Виконавчий комітет Саксаганської районної в місті ради Офіційний вебсайт виконавчого комітету Саксаганської районної в місті ради

Досвід роботи кзсмо «музична школа №5» кмр щодо організації освітнього процесу під час карантину

Здавалося б, в епоху поширення новітніх технологій організувати дистанційне навчання не є проблемою, проте виявилося не все так просто. Підхід до дистанційного навчання  залежить від кожної конкретної школи і конкретного вчителя — наскільки працівники готові швидко перебудувати свою роботу, наскільки в дітей і вчителів є якісний інтернет-доступ, відповідні матеріально - технічні можливості та наскільки вони вміють ними користуватися.

Комунальний заклад спеціалізованої мистецької освіти «Музична школа №5» Криворізької міської ради об’єднав у своєму навчально-виховному процесі усі види мистецтв: музику, хореографію та образотворче мистецтво, тож і пошуки відповідних методів організації дистанційного навчання педагоги кожного напрямку та концертмейстери вели індивідуально, шляхом проб і помилок. Батьки та учні школи з розумінням поставилися до необхідності продовження навчання в умовах карантину.

Заняття в дистанційному режимі на музичних відділах проходять здебільшого індивідуально. Викладачі-спеціалісти складають розклади занять і проводять уроки по відеозв’язку  на таких платформах як, Viber, Messenger, Skype, WhatsApp.

Треба зазначити, що якість таких занять пов’язана зі швидкістю інтернету та наявністю у дітей та викладачів відповідних технічних умов. Повноцінно відобразити деякі специфічні музичні елементи неможливо, наприклад: перевірити правильність виконання учнем дихальних вправ під час вокальних занять. Але викладачі намагаються якісно провести кожен урок.

Групові заняття з теоретичних предметів - сольфеджіо, музична грамота, музична література та початковий курс з історії мистецтва  проводяться також з використанням безкоштовних систем обміну повідомленнями для мобільних платформ Viber, Messenger, Skype, WhatsApp. Викладачі формують групи згідно розкладу, публікують різні види завдань: записують на відео інтонаційні та ритмові вправи, завдання зі слухового аналізу, музичний диктант та  перевіряють тематичні конспекти і реферати. Деякі викладачі використовують навчальну платформу Zoom для колективних занять. Створюють зразки письмових, інтонаційних, ритмічних завдань, які учні виконують самостійно, поті фіксуючи виконане завдання на фото або відео, відправляють викладачу на перевірку.

Викладачі художнього відділу та хореографії також створили групи у  Messenger де викладають  навчальний матеріал: динамічні презентації,  відео, посилання на веб-ресурси,  фото, пояснення щодо завдань. Відеоматеріал, де яскраво та доступно викладено ту чи іншу тему для самостійного ознайомлення,  діти можуть переглядати у будь-який зручний момент. Протягом цього часу учні  за розкладом надсилають свої фото звіти про виконання завдань, а педагоги відповідають на їхні питання, консультують, пояснюють, якщо щось не зрозуміло. Усі діти  ідуть на співпрацю.

Звичайно, залишилася проблема з тими учнями, котрі на час карантину залишили місто і в них не завжди є доступ до швидкісного інтернету, також з тими , котрі  не мають матеріально- технічних можливостей —і з такими учнями ми теж працюємо, використовуючи  режим телефонного зв’язку, даємо список завдань і, коли вони можуть, то виконують їх. Але загалом і учні, і викладачі знайшли свої методи спілкування та дистанційного отримання знань. Тож сподіваємося, що час карантину не буде втрачений дарма.

Працюючи дистанційно,  педагоги витрачають багато часу на пошук,  підготовку та розміщення навчальних матеріалів,  онлайн-уроків, спілкування з учнями та перевірку завдань. Проте вони ще знаходять час на самоосвіту та підвищення кваліфікації. Педагоги музичної школи №5  за цей час переглянули  багато онлайн-трансляцій, майстер –класів, прослухали лекції, вебінари  та отримали сертифікати з підвищення кваліфікації.

Працівники школи наполегливо працюють, щоб навчання під час карантину тривало.