Виконавчий комітет Саксаганської районної в місті ради Офіційний вебсайт виконавчого комітету Саксаганської районної в місті ради

Звіт про результати проведення зовнішньої оцінки якості соціальних послуг, наданих комунальною установою «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) у Саксаганському районі» Криворізької міської ради у I півріччі 2020 року

На виконання наказу Міністерства соціальної політики України від  27 грудня 2013 року № 904 «Про затвердження Методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг» відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01 червня 2020 року «Про затвердження Порядку проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг» наказом начальника управління праці та соціального захисту населення виконкому Саксаганської районної у місті ради від 21 серпня 2020 року № 50 «Про проведення зовнішньої оцінки якості надання соціальних послуг» у Саксаганському районі організовано та проведено зовнішню оцінку надання соціальних послуг особам, які перебувають на обслуговуванні в комунальній установі «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) у Саксаганському районі» Криворізької міської ради.

Комісією було вибірково проведено перевірки у відділеннях соціальної допомоги вдома та аналіз опитування. В опитуванні взяли участь 350 осіб, які знаходяться на обслуговуванні у відділеннях № 1, № 2, № 4.

З’ясовано, що соціальні послуги надаються соціальними робітниками відповідно до укладених договорів та затверджених графіків роботи. Кожен робітник ознайомлений зі своєю посадовою інструкцією та функціональними обов’язками.

Працівниками відділень соціальної допомоги вдома протягом першого півріччя 2020 року  було надано 4110  соціальних послуг громадянам.

Здійснюється постійний контроль за діяльністю соціальних робітників. За звітний період адміністрацією територіального центру перевірено якість та своєчасність надання 264 соціальних послуг вдома. Результати перевірок постійно аналізуються на робочих нарадах. Постійно ведеться журнал нарад та навчання соціальних робітників.

Всі надавачі соціальних послуг своєчасно пройшли медичний огляд та експрес тестування «SARS-COV-2 Antibody Test (Lateral Flow Method)».

У кожному відділенні, де вибірково здійснено перевірки, в наявності є інформаційні куточки та буклети, стенди, дошки оголошень, роздруковані матеріали, з якими відвідувачі можуть ознайомлюватись самостійно.

Слід зазначити, що проблемні питання отримувачів соціальних послуг соціальної адаптації та паліативного догляду розглядаються у встановлені законодавством терміни. Здійснюється оперативне реагування на скарги отримувачів соціальних послуг та проведення роботи щодо надання роз’яснень (рівень подолання або мінімізації наслідків складних життєвих обставин отримувачами соціальних послуг).

З метою адаптації людей старшого віку до сучасного суспільного життя, підтримки фізичного та інтелектуального здоров’я, організації такої діяльності, що створює умови для спілкування, самореалізації та активної участі в житті станом на перше півріччя 2020 року у комунальній установі «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) у Саксаганському районі було заплановано роботу шістьох факультетів «Університету третього віку». Але у зв’язку з введенням карантинних заходів з 12 березня 2020 року було задіяно лише п’ять. Кількість слухачів - 62 особи, які поділено на три групи.

В ході перевірки роботи соціальних працівників, проведення зовнішнього моніторингу та оцінки якості надання соціальних послуг скарг зі сторони підопічних не надходило.

Всі особові справи містять заяву громадянина, медичний висновок, необхідні документи, що підтверджують право на надання соціальних послуг та соціальну допомогу, карту визначення (оцінювання) індивідуальних потреб у соціальному обслуговуванні (наданні соціальних послуг), визначення ступеня індивідуальної потреби отримувача соціальних послуг у наданні соціальної послуги догляду вдома.  Індивідуальні плани складаються за затвердженною формою в двох примірниках, один якого знаходиться у отримувача соціальної послуги, другий в особовій справі. Плани коригуються на початку обслуговування, в подальшому через 30 днів (за потреби), або один раз на півроку.

Територіальний центр соціального обслуговування для внутрішньої оцінки роботи використовує анкету-опитування, яка заповнюється з метою отримання відгуків стосовно організації та надання  послуг догляду вдома.

Оцінка якості соціальних послуг визначається із застосування шкали оцінки якісних та кількісних показників якості надання соціальних послуг, наведених у додатку 4 Державних стандартів надання послуг. При проведенні зовнішньої оцінки якості надання соціальних послуг були застосовані показники якості соціальних послуг, такі як:

- адресність та індивідуальний підхід;

- результативність;

- своєчасність;

- доступність та відкритість;

- повага до гідності отримувача соціальної послуги;

- професійність.

Проаналізувавши  думку  отримувачів  соціальних послуг  догляду вдома при анкетуванні, зроблено висновок, що такі показники, як своєчасність, результативність, повага до гідності отримувача соціальної послуги 100%  задовольняють потреби отримувачів.

Матеріально-технічна база територіального центру знаходиться на належному рівні.

Територіальний центр знаходиться на першому поверсі дво поверхової будівлі.

Біля неї розташований асфальтований майданчик, який використовують для паркування транспортних засобів які обслуговують центр, в тому числі   осіб з інвалідністю. В місцях перетину тротуарів із проїзною частиною є плавний перехід.

Ганок територіального центру обладнаний пандусом з установленим паралельно до поверхні пандуса поручнем.

Вхідні та внутрішні двері відповідають безбар’єрному доступу людей з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до приміщення. На дверях біля входу та всередині приміщення відсутні спеціальні таблички з позначками, які дубльовані шрифтом Брайля для осіб з вадами зору.

Підсумовуючи вищезазначене, згідно зі шкалою якісних та кількісних показників з надання соціальних послуг по догляду вдома узагальнений статус відповідає рівню «Добре».

Незважаючи на добру оцінку якості надання соціальних послуг керівництву територіального центру треба вжити низку заходів, спрямованих на удосконалення процесу обслуговування й підвищення контролю якості соціальних послуг:

- продовжувати своєчасно, якісно та в повному обсязі надавати соціальну послугу соціальної адаптації та послугу паліативного догляду;
- вживати заходів щодо постійного підвищення кваліфікації працівників;
- забезпечити облаштування біля входу та всередині приміщення спеціальними табличками з позначками дубльованими шрифтом Брайля для інформування людей з порушенням зору;
- підготувати та провести масштабну інформаційно-роз’яснювальну роботу з залученням якомога більшої кількості громадян, які мають право на отримання соціальних послуг в територіальному центрі.