Виконавчий комітет Саксаганської районної в місті ради Офіційний вебсайт виконавчого комітету Саксаганської районної в місті ради

Криворізька північна ОДПІ нагадує

Податковий календар червня 2016 року

Криворізька північна ОДПІ нагадує

30 червня, четвер, останній день сплати:

  • ПДВ за травень 2016 року платниками, у яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю;
  • акцизного податку за травень 2016 року;
  • податку на доходи фізичних осіб з нарахованого, але не виплаченого доходу за травень 2016 року;
  • податку на доходи фізичних осіб із загальної суми процентів, нарахованих за травень на поточний або депозитний банківський рахунок; на вклади членів кредитної спілки;
  • військового збору з нарахованого, але не виплаченого доходу за травень 2016 року;
  • плати за землю за травень 2016 року.

 

З початку року органами ДФС Дніпропетровщини видано понад 4900 ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними та тютюновими виробами

За п’ять місяців 2016 року Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області видано 4943 ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними та тютюновими виробами. Загалом, станом на 1 червня поточного року у Дніпропетровській області діє 12267 ліцензій по 5725 суб’єктах господарювання.

Крім того, ведеться систематичний контроль за своєчасністю щоквартальної сплати суб’єктами господарювання за ліцензії на право роздрібної торгівлі. В результаті, з початку 2016 року призупинено дію 868 ліцензій за несвоєчасну сплату чергового платежу.

«Слід зазначити, що з початку поточного року, за порушення законодавства в частині продажу алкогольних та тютюнових виробів було анульовано 694 ліцензії, у тому числі 11 ліцензій за порушення законодавства в частині продажу зазначених товарів особам, які не досягли 18 років», – повідомив начальник управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Дніпропетровській області Денис Дегтярьов.

 

Про переваги подання податкової звітності в електронному вигляді

Днями, в Інформаційному агентстві «Мост-Днепр» відбулася прес – конференція на тему: «Надання у користування засобів електронного цифрового підпису та допомоги при генерації відкритих та особистих ключів» за участі начальника відділу реєстрації користувачів ГУ ДФС у Дніпропетровській області Юрія Ткача.

Cтрок чинності посилених сертифікатів відкритих ключів становить 2 (два) роки з моменту їх формування. Відповідно до положень Регламенту АЦСК ІДД посилені сертифікати відкритих ключів надаються виключно в електронному вигляді шляхом їх розміщення на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД (http://acskidd.gov.ua).

Слід зауважити, що кожен особистий ключ підписувача повинен бути записаний на окремий носій інформації. Наприклад, представнику юридичної особи необхідно мати при собі три носії інформації (для ключів директора, бухгалтера та електронної печатки), – зазначив Юрій Ткач.

З метою упередження спроб отримання послуг електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) шахраями з використанням фіктивних реєстраційних документів та захисту інтересів заявників з 30 жовтня 2015 року представництво юридичних осіб (за винятком органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій державної форми власності), фізичних осіб – підприємців, фізичних осіб та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, в АЦСК ІДЦ ДФС здійснюється особисто або виключно на підставі довіреності, посвідченої нотаріально. Зазначена довіреність повинна бути оформлена на номерному бланку суворої звітності.

Подання податкової звітності в електронному вигляді, має багато переваг як для платників податків, так і для податкової служби, зокрема платники податків отримують:

-        економію робочого часу, а також власних коштів на придбання бланків звітних документів ;

-        уникнення витрачання часу у чергах до податкового інспектора або «вікна» прийому звітності при поданні звітності, оскільки достатньо її лише сформувати в електронному вигляді за допомогою спеціальних програм та передати через мережу Інтернет до податкового органу;

-        гарантію автоматичної перевірки підготовлених документів на наявність арифметичних помилок та описок;

-        суттєве скорочення термінів проведення перевірки щодо правомірності заявлених до відшкодування сум ПДВ та забезпечення своєчасного їх відшкодування платнику податку;

-        оперативне оновлення форматів подання документів в електронному вигляді по телекомунікаційним каналам зв’язку;

-        інформацію щодо стану розрахунків стосовно сплати податків та заборгованості перед бюджетом ;

-        конфіденційність інформації;

-        оперативність обробки отриманої інформації у податковому органі.

 

Павло Дроняк: ДФС виявлено 55 тис. найманих осіб, які працювали неофіційно

За результатами проведених ДФС заходів у січні – травні цього року до державної реєстрації залучено понад 21 тис. громадян, які здійснювали підприємницьку діяльність без реєстрації.  Внаслідок чого до бюджету додатково сплачено понад 8 млн. грн. податків. Про це повідомив директор департаменту податків і зборів з фізичних осіб Павло Дроняк.

За його словами, з початку 2016 року при перевірці суб`єктів господарювання, які виплачували заробітну плату та інші доходи фізичним особам, у 60,5 відс. до перевірених ДФС встановлено порушення податкового законодавства.  До бюджетів донараховано понад 190 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб,  понад 46 млн. грн. єдиного внеску та 3 млн. грн. військового збору.

 «Працівники ДФС виявили близько 55 тис. найманих осіб, праця яких використовувалась роботодавцями без укладання трудових угод та без сплати податку. В результаті вжитих заходів до бюджетів сплачено понад 18 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та понад  16 млн. грн. єдиного внеску», - зазначив Павло Дроняк.

 Завдяки спільним заходам органів  ДФС та місцевої влади у січні – травні 2016 року рівень виплати заробітної плати  підвищили 14,2 тис. суб`єктів господарювання.  Бюджет додатково отримав 18 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб  та 21,6 млн. грн. єдиного внеску.

 

Про нові форми реєстраційних документів

Звертаємо увагу, що Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД) на головній сторінці офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД у розділі «Новини» за посиланням http://acskidd.gov.ua/news#161 повідомив, що наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 16.06.2016 №94 «Про внесення змін до наказу ІДД ДФС від 17.02.2015 №15» затверджено нову редакцію наступних реєстраційних форм:

- Реєстраційна картка (для юридичної особи);

- Реєстраційна картка (для юридичної особи, зареєстрованої на території Донецької/Луганської областей, установчі документи якої втрачено);

- Реєстраційна картка (для фізичної особи/ фізичної особи – підприємця);

- Додаток до розділу 2 Реєстраційної картки;

- Заява про зміну статусу посиленого сертифіката відкритого ключа.

Нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису набувають чинності з 1 липня 2016 року.

Форми реєстраційних документів попереднього зразка будуть прийматися віддаленими пунктами реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС до 30 червня 2016 року включно.

Переглянути та завантажити актуальні форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису можна у розділі «Реєстрація користувачів».

 

В ДФС відбулась зустріч з СПО роботодавців

Актуальні питання взаємодії ДФС та української бізнес-спільноти обговорювалися під час зустрічі керівників структурних підрозділів ДФС та Спільного представницького органу сторони роботодавців на національному рівні (СПО роботодавців).

Зокрема, розглядалися пропозиції СПО роботодавців щодо зміни формату публікації даних, що стосуються сфери діяльності ДФС, можливі шляхи вирішення питань, пов’язаних з поверненням суб’єктам господарювання переплат з податку на прибуток, відшкодування ПДВ, спільні дії представників бізнесу та ДФС щодо протидії тіньовій економіці та боротьби із застосуванням схем ухилення від оподаткування  тощо.

Учасники зустрічі обговорили аспекти подальшої співпраці, зокрема, щодо перегляду процедури апеляцій та залучення експертів СПО роботодавців до роботи ДФС у напрямі удосконалення бізнес-процесів адміністрування податків.

 

Внутрішньою безпекою ДФС викрито транзитно-конвертаційні групи, які діяли за сприяння посадових осіб фіскальної служби

Співробітники Головного управління внутрішньої безпеки ДФС спільно з працівниками Головного слідчого управління Генеральної прокуратури України припинили діяльність  транзитно-конвертаційних груп, які діяли у Дніпропетровській, Полтавській, Харківській, Запорізькій та Кіровоградській областях за сприяння посадових осіб органів ДФС та надавали послуги з мінімізації податкових зобов'язань підприємствам реального сектора економіки.

Загальний обіг проконвертованих коштів упродовж 2015-2016 років склав понад 900 млн. грн., втрати бюджету дорівнюють близько 150 млн. гривень.

У ході оперативно-слідчих дій проведено понад 50 обшуків, припинено протиправну діяльність близько 100 фіктивних суб’єктів господарювання.

Під час обшуків виявлено та вилучено кошти в сумі 23 тис. доларів США, 3 тис. євро та  200 тис. гривень, фінансові документи, зброю, патрони, наркотичні засоби.

Наразі працівниками ГУВБ ДФС вживаються  заходи для встановлення повного кола посадових осіб органів ДФС, причетних до діяльності вказаних транзитно-конвертаційних груп та притягнення конкретних осіб до кримінальної відповідальності.

 

Оновлено електронний сервіс ДФС України «Електронний кабінет платника»

Нагадуємо, що «Електронний кабінет платника» (оновлена версія) – це модернізований електронний сервіс Державної фіскальної служби України (далі – ДФС України), вхід до якого здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС України (http://sfs.gov.ua/).

Зазначений сервіс працює у тестовому режимі на базі реальних даних до завершення робіт, пов’язаних з роботою «старого» кабінету («Електронний кабінет платника»).

Сервіс «Електронний кабінет платника» (оновлена версія) складається з двох функціональних частин:

-   відкритої (загальнодоступна);

-   приватної (особистий кабінет).

Користуватися функціоналом відкритої частини сервісу можна без ідентифікації особи, тобто без використання електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП).

У приватній частині сервісу «Електронний кабінет платника» (оновлена версія) платник податку отримує доступ до усієї інформації після ідентифікації особи, тобто застосування ЕЦП.

Через відкриту частину сервісу платник (громадянин) має змогу:

а) ознайомитися з основними новинами (нововведеннями) сервісу;

б) скористатися інформацією з реєстрів, що є загальнодоступною, а саме:

- даними про взяття на облік платників;

- даними реєстру страхувальників;

- даними реєстру платників ПДВ;

- даними реєстру платників єдиного податку;

- інформацією про реєстраторів розрахункових операцій (РРО);

- інформацією про книги обліку розрахункових операцій (КОРО);

- даними реєстру платників акцизного податку з реалізації пального;

в) отримати інформацію про граничні строки сплати податків, зборів, обов’язкових платежів та подання звітності (податковий календар);

г) роздрукувати бланки податкової звітності;

д) заповнити податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – декларація) та додатки до неї (у разі необхідності), перерахувати суми, внесені до декларації, завантажити на персональний комп’ютер та роздрукувати;

е) отримати контакти та адреси діючих центрів обслуговування платників.

 

Сільськогосподарська компанія намагалася незаконно відшкодувати 199 млн. грн.

Співробітниками податкової міліції м. Києва  зареєстроване кримінальне провадження за ст.ст. 15 і 191 КК України.

Встановлено, що посадові особи київського комерційного підприємства, що здійснює діяльність у сфері оптової торгівлі зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин у 2014 році безпідставно сформували податковий кредит з ПДВ та скоїли замах на його відшкодування з бюджету на суму 199 млн. гривень.

Слідчі дії тривають.

 

В Києві ліквідовано конвертцентр з обігом понад 240 млн. грн.

Співробітниками податкової міліції Київської області в ході розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ст.ст. 28, 209, 212 і 205 КК України, ліквідовано діяльність київського конвертаційного центру.

Встановлено, що групою осіб без наміру здійснення статутної діяльності створено та зареєстровано низку фіктивних суб’єктів підприємницької діяльності з метою надання послуг суб’єктам реального сектору економіки щодо ухилення від сплати податків до бюджету.

Схема ухилення від сплати податків полягала в наступному: легальні підприємства перераховували безготівкові грошові кошти за нібито придбані товарно-матеріальні цінності, надані послуги та виконані роботи на розрахункові рахунки підприємств з ознаками фіктивності. Фігуранти справи в подальшому знімали кошти готівкою та передавали їх посадовим особам СГД реального сектору економіки за винятком 12% у якості плати за послуги конвертації.

Орієнтовний обіг проконвертованих коштів за 2015-2016 р., через розрахункові рахунки, відкриті в філіях комерційних банків, склав понад 240 млн. гривень. Ймовірні втрати бюджету оцінюються на суму понад 40 млн. гривень.

В ході проведення слідчо-оперативних заходів проведено 5 обшуків в офісних приміщеннях, автомобілі та за місцями проживання фігурантів провадження. За результатами обшуків виявлено та вилучено 737 тис. гривень, 2 тис. доларів США готівкою, 3 печатки підприємств, комп’ютерну техніку, чорнові записи та фінансово-господарську документацію.

Всього вилучено готівкових коштів в гривневому еквіваленті 787 тис. гривень.

На грошові кошти транзитно-конвертаційних підприємств в сумі 83 тис. грн., які знаходяться на розрахункових рахунках в банківських установах, накладено арешт.

 

Чи існує можливість тимчасово припинити підприємницьку діяльність?

Криворізька північна ОДПІ інформує.

Порядок проведення державної реєстрації припинення юридичної особи та порядок державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної   особи – підприємця визначено Законом України від 15.05.2003 №755-ІV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» із змінами та доповненнями (далі – Закон №755).

Законом №755 та іншими нормативно-правовими актами не передбачено тимчасове припинення підприємницької діяльності (декретна відпустка, хвороба, виїзд за кордон та ін.).

 

До уваги платників єдиного внеску!

Криворізька північна ОДПІ нагадує, що звітність з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) за травень 2016 року подається у червні 2016 року за формами звітності, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435 «Про затвердження Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 23.04.2015 за №460/26905) (далі – наказ №435).

Граничний термін надання звітності з єдиного внеску за травень 2016 року – 21.06.2016.

Звітність за новими формами, затвердженими наказом №435 у редакції наказу Міністерства фінансів України від 11.04.2016 №441 «Про внесення змін до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 06.05.2016 за №682/28812, подаватиметься платниками єдиного внеску починаючи з 01.07.2016.

 

Надходження до місцевих бюджетів Дніпропетровщини з початку року збільшилися майже на 1,4 мільярдів гривень

У Дніпропетровській області за п’ять місяців поточного року надходження до місцевих бюджетів становлять 6 мільярдів 203,5 мільйони гривень, що на 1 мільярд 399,3 мільйонів більше, ніж за відповідний період минулого року.

Так, на 883,5 мільйони гривень збільшилися надходження з податку на доходи фізичних осіб, всього їх надійшло 3 мільярди 87,9 мільйонів гривень. На 394,7 мільйонів гривень більше, ніж у минулому році, сплатили юридичні та фізичні особи земельного податку та орендної плати. Всього до місцевих бюджетів Дніпропетровського регіону надійшло 1 мільярд 309,9 мільйонів гривень плати за землю.

На 230,8 мільйонів гривень збільшилися надходження з єдиного податку, який сплачують суб’єкти малого підприємництва, загалом надходження становлять 555,6 мільйонів гривень.

 

Роман Насіров: ДФС залучає іноземних фахівців для розвитку системи управління ризиками

Про основні реформи на митниці та стан їх реалізації повідомив  Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров у своїй публікації на порталі «Лівий берег».

«Від того, наскільки ефективно митниці справляють з покладеними на них задачами, залежить збільшення надходжень до бюджету та прискорення міжнародної торгівлі. Тому наведення фінансового порядку на митниці, боротьба з корупцією, модернізація технічної бази є питаннями державного значення», - зазначив очільник відомства.

За його словами, щоб перетворити українську митницю на сервісну службу, прозору та об’єктивну, в ДФС розпочали впроваджувати низку реформ, які базуються на передовому досвіді європейських країн.

«Зокрема, щоб уникнути суб'єктивізму у роботі митних органів започатковано систему автоматичного розподілу митних декларацій між інспекторами. Головна її перевага – виключення можливості «у ручному режимі» обирати працівників митниці, які здійснюватимуть митне оформлення товарів за конкретними митними деклараціями чи підприємствами. Таким чином попереджаються корупційні дії у вигляді попередньої змови митника та підприємця», - наголосив Роман Насіров.

Він також підкреслив, що триває робота з посилення контролю на митниці за платежами під час ввезення товарів в Україну. «У зв’язку з цим важливим є розвиток автоматизованої системи аналізу та управління ризиками (АСАУР), функціональними елементами якої є електронні профілі ризику. На даний момент введено в дію 4 нових профілі ризику, внесено зміни до 21 профілю. Здійснюється наповнення профілів ризику новою інформацією за результатами аналітичної роботи та тією, що надходить від податкової міліції та інших силових структур. Затверджено порядок внесення інформації до розділу «Підприємства-нерезиденти», діяльність яких є сумнівною, у реєстр «Підприємств, переміщення якими товарів та транспортних засобів мають ознаки ризикованості або сумнівності».

Голова ДФС додав, що у службі вживаються й інші заходи для розвитку системи управління ризиками, зокрема активно залучаються іноземні фахівці. Так, з 25 по 29 квітня 2016 року посадовими особами ДФС проведено ряд робочих зустрічей з представниками компанії Crown Agents, під час яких обговорювались питання щодо можливих перспектив подальшого розвитку існуючої в Україні системи управління митними ризиками.

«Експерти Crown Agents висловили готовність надати допомогу ДФС у розробці плану подальшого розвитку та удосконалення існуючої системи управління митними ризиками», - повідомив Роман Насіров.

 

Податковий календар липня 2016 року

Криворізька північна ОДПІ нагадує, що

1 липня, п’ятниця,

останній день сплати:

- рентної плати за травень 2016 року за:

- користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини;

- користування радіочастотним ресурсом України;

- транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами територією України;

- транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України

 

З березня поточного року затверджена нова форма розрахункової квитанції

Наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 №13 «Про затвердження Положення про форму та зміст розрахункових документів, Порядку подання звітності, пов’язаної із використанням книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок), форми №ЗВР-1 Звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок)», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11.02.2016 за №220/28350 (далі – Наказ №13), затверджено, зокрема, Положення про форму та зміст розрахункових документів (далі – Положення).

Наказ №13 набрав чинності 11.03.2016.

Пунктом 3 розділу I Положення визначено, що установлені у цьому Положенні вимоги до змісту розрахункових документів визначають обов’язкові реквізити розрахункових документів. У разі відсутності у документі хоча б одного з обов’язкових реквізитів, а також недотримання сфери його призначення, такий документ не прийматиметься як розрахунковий.

Розрахункова квитанція – розрахунковий документ, бланк якого виготовлений друкарським способом, а окремі реквізити заповнюються від руки або шляхом проставлення штампа при реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги) або при видачі коштів покупцеві у разі повернення товару, рекомпенсації послуги, прийняття цінностей під заставу та в інших випадках. Форма №РК-1 розрахункової квитанції наведена у додатку 3 до цього Положення (пункт 1 розділу IV Положення).

Відповідно до пункту 2 розділу IV Положення розрахункова квитанція складається з двох частин – корінця та відривної частини.

Відривна частина розрахункової квитанції повинна містити обов’язкові реквізити (пункт 3 розділу IV Положення):

- напис «РОЗРАХУНКОВА КВИТАНЦІЯ», серію (чотири літери) та номер (шість цифр), нанесені при виготовленні бланка квитанції;

- найменування СГ;

- для СГ, що не є платниками ПДВ, – податковий номер або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку у паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта), перед яким друкуються великі літери «ІД»;

- для СГ, що зареєстровані як платники ПДВ, – індивідуальний податковий номер платника ПДВ, який надається згідно з Кодексом; перед номером друкуються великі літери «ПН»; за наявності на розрахунковій квитанції податкового номера дозволяється не вказувати податковий номер або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку у паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта);

- назви окремих реквізитів, які стосуються даних про товар (послугу), а саме: написи «Назва товару (послуги)», «Вартість о. в.» (вартість одиниці виміру), «ПДВ (%)», «Акцизний податок», «Вартість»;

- рядки для записування даних про товар (послугу) або про операцію виплати: назва товару (послуги, назва операції виплати), вартість одиниці виміру товару (суми коштів за однією операцією виплати), ставки акцизного податку, ставки ПДВ у відсотках, вартість товару (суми коштів за здійсненими операціями виплати);

- напис «Сума розрахунку (грн. коп.)» та загальну вартість усіх товарів (послуг), оплачених за однією розрахунковою квитанцією (загальну суму виданих коштів);

- напис «Розрахунок провів», рядок для підпису особи, яка здійснює розрахунки;

- дату (день, місяць, рік) проведення розрахунків.

Корінець розрахункової квитанції повинен містити обов’язкові реквізити (пункт 4 розділу IV Положення):

- серію та номер, які нанесені при виготовленні бланка квитанції та збігаються із серією та номером відривної частини;

- напис «Сума розрахунку (грн. коп.), всього» та загальну суму отриманих за товар або послугу (виданих покупцеві) коштів;

- напис «у тому числі за ставками ПДВ ___ %», суму коштів, отриманих за товари чи послуги, продаж яких оподатковується ПДВ за ставкою ___ %, за ставкою акцизного податку ___, суму коштів, отриманих за товари чи послуги, продаж яких оподатковується акцизним податком за ставкою ___, або суму виданих покупцеві коштів, якщо видана сума зменшує податкові зобов’язання платника ПДВ;

- рядки для записування даних про товари (послуги), а в разі реалізації в роздрібній мережі підакцизних товарів – назву товару (з додатковим зазначенням марки для палива) та його вартість;

- дату (день, місяць, рік) проведення розрахунків.

Згідно з пунктом 5 розділу IV Положення при виготовленні бланка розрахункової квитанції додатково до серії та номера можуть наноситися друкарським способом інші реквізити.

 

Роман Насіров: Успіх реформ фіскальної служби залежить і від підтримки бізнесу

Чорна та сіра контрабанда на теренах України систематизувалася у серйозний бізнес. Це створює некоректну конкуренцію компаніям, особливо тим, котрі мають ексклюзивні права на ввезення та продаж електроніки, побутової техніки, алкоголю та інших товарів. Про це йшла мова під час зустрічі представників Державної фіскальної служби та підприємців-учасників Європейської бізнес-асоціації. Про це повідомляє інтернет-видання «Обозреватель».

Розповідаючи про реформи на митниці, голова ДФС Роман Насіров навів конкретні цифри і поділився планами на суттєве їх поглиблення. "Співпраця з вами дуже важлива для нас, але ми чекаємо від представників серйозних бізнес-структур допомоги. Ваші професіонали мають допомагати нам виявляти різноманітних шахраїв, котрі працюють із чорною і сірою контрабандою, створюючи нечесну конкуренцію, а також людей, які прагнуть уникати сплати податків. Ми очікуємо налагодження хорошої комунікації", - заявив Роман Насіров.

Також мова йшла про ряд нововведень, серед яких упровадження електронного додатку до мобільних телефонів, що дало змогу оперативно надавати інформацію про порушення, наприклад, у ліцензійних точках, котрі продають акцизні алкоголь та тютюн, у тому числі неповнолітнім. Це ноу-хау дасть змогу ефективно боротися і з продажем контрафактної продукції. Пілотний проект випробувано у південному регіоні, і вже є перші й дуже оперативні випадки реагування. Є намір за таким електронним принципом налагодити контакти ДФС з громадянами і за іншими напрямками.

"Ми намагаємося домогтися чесного розподілу податкового навантаження на всіх. Щоб усі: білі і ті, хто намагається впроваджувати схеми з оптимізації податків, були рівними перед законом і платили чесно", - наголосив керівник ДФС. - Ми не проти спрощеної системи оподаткування, але з елементами контролю. Мають бути встановлені касові апарати, бо навіть під виглядом бабусь, котрі буцімто виростили овочі і фрукти на своїх ділянках, часто працює добре організована прибуткова торговельна мережа".

Роман Насіров зупинився на випадках організованого ввозу в Україну товарів дрібними партіями: коли в автобусі їде 30 осіб, і кожен має чеки на свою частину однотипного товару. Він висловив переконання, що треба наводити лад із "чєлноками", котрі по три рази на день перетинають кордон з товаром. Для цього треба на законодавчому рівні врегулювати надання дозволу на такі шопінг-тури не більше, як один раз на тиждень.

Великий сірий бізнес якраз є похідним від таких дрібних перевезень товару через митниці. Ці схеми використовують і ділки, котрі працюють з електронною технікою

Також очільник ДФС зупинився на пріорітетних напрямках реформ, як-то інтегроване управління кордонами. За словами Романа Насірова, українська сторона намагається досягнути впровадження спільного митного контролю з країнами Євросоюзу, але наразі Брюссель не дуже поспішає назустріч. Україна не є членом ЄС, і тому поки що немає повного доступу до інформації щодо товарних потоків. Проте силами ДФС уже досягнуто розуміння з польською стороною, триває робота щодо співпраці зі Словаччиною та Румунією. Уже діє проект Twinning щодо розвитку обміну інформації з країнами ЄС. Він спрямований на розвиток інтегрованого управління кордонами і створення системи боротьби з корупцією.

Для прискорення процесу Україна має привести наше законодавство у відповідність з європейським. "У мене є дуже проста пропозиція: треба прийняти європейський Митний кодекс, що спростить співпрацю, комунікації і посилить довіру. Це було би найефективнішим кроком уперед", - каже Роман Насіров.

 

Внесені зміни до порядку реєстрації та обліку платників

Нагадуємо, що набрали чинності накази Міністерства фінансів України:

- від 03.03.2016 №308 «Про затвердження Змін до Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та Положення про реєстр страхувальників» (далі – Наказ №308) – з 15.04.2016 (опубліковано в офіційному бюлетені «Офіційний вісник України» від 15.04.2016 №28);

- від 18.03.2016 № 373 «Про затвердження Змін до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість» (далі – Наказ №373) – з 29.04.2016 (опубліковано в офіційному бюлетені «Офіційний вісник України» від 29.04.2016 №32);

- від 18.03.2016 № 375 «Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків і зборів» (далі – Наказ №375) – з 10.05.2016 (опубліковано в офіційному бюлетені «Офіційний вісник України» від 10.05.2016 №34).

Змінами, внесеним Наказом №308 до Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування відмінене присвоєння новоствореним платникам класу професійного ризику виробництва за основним видом економічної діяльності.

Наказом №375 внесені зміни до Порядку обліку платників податків і зборів, відповідно до яких виключені положення щодо формування та направлення органами ДФС до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань повідомлень про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням (форма №18-ОПП).

Одночасно Наказом №373 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість приведене у відповідність до норм пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI з внесеними змінами і доповненнями та виключені процедури анулювання реєстрації платника ПДВ за наявності запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи – підприємця за місцезнаходженням (місцем проживання) або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.

Також Наказом №373 запроваджено такі нововведення:

1) якщо особа у встановлений законодавством строк подала заяву про добровільну реєстрацію платником ПДВ і отримала від контролюючого органу пропозицію подати нову заяву, то після виправлення всіх недоліків така особа може подати до контролюючого органу нову заяву про добровільну реєстрацію не пізніше ніж за 3 робочі дні до початку податкового періоду, з якого особа вважатиметься платником ПДВ та матиме право на податковий кредит і виписку податкових накладних. При цьому у такій заяві має бути зазначена така сама бажана дата реєстрації, що й у попередній неприйнятій заяві;

2) оперативне інформування платників про результати розгляду заяв, поданих ними в електронній формі. Так, якщо за результатами розгляду заяви в електронній формі (форма №1-ПДВ, форма №3-ПДВ) контролюючим органом прийнято рішення про відмову у реєстрації (анулюванні реєстрації) платника ПДВ або запропоновано надати нову заяву про реєстрацію (анулювання реєстрації) платника ПДВ, то така відмова або пропозиція викладається контролюючим органом в електронній формі та надсилається на адресу електронної пошти, з якої надійшла заява;

3) встановлено десятиденний строк для направлення до ДФС рішення контролюючого органу про скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ.

Наказами №308 та №375 для проведення державної реєстрації припинення юридичних осіб запроваджені нові процедури та документи (відомості) органів ДФС про відсутність (наявність) заборгованості із сплати податків і зборів, а також єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Відтепер державний реєстратор або інший суб’єкт державної реєстрації направлятиме до органів ДФС запити для отримання відомостей про наявність/відсутність заборгованості, органи ДФС у відповідь – зазначені відомості. Крім того, встановлено єдиний строк у 10 робочих днів для призначення документальної позапланової перевірки платника податків, що припиняється (закривається), як у випадках прийняття рішення про припинення засновниками (учасниками) юридичної особи, так й у інших випадках.

 

Пільги зі сплати земельного податку для юридичних осіб

Надання пільг щодо сплати земельного податку для юридичних осіб передбачено статтею 282 Податкового кодексу України. 

Від сплати земельного податку звільняються:

- санаторно-курортні та оздоровчі заклади громадських організацій інвалідів, реабілітаційні установи громадських організацій інвалідів;

- громадські організації інвалідів України, підприємства та організації, які засновані громадськими організаціями інвалідів та спілками громадських організацій інвалідів і є їх повною власністю, де протягом попереднього календарного місяця кількість інвалідів, які мають там основне місце роботи, становить не менш як 50 відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за умови, що фонд оплати праці таких інвалідів становить протягом звітного періоду не менш як 25 відсотків суми загальних витрат на оплату праці;

- бази олімпійської та паралімпійської підготовки, перелік яких затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2015 №496;

- дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади незалежно від форми власності і джерел фінансування, заклади культури, науки, освіти, охорони здоров'я, соціального захисту, фізичної культури та спорту, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Якщо право на пільгу у платника виникає протягом року, то він звільняється від сплати податку починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому виникло це право. У разі втрати права на пільгу протягом року податок сплачується починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому втрачено це право (п.284.2 ст.284 ПКУ).

Платники земельного податку, які користуються пільгами з цього податку, надають в оренду земельні ділянки, окремі будівлі, споруди або їх частини, податок за такі земельні ділянки та земельні ділянки під такими будівлями (їх частинами) сплачується на загальних підставах з урахуванням прибудинкової території.

 

Роман Насіров: Впровадження електронних сервісів – важлива складова реформування служби

Про особливості роботи ДФС, боротьбу з корупцією, податкову та митну реформи розповів Голова Державної фіскальної служби Роман Насіров в інтерв’ю виданню «Дзеркало тижня».

«Роль фіскальної служби — адміністрування податків і збір митних платежів. Саме в цьому полягає наша щоденна робота. Роботу з детінізації економіки ми виконуємо лише в межах своєї компетенції. Так, це резерви збільшення доходної частини бюджету. Але їх небагато. Ми подолали практично всі організовані податкові ями, але так звані партизани залишилися й дотепер намагаються торгувати фіктивним податковим кредитом. Як мінімум раз на тиждень ми припиняємо роботу якогось конверт