника податків.

Згідно із пунктом 70.17 статті 70 Кодексу обліковим карткам фізичних осіб, які на момент набрання чинності Кодексом зареєстровані у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків та інших обов’язкових платежів, присвоюються номери, що відповідають ідентифікаційним номерам платників податків – фізичних осіб.

Документи про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків та інших обов’язкових платежів, видані контролюючими органами у порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності Кодексом, вважаються дійсними для всіх випадків, передбачених для використання реєстраційних номерів облікових карток фізичних осіб, не підлягають обов’язковій заміні та є такими, що засвідчують реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків.

 

У ДФС обговорили особливості функціонування українського авторинку

Актуальні питання діяльності українського авторинку та шляхи його подальшого розвитку обговорювалися під час робочої зустрічі представників ДФС та Всеукраїнської Асоціації автомобільних імпортерів і дилерів. Зустріч стала продовженням серії виробничих нарад фахівців служби з галузевими організаціями та підприємствами для оперативного вирішення спірних моментів, які виникають в учасників ринку, та визначення законодавчих норм, які потребують змін та доопрацювання.

У рамках напрацювання законодавчих змін до податкового та митного законодавства, над яким наразі працюють фахівці служби, під час зустрічі автоімпортери мали можливість висловити свої зауваження та пропозиції, спрямовані на покращення як функціонування авторинку, так і збільшення надходжень до бюджету.

Так, зокрема, одним з дискусійних питань стало повернення до практики використання сертифікатів відповідності стандартам при митному оформленні транспортних засобів, які ввозяться на територію України з метою вільного обігу.

Законодавчими нормами з 1 січня поточного року обов’язкову сертифікацію транспортних засобів було відмінено, і на сьогодні у митниць відповідно до вимог Митного кодексу відсутні підстави вимагати сертифікат як документ, що підтверджує дотримання встановлених законом обмежень.

У той же час згідно із Законом транспортні засоби, що ввозяться в Україну, повинні відповідати екологічними нормам не нижче рівня «ЄВРО-5», а рівень екологічних норм, якому має відповідати за конструкцією транспортний засіб, зазначається в сертифікаті відповідності, виданому згідно із законодавством України.

З метою вирішення законодавчої колізії фахівці ДФС звернулися до Кабінету Міністрів України з проханням надати доручення відповідним міністерствам щодо визначення доцільності контролю митницями сертифіката відповідності, виданого згідно з порядком затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання, та, у разі прийняття відповідного рішення, вжити заходів щодо внесення змін до Закону України «Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів», якими передбачити подання цього документа митницям при здійсненні митного оформлення транспортних засобів відповідно до Митного кодексу.

«Наразі вже ведуться перемовини з Мініфраструктури щодо надання доступу окремим працівникам митниці, які здійснюють митне оформлення, до державного реєстру сертифікатів відповідності транспортних засобів, що дозволить митницям контролювати цей процес. Однак остаточне вирішення цієї проблеми можливе лише за умови внесення відповідних законодавчих змін», – наголосив директор департаменту організації митного контролю ДФС Олексій Василенко.

Учасники зустрічі також обговорили застосування спеціальних правил оподаткування діяльності з постачання вживаних транспортних засобів, придбаних у фізичних осіб, які не є платниками податку, згідно з договорами передання права власності на ці товари, особливості захисту прав інтелектуальної власності, спірні моменти у визначенні класифікації товарів тощо.

На завершення зустрічі фахівці ДФС акцентували увагу представників асоціації на можливості доопрацювання окремих законодавчих норм та закликали до активної участі у роботі робочих груп з напрацювання змін до податкового та митного законодавства.

 

На Волині внутрішньою безпекою ДФС затримано на хабарі двох посадовців Володимир-Волинської ОДПІ

Співробітниками Управління внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Волинській області спільно з працівниками УСБУ у Волинській області та прокуратури Волинської області затримано «на гарячому» керівника відділу Володимир-Волинської ОДПІ та його заступника, які вимагали та одержали від підприємця неправомірну вигоду у сумі 2,2 тисячі гривень за перереєстрацію останнього із загальної системи оподаткування на платника єдиного податку другої групи.

За вказаним фактом розпочато кримінальне провадження за кваліфікацією «прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою» (ч. 3 ст. 368 КК України). 

Наразі тривають першочергові слідчі дії та вирішується питання щодо обрання міри запобіжного заходу.

 

Актуально для платників акцизного податку, які реалізують пальне

Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) надала податкову консультацію з питань виникнення зобов’язання по сплаті акцизного податку при здійсненні оптової торгівлі паливом та відображення реалізації (оптової торгівлі) пального після 01.03.2016 у декларації акцизного податку.

Відповідно до підпункту 213.1.12 пункту 213.1 статті 213 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) об’єктом оподаткування акцизним податком є операції з реалізації будь-яких обсягів пального понад обсяги, що:

- отримані від інших платників акцизного податку, що підтверджені зареєстрованими акцизними накладними в Єдиному реєстрі акцизних накладних (далі – ЄРАН);

- ввезені (імпортовані) на митну територію України, що засвідчені належно оформленою митною декларацією;

- вироблені в Україні, реалізація яких є об’єктом оподаткування відповідно до підпункту 213.1.1 пункту 213.1 статті 213 Кодексу, що підтверджені зареєстрованими акцизними накладними в ЄРАН.

Якщо особа реалізує пальне за кодом товарної підкатегорії УКТ ЗЕД в обсягах, які не перевищують обсяги пального за таким кодом, імпортованого чи виробленого на території України, з яких сплачено акцизний податок, або отриманого від інших платників податку, то об’єкт оподаткування акцизним податком не виникає, і така особа не сплачує акцизний податок з реалізації цього пального.

Якщо обсяг реалізованого пального за кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД перевищує обсяги отриманого від інших платників (або імпортованого або виробленого) пального за цим кодом, то відповідно до підпункту 14.1.281 пункту 14.1 статті 14 Кодексу особа є виробником пального, виникає об’єкт оподаткування акцизним податком, і податкові зобов’язання необхідно задекларувати та сплатити до бюджету.

Таким чином, починаючи з 01.03.2016, у разі здійснення операцій з реалізації будь-яких обсягів пального понад обсяги, що отримані від інших платників акцизного податку, або ввезені (імпортовані) на митну територію України, у суб’єкта господарювання виникають податкові зобов’язання зі сплати акцизного податку.

Якщо обсяг, визначений відповідно до пункту 232.3 статті 232 цього Кодексу (з урахуванням залишку пального, зазначеного у Акті інвентаризації обсягів залишку пального) є меншим за обсяг пального в акцизній накладній та/або розрахунку коригування, які платник податку повинен зареєструвати в ЄРАН, то платник податку зобов’язаний (пункт 231.6 статті 231 Кодексу):

перерахувати на електронний рахунок, відкритий платнику акцизного податку у Казначействі, суму коштів у розмірі акцизного податку за відповідний обсяг реалізованого пального, самостійно розрахованого за ставками, передбаченими підпунктом 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Кодексу;

зареєструвати заявку на поповнення обсягу залишку пального в системі електронного адміністрування реалізації пального .

У такому випадку платник акцизного податку може зареєструвати заявку на поповнення обсягу залишку пального за умови наявності на електронному рахунку, відкритому платнику акцизного податку в Казначействі, сум коштів сплаченого акцизного податку, не менше ніж сума акцизного податку, розрахованого з обсягу пального у такій заявці (підпункт 232.4.2 пункту 232.4 статті 232 Кодексу).

Діючу форму декларації акцизного податку (далі – декларація) затверджено наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 №14 «Про затвердження форми декларації акцизного податку, Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30.01.2015 за №105/26550 №14 (далі – наказ №14).

Відповідно до пункту 49.21 статті 49 Кодексу платники, визначені підпунктом 212.1.15 пункту 212.1 статті 212 Кодексу, тобто, особи, які реалізують пальне, а також платники, які мають діючі (у тому числі призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством, зобов’язані за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації незалежно від того, чи провадили такі платники господарську діяльність у звітному періоді.

До набрання чинності новою формою декларації платники акцизного податку, які реалізують пальне незалежно від того, чи провадили такі платники господарську діяльність у звітному періоді, повинні подати податкові декларації з акцизного податку за чинною формою декларації до контролюючого органу за основним місцем обліку.

У разі відсутності об’єкта оподаткування акцизним податком декларація подається такими платниками шляхом заповнення титульного аркуша до декларації (без заповнення рядка 05), заповнення рядків 15 та 16 додатка 1 до декларації «Розрахунок суми акцизного податку з підакцизних товарів (продукції), на які встановлено специфічні ставки акцизного податку» з нулями та перенесення їх до розділу В самої декларації (графа В1).

У разі виникнення об’єкта оподаткування, тобто наявності операцій з реалізації будь-яких обсягів пального понад обсяги, визначені підпунктом 213.1.12 пункту 213.1 статті 213 Кодексу, платники податку з реалізації пального повинні задекларувати ці зобов’язання за чинною формою декларації шляхом заповнення додатка 1 до декларації та перенесення суми податкового зобов’язання до розділу В самої декларації (графа В1).

(Лист ДФС від 09.06.2016 №12691/6/99-99-12-03-03-15 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:

http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/68562.html).

 

Викрито міжрегіональний конвертаційний центр з обігом понад 198 млн. грн.

Працівниками податкової міліції Луганської області в ході розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ч.3 ст.27 і ч.1 ст.205 КК України припинено діяльність конвертаційного центру, який діяв на території декількох областей, а також в м. Києві.

Встановлено, що організатори «конверту», - громадяни України, - без наміру здійснення статутної діяльності створили та зареєстрували низку фіктивних суб’єктів підприємницької діяльності, через які здійснювали обготівкування коштів.

Орієнтовний обіг проконвертованих коштів за 2015-2016 роки склав понад 198 млн. грн., ймовірні втрати бюджету складають 33 млн. гривень.

В ході проведення слідчо-оперативних заходів на підставі ухвал суду проведено 6 обшуків в офісних приміщеннях та за місцями проживання фігурантів.

За результатами обшуків виявлено та вилучено 14 печаток, комп’ютерну техніку, чорнові записи та фінансово-господарську документацію, 3 магнітні банківські картки та електронний носій інформації.

На розрахункових рахунках транзитно-конвертаційних підприємств заблоковано 501 тис. гривень.

Тривають слідчі дії.

 

Внутрішньою безпекою ДФС виявлено протиправні дії з боку службової особи ГУ ДФС у Одеській області

У лютому – червні поточного року співробітниками Головного управління внутрішньої безпеки ДФС задокументовано факт отримання хабара керівником структурного підрозділу слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління ДФС в Одеській області.

Так, під час здійснення заходів, спрямованих на виявлення фактів вчинення співробітниками слідчих підрозділів ГУ ДФС в Одеській області корупційних правопорушень Головним управлінням внутрішньої безпеки отримано від директора приватного підприємства заяву про вимагання від нього неправомірної вигоди за закриття кримінального провадження відкритого за фактами ухилення від сплати податків даного підприємства та не перешкоджання подальшій підприємницькій діяльності суб’єкта.

За наданими внутрішньою безпекою матеріалами прокуратурою Київської області розпочато кримінальне провадження за ст. 368 КК України «прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою». 

У подальшому, 23.06.2016 співробітниками ГУВБ ДФС спільно із працівниками Генеральної прокуратури України та співробітниками ГУ БКОЗ СБ України затримано на «гарячому» начальника відділу СУ ФР ГУ ДФС в Одеській області під час отримання ним від директора приватного підприємства другої частини неправомірної вигоди у розмірі 3 тис. доларів США.

Встановлено, що загальна сума отриманої службовою особою неправомірної вигоди становить 4,6 тис. доларів США.

На сьогодні проводиться комплекс слідчих та розшукових дій спрямованих на встановлення всіх обставин вчинення кримінального правопорушення та осіб причетних до протиправної діяльності.

 

У червні поточного року скасовано обов’язковість державної реєстрації іноземних інвестицій

Криворізька північна ОДПІ повідомляє, що 25.06.2016, тобто з дня, наступного за днем його опублікування, набрав чинності Закон України від 31.05.2016 №1390-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скасування обов’язковості державної реєстрації іноземних інвестицій» (далі – Закон №1390), яким скасовано обов’язкову державну реєстрацію іноземних інвестицій.

Закон №1390 опубліковано у газеті «Голос України» від 24.06.2016 №116.

Відповідні зміни щодо скасування державної реєстрації іноземних інвестицій внесено до:

- Господарського кодексу України від 16.01.2003 №436-IV;

- Закону України від 19.03.1996 №93/96-ВР «Про режим іноземного інвестування» (далі – Закон №93);

- Закону України від 17.02.2000 №1457-III «Про усунення дискримінації в оподаткуванні суб’єктів підприємницької діяльності, створених з використанням майна та коштів вітчизняного походження»;

- Закону України від 07.06.2001 №2491-III «Про імміграцію».

Відповідно до пункту 2 розділу II «Прикінцеві положення» Закону №1390 документи, подані до набрання чинності цим Законом до органу державної реєстрації для державної реєстрації іноземних інвестицій, та документи, подані до набрання чинності цим Законом до територіального органу Державної фіскальної служби України для підтвердження інформаційних повідомлень про фактичне внесення іноземних інвестицій, повертаються іноземним інвесторам або уповноваженим ними особам без розгляду по суті з повідомленням про підстави повернення документів.

Також, передбачено, що всі іноземні інвестиції (зареєстровані та не зареєстровані до набрання чинності Законом №1390) мають рівне право на одержання пільг та гарантій, встановлених Законом №93 (пункт 3 розділу II «Прикінцеві положення» Закону №1390).

 

ДФС оголошено конкурсний відбір на посади начальників митних постів Одеської митниці ДФС

У рамках інституційної реформи ДФС та зміни кадрового складу триває відбір кандидатів на посади начальників митних постів. Наразі зі 160 таких посад вакантними залишаються 28. Зокрема, у структурі Одеської митниці ДФС функціонують 10 митних постів, у 7 з яких посади керівників тривалий час є вакантними.

Керівництво Одеської митниці ДФС листом від 6 червня поточного року звернулося до Голови ДФС з проханням надати дозвіл на проведення конкурсу на посади начальників митних постів «Одеса-порт», «Чорноморськ», «Григорівка», «Білгород-Дністровський», «Котовськ», «Ізмаїл», «Відкритий митний простір» Одеської митниці ДФС.

За результатами розгляду листа керівництвом ДФС було прийняте схвальне рішення щодо проведення конкурсу для добору осіб, здатних професійно виконувати обов’язки за вказаними посадами. Враховуючи те, що призначення та звільнення начальників митних постів відповідно до положення про фіскальну службу належить Голові ДФС, керівництвом служби було оголошено конкурс на зайняття вакантних посад державної служби категорії «Б» Одеської митниці ДФС, про що видано наказ від 29.06.2016.

Таке рішення було прийняте в межах наданих Голові ДФС повноважень та у відповідності до законодавства України з питань державної служби, зокрема Закону України «Про державну службу» та Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2016 року № 246.

Для прозорості та відкритості процедури відбору кандидатів відповідним наказом ДФС було створено Комісію для проведення конкурсу на зайняття вакантних посад державної служби, призначення та звільнення яких відповідно до законодавства  здійснюється Головою ДФС, та затверджено її склад за посадами.

Персональний склад Конкурсної комісії для проведення конкурсу на посади начальників митних постів Одеської митниці ДФС буде затверджено додатково.

До складу конкурсної комісії також можуть залучатися на конкурсній основі представники громадських об'єднань, що діють згідно із Законом України «Про громадські об'єднання», в установленому Нацдержслужбою порядку.

Порядок обрання представників громадських об’єднань до складу конкурсних комісій з відбору осіб на зайняття посад державної служби затверджено наказом Національного агентства України з питань державної служби від 12.04.2016 № 76, відповідно до якого рішення щодо залучення представників громадських об’єднань до складу конкурсної комісії та їх кількість приймається керівником державної служби в державному органі.

Нагадуємо, що на веб-порталі ДФС розміщено анонс про проведення конкурсного відбору кандидатів на посади митних постів Одеської митниці ДФС, в якому зазначено умови його проведення та перелік документів, які претенденти на посади мають надати для участі в конкурсі.

 

Про подання звітів про контрольовані операції за 2015 рік

Криворізька північна ОДПІ нагадує, що у зв’язку з набранням з 04.03.2016 чинності наказу Міністерства фінансів України від 18.01.2016 №8 «Про затвердження форми та Порядку складання Звіту про контрольовані операції» (далі – Порядок), зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 04.02.2016 за №187/28317 (далі – Наказ №8), звіт про контрольовані операції (далі – Звіт), здійснені платниками податків протягом 2015 звітного року, заповнюється та подається за оновленою формою та у порядку, затвердженими зазначеним Наказом.

Звіт складається платниками податків, які відповідно до підпункту 39.4.2 пункту 39.4 статті 39 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) зобов’язані подавати такий Звіт Державній фіскальній службі України.

Нагадуємо, що Звіт готується засобами спеціалізованого програмного забезпечення, призначеного для створення платником податків документів в електронній формі відповідно до затвердженого формату (стандарту) електронного документа звітності суб’єктів господарювання та подається до 1 травня року, наступного за звітним, засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог закону щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

Як повідомила Державна фіскальна служба України, під час аналізу даних Звітів за 2015 рік встановлені непоодинокі випадки їх заповнення із порушенням Порядку, а саме:

- у деяких платників загальна сума контрольованих операцій з контрагентом (графа 4 «Загальних відомостей про контрольовані операції» Звіту) не відповідає загальній вартості операцій (без нарахування непрямих податків) (графа 20 «Відомостей про контрольовані операції» додатку до Звіту);

- присутні факти подання Звітів без зазначення загальної суми контрольованих операцій з контрагентом;

- є випадки, коли платниками у графі 2 «Загальних відомостей про контрольовані операції» Звіту не зазначають повне найменування особи – сторони контрольованої операції, а вказують, що контрольовані операції відсутні;

- виявлені випадки подачі Звітів з недотриманням вимог підпункту 39.2.1.7 пункту 39.2 статті 39 Кодексу щодо розміру граничного обсягу віднесених господарських операцій до контрольованих операцій, а саме подані Звіти із сумою операцій менше 5 млн. грн.;

- є випадки, коли платники за даними фінансової звітності за 2015 рік мають дохід менше 50 млн. грн., проте, також подали Звіти.

З урахуванням вищевикладеного, звертаємо увагу платників на безумовне дотримання Порядку при складанні звітів про контрольовані операції.

 

З 1 липня пенсії у розмірі до 10 740 грн. не оподатковуються

З 1 липня поточного року не оподатковуються суми пенсій, що не перевищують десять розмірів прожиткового мінімуму, встановленого на 1 січня звітного податкового року, для осіб, які втратили працездатність (у 2016 році – це 10740 гривень).

Такі зміни запроваджено у зв’язку з набуттям чинності Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо звільнення від оподаткування пенсій». Про це розповів директор департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Павло Дроняк.

«Податком на доходи фізичних осіб та військовим збором не оподатковуються суми пенсій (включаючи суму їх індексації, нараховану відповідно до закону), розмір яких не перевищує у розрахунку на місяць 10740 гривень. Якщо ж громадянин отримує пенсію більшу за встановлену норму, то сума перевищення оподатковуватиметься за ставкою 18% та 1,5% відповідно», – зазначив Павло Дроняк.

При цьому, пояснив посадовець, не оподатковуватимуться також пенсії, які отримуються учасниками бойових дій, інвалідами війни та особами, на яких поширюється чинність ст. 10 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

Загалом від оподаткування пенсій у минулому році до відповідних бюджетів надійшло майже 1,08 млрд. грн. податку на доходи фізичних осіб. За 6 місяців цього року сплачено 341,1 млн. гривень.

У зв’язку з нововведеннями в ДФС до кінця року очікують надходження ПДФО від оподаткування пенсій у розмірі майже 36 млн. гривень.

 

Затверджено порядок здійснення фото-, відеофіксації митних та інших формальностей, які проводяться контролюючими органами

Криворізька північна ОДПІ повідомляє, що 01.07.2016 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 08.06.2016 №370 «Про затвердження Порядку здійснення фото-, відеофіксації митних та інших формальностей, які проводяться контролюючими органами» (далі – Постанова №370).

Урядом прийнято рішення про запровадження фото- і відеофіксації проведення митних формальностей, зокрема, огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів та інших формальностей, що проводяться державними контролюючими органами.

Обов’язкова фото- та відеофіксація при проведенні формальностей митними та іншими контролюючими органами впроваджуватиметься поетапно шляхом використання посадовими особами митниць індивідуальних портативних відеокамер (відеореєстраторів) по мірі забезпечення ними відповідних підрозділів. У кінцевому підсумку передбачається впровадження обов’язкової відеофіксації огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів в пунктах пропуску через державний кордон, у зонах митного контролю внутрішніх митниць, а також під час виконання міжвідомчими мобільними групами заходів з попередження та виявлення фактів порушень законодавства з питань державної митної справи.

Відповідно до Постанови №370 об’єктом фото-, відеофіксації є:

- будь-які товари, транспортні засоби, що переміщуються через митний кордон України;

- посадові особи органів доходів і зборів, інших контролюючих та правоохоронних органів, які беруть участь у проведенні огляду (переогляду);

- документи, необхідні для здійснення митного контролю, у тому числі ті, що не подані декларантом разом із митною декларацією, але надані посадовій особі органу доходів і зборів безпосередньо під час проведення огляду (переогляду), або виявлені такою особою самостійно під час його проведення;

- засоби забезпечення ідентифікації, накладені на документи, товари, транспортні засоби та інші місця, які є об’єктами митного контролю;

- території та приміщення складів тимчасового зберігання, митних складів, магазинів безмитної торгівлі, території вільних митних зон та інших місць, на яких розміщуються товари, транспортні засоби комерційного призначення, що підлягають митному контролю, чи провадиться діяльність, контроль за якою покладено на органи доходів і зборів.

Засоби фото-, відеофіксації застосовуються у разі:

- спрацювання системи управління ризиками;

- проведення огляду (переогляду) за ініціативою контролюючих та правоохоронних органів;

- проведення фізичного огляду товарів, передбаченого статтею 266 Митного кодексу України.

Постановою №370 передбачається, що за результатами проведення огляду (переогляду) під час якого здійснювалася фото-, відеофіксація, посадова особа органу доходів і зборів забезпечує:

- внесення до актів про проведення огляду, їх електронних копій достовірних та повних відомостей про здійснення фотографування, відеозйомки;

- збереження файлів із результатами здійснення фото- та/або відеозйомки на сервері ДФС з прикріпленням таких файлів (за наявності технічної можливості) до митних декларацій або до інформації про переміщення товарів та транспортних засобів через митний кордон України.

Постанову №370 опубліковано у газеті «Урядовий кур’єр» від 15.06.2016 №112.

 

У Чернівецькій області за вимагання грошових коштів затримано митного брокера

Співробітниками Управління внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Чернівецькій області затримано «на гарячому» митного брокера, який вимагав та одержав від громадянина грошові кошти у сумі 150 дол. США за зменшення митних платежів при митному оформленні легкового автомобіля.

Вказані кошти призначалися для передачі працівникам Чернівецької митниці.

Наразі митному брокеру повідомлено про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ст. 369 КК України (пропозиція, обіцянка або надання неправомірної вигоди службовій особі) та обрано міру запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту.

Управлінням внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Чернівецькій області встановлюються службові особи Чернівецької митниці ДФС, за сприяння яких митний брокер реалізовував власні протиправні наміри, та проводиться збір доказової бази.

Вказаним особам планується оголосити про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ст. 368 КК України (прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою). 

 

Внесені зміни до форми податкової декларації з ПДВ та порядку заповнення податкових накладних

Криворізька північна ОДПІ повідомляє, що 01.07.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 25.05.2016 №503 «Про затвердження змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів Україн