Виконавчий комітет Саксаганської районної в місті ради Офіційний вебсайт виконавчого комітету Саксаганської районної в місті ради

Реорганізація Криворізької центральної ОДПІ

В зв’язку з реорганізацією Криворізької центральної ОДПІ шляхом приєднання до Криворізької північної ОДПІ змінилась юридична адреса Криворізької північної ОДПІ на проспект Героїв-підпільників, 42 (раніше Дзержинського)

Платники податків юридичні та фізичні особи, а також громадяни Довгинцівського Саксаганського, Тернівського, Покровського (раніше Жовтневого) районів зможуть отримати адміністративні послуги в повному обсязі в Центрі обслуговування платників Криворізької північної ОДПІ , який розташований за адресою : вулиця Січеславська, 4

(раніше Кремлівська, район Піонера ).

Телефон для довідок: 66-47-25, 404-06-77

Податковий календар червня 2016 року

Криворізька північна ОДПІ нагадує

24 червня, п’ятниця, останній день подання

  • декларації про максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари/продукцію;

 

Новації в оподаткуванні нерухомості

24 грудня 2015 року Верховна Рада ухвалила Закон №909, яким внесено зміни в частині податку на нерухоме майно.

Оподатковується як житлова нерухомість (квартира, будинок), так і нежитлова, в тому числі й господарські будівлі (сараї, хліви, гаражі, літні кухні, майстерні, вбиральні, погреби тощо).

Наприклад, якщо у фізичної особи у власності є будинок та гараж із сараєм, податок сплачується з усіх об'єктів: із будинку — за ставкою, встановленою місцевою радою для житлової нерухомості; з гаража та сараю — за ставкою для нежитлової. База оподаткування не змінилась — це загальна площа об'єкта нерухомості, в тому числі його часток.

Пільги для невеликих за площею квартир і будинків залишаються — власники квартир до 60 і будинків до120 кв. м(або будинків і квартир загальною площею180 кв. м) не сплачуватимуть податок. Оподатковуватимуться тільки площі понад установлений ліміт.

Наприклад, якщо людина є власником квартири загальною площею75 кв. м, то вона сплачуватиме податок лише за15 кв. м. Проте якщо квартира поділена між двома власниками, то пільга в розмірі60 кв. мзастосовується для кожного з них, отже, сплачувати податок не потрібно.

Сільські, селищні, міські та ради об'єднаних територіальних громад на відповідній території мають право встановлювати пільгу з цього податку. Водночас при її наданні для фізичних осіб повинен враховуватись їх майновий стан та рівень доходів.

Гранична ставка податку збільшується з двох до трьох відсотків мінімальної заробітної плати за1 кв. метроб'єкта житлової та/або нежитлової нерухомості (2016 року — 41,34 грн за1 кв. м). Розмір податку (від 0 до 3%) встановлюватиметься місцевою радою.

Визначено додаткову ставку податку в розмірі 25 тис. грн на рік для квартир площею понад300 кв. мі будинків площею понад500 кв. м. Тобто фактично такі об'єкти оподатковуватимуться відсотковою (до 3%) та фіксованою (25 тис. грн) ставками. Приміром, якщо власник має квартиру площею320 кв. м, на рік він повинен сплатити податок, розрахований таким чином:320 кв. ммінус60 кв. м(пільга) помножити на ставку податку, затверджену місцевою радою за1 кв. м, плюс 25 тис. грн.

Порядок нарахування та строки сплати податку не змінились.

Увага! Фізичні особи у 2016 році сплачуватимуть податок за 2015-й (за ставками та з пільгами, які діяли 2015-го) на підставі податкових повідомлень-рішень, які надсилатимуться контролюючими органами до 1 липня 2016 року. За новими ставками, які почали діяти з 2016-го, податок сплачуватиметься фізичними особами починаючи з 2017 року.

Юридичні особи вже цього року сплачують податок за новими ставками, які діють з 2016-го. Його розрахунок проводиться в декларації, яку необхідно було подати до контролюючих органів до 20 лютого 2016-го.

Термін сплати податку:

фізичним особам — раз на рік (до 28 серпня 2016 року);

юридичним особам — щокварталу (до 30 квітня, 30 липня, 30 жовтня 2016 року, 30 січня 2017-го).

 

З початку 2016 року платникам відшкодовано понад 36 млрд. грн. ПДВ

З початку року на рахунки платників (станом на 01.06.2016) відшкодовано податку на додану вартість у розмірі 36 млрд. грн. Це на 68,1%, або на 14,6 млрд. грн. більше, ніж за відповідний період минулого року.

У травні 2016 року на рахунки платників відшкодовано майже 6,7 млрд. грн. ПДВ, що на 34,6%, або 1,7 млрд. грн. перевищує відшкодування цього податку у травні минулого року.

«Відшкодування ПДВ платникам відбувається у нормальному режимі. Заяви про повернення сум бюджетного відшкодування вносяться до відповідного реєстру протягом операційного дня їх отримання у хронологічному порядку. Ці реєстри розміщені на порталі ДФС. До того ж, на сайті Державного казначейства України розміщено перелік платників, яким відшкодовано ПДВ протягом звітного місяця», - зазначив директор Департаменту податків і зборів з юридичних осіб ДФС Олексій Лишенко.

Нагадаємо, що заява на бюджетне відшкодування ПДВ на рахунок платника та в рахунок погашення зобов’язань та боргу по платежах до Державного бюджету подається до 20 числа місяця, наступного за звітнім.

Заява на бюджетне відшкодування у разі відповідності критеріям, визначеним у п.200.19 Податкового кодексу України надходить до першого Реєстру, а у разі не відповідності цим критеріям – до другого Реєстру. Далі триває камеральна перевірка зазначених сум бюджетного відшкодування (до 30 календарних днів), а також, за наявності обставин, визначених п.200.11 Податкового кодексу, – документальна перевірка (до 25 робочих днів). Надалі ДФС протягом 5 робочих днів надає висновок Державному казначейству України, а Казначейство протягом 5 операційних днів перераховує кошти платнику.

 

Про комунікації судів з представниками територіальних органів ДФС у Дніпропетровській області йшлось під час проведення «круглого столу»

Днями Дніпропетровським окружним адміністративним судом та Дніпропетровським апеляційним адміністративним судом проведено «круглий стіл» спільно з представниками ГУ ДФС у Дніпропетровській області на тему: «Актуальні питання розгляду адміністративних справ за участю податкових органів».

Ця зустріч проводилась з метою покращення комунікації Дніпропетровського окружного адміністративного та Дніпропетровського апеляційного адміністративного судів з представниками територіальних органів ДФС у Дніпропетровській області на регіональному рівні та обговорення актуальних питань, які виникають при розгляді податкових спорів.

В засіданні прийняла участь заступник начальника юридичного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Катерина Рєпіна, яка наголосила на актуальності питань, що винесенні на обговорення цього заходу та висловила сподівання, що їх розгляд сприятиме заповненню прогалин, які виникли під час застосування законодавства України у сфері податкового права.

При спілкуванні спікерами «круглого столу» – суддями Дніпропетровського окружного адміністративного та Дніпропетровського апеляційного адміністративного судів доведено до відома учасників узагальнену правову позицію з окремих питань при вирішенні податкових спорів з таких питань: щодо погашення податкового боргу, застосування адміністративного арешту майна, про визнання протиправними податкових повідомлень – рішень про донарахування транспортного податку та податку на землю, про визнання оспорюваних правочинів недійсними і застосування визначених законодавством заходів та інші.

Аудиторія учасників мала змогу обговорити та прийти до консенсусу у питаннях, що турбували своєю невизначеністю і суперечливістю.

 

Як платнику спеціально режиму оподаткування відобразити в декларації з ПДВ знищений урожай

Відповідно до пункту 209.5 статті 209 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) платник податку, який придбаває сільськогосподарські товари/послуги в сільськогосподарського підприємства, який обрав спеціальний режим оподаткування, має право збільшити податковий кредит на суму сплаченого (нарахованого) податку в загальному порядку.

Пунктом 198.3 статті 198 Кодексу визначено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 Кодексу, протягом такого звітного періоду, зокрема, у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг.

Згідно з підпунктом "г" пункту 198.5 статті 198 Кодексу у разі якщо товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку, то такий платник податку зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі, якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту).

В свою чергу у разі здійснення операцій відповідно до пункту 198.5 статті 198 Кодексу база оподаткування за необоротними активами визначається виходячи з балансової (залишкової) вартості, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни), а за товарами/послугами - виходячи з вартості їх придбання (пункт 189.1 стаття 189 Кодексу).

Відповідно до пункту 5 розділу I Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 N 21, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за N 159/28289, платники податку, які згідно з статтею 209 Кодексу застосовують спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства, крім податкової декларації 0110, подають декларацію з позначкою "0121"/"0122"/"0123", яка є невід'ємною частиною звітності за відповідний звітний період. До такої декларації включаються лише ті операції, що стосуються спеціального режиму, установленого статтею 209 Кодексу.

Отже, незалежно від того, чи отримана компенсація за знищений (загиблий) врожай, суб'єкт спеціального режиму оподаткування повинен здійснити операцію зі списання товарів/послуг, що були використані для вирощування таких посівів (насаджень) та при придбанні яких було сформовано податковий кредит.

Оскільки товари/послуги не можуть бути використані в господарській діяльності, то не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду, в якому відбувається таке списання, платник податку повинен скласти зведену податкову накладну та здійснити нарахування податкових зобов'язань, яке відобразити в рядку 1.1 розділу I "Податкові зобов'язання" декларації з позначкою "0121"/"0122"/"0123" (лист ДФС України від 26.05.2016 р. № 11491/6/99-95-42-01-15).

 

З початку року ГУ ДФС у Дніпропетровській області забезпечено відшкодування 24,5 млн. грн. збитків

За 5 місяців 2016 року в провадженні слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління ДФС у Дніпропетровській області перебувало 415 кримінальних проваджень.

Зі 107 закінчених кримінальних проваджень на розгляд до суду направлено 58, серед яких: 36 з обвинувальним актом та 22 для вирішення питання про звільнення особи від кримінальної відповідальності.

Крім того, за 5 місяців поточного року за підслідністю скеровано 70 кримінальних проваджень, приєднано до інших проваджень – 29, зупинено – 11.

По закінчених кримінальних провадженнях до бюджету відшкодовано 24 мільйони 494 тисячі гривень збитків.

 

До уваги платників єдиного внеску!

Криворізька північна ОДПІ нагадує, що звітність з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) за травень 2016 року подається у червні 2016 року за формами звітності, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435 «Про затвердження Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 23.04.2015 за №460/26905) (далі – наказ №435).

Граничний термін надання звітності з єдиного внеску за травень 2016 року – 21.06.2016.

Звітність за новими формами, затвердженими наказом №435 у редакції наказу Міністерства фінансів України від 11.04.2016 №441 «Про внесення змін до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 06.05.2016 за №682/28812, подаватиметься платниками єдиного внеску починаючи з 01.07.2016.

 

Відшкодування витрат на відрядження

Відповідно до ст. 121 Кодексу законів про працю працівники мають право на відшкодування витрат та одержання інших компенсацій у зв'язку з службовими відрядженнями.

Згідно з Податковим кодексом України не є доходом платника податку – фізичної особи, яка перебуває у трудових відносинах із своїм роботодавцем або є членом керівних органів підприємств, установ, організацій, сума відшкодованих йому у встановленому законодавством порядку витрат на відрядження в межах фактичних витрат, а саме, на проїзд як до місця відрядження і назад, так і за місцем відрядження, оплату вартості проживання у готелях (мотелях), а також включених до таких рахунків витрат на харчування чи побутові послуги, на найм інших жилих приміщень, оплату телефонних розмов, оформлення закордонних паспортів, дозволів на в’їзд (віз), обов’язкове страхування, інші документально оформлені витрати, пов’язані з правилами в’їзду та перебування у місці відрядження, в тому числі будь-які збори і податки, що підлягають сплаті у зв’язку із здійсненням таких витрат.

Зазначені витрати не є об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб лише за наявності підтвердних документів, що засвідчують вартість цих витрат у вигляді транспортних квитків або транспортних рахунків (багажних квитанцій), у тому числі електронних квитків за наявності посадкового талона та документа про сплату за всіма видами транспорту, в тому числі чартерних рейсів, рахунків, отриманих із готелів (мотелів) або від інших осіб, що надають послуги з розміщення та проживання фізичної особи, в тому числі бронювання місць у місцях проживання, страхових полісів тощо.

Основним документом, який регулює відрядження працівників органів державної влади, підприємств, установ та організацій, що повністю або частково фінансуються за рахунок бюджетних коштів, є Інструкція про службові відрядження в межах України та за кордон, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 13.03.98 №59 (далі – Інструкція). При цьому інші підприємства та організації можуть використовувати цю інструкцію як допоміжний документ.

Відповідно до Інструкції, витрати на відрядження відшкодовуються лише за наявності документів  в оригіналі, що засвідчують вартість цих витрат, а саме: транспортних квитків або транспортних рахунків (багажних квитанцій), у тому числі електронних квитків за наявності посадкового талона та документа про сплату за всіма видами транспорту, в тому числі чартерних рейсів, рахунків, отриманих з готелів (мотелів) або від інших осіб, що надають послуги з розміщення та проживання відрядженого працівника, в тому числі бронювання місць у місцях проживання, страхових полісів тощо.

 У разі використання електронного проїзного/перевізного документа на проїзд, підставою для відшкодування витрат на його придбання є роздрукований на паперовому носії посадочний документ.

Варто зазначити, що посадочний документ – це візуальна форма електронного проїзного документа або його частини на паперовому або електронному носії інформації (мобільний телефон, смартфон, планшет, компактний персональний комп'ютер, чип-карта тощо), що містить унікальний код та унікальний номер електронного проїзного документа, інформація з якого зчитується відповідним пристроєм або заноситься до відповідної відомості за встановленою формою.

При цьому проїзний документ – це розрахунковий документ установленої форми, оформлений на відповідному бланку проїзного документа чи сформований в електронному вигляді відповідно до вимог цього Порядку та чинного законодавства, що засвідчує укладення договору між залізницею і пасажиром на проїзд й видається пасажиру після оплати ним вартості цієї послуги.

Витрати, понесені у зв'язку з відрядженням, що не підтверджені відповідними документами (крім добових витрат), працівникові не відшкодовуються.

 

Сергій Білан: Податківці повертають до місцевих бюджетів кошти, не сплачені недобросовісними забудовниками

Останнім часом працівники податкової міліції викривають все більше компаній-забудовників, які навмисно не платять пайові внески при будівництві і створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури навколо об'єктів, що зводяться. Про це заявив Перший заступник Голови Державної фіскальної служби України Сергій Білан.

За його словами, зазначені внески повинні надходити до місцевих бюджетів, але в результаті дій недобросовісних забудовників вони зазнають мільйонних збитків.

«Як показує практика, значна частина компаній, які ведуть будівництво, не укладає договори про сплату пайової участі, а надає в Державну архітектурно-будівельну інспекцію і реєстраційну службу підроблені документи про введення об'єктів в експлуатацію та присвоєння поштових адрес, на підставі яких оформляє право власності на побудовані об'єкти нерухомості. Таким чином фактично здійснюється легалізація незаконно побудованих об'єктів, а до місцевого бюджету не надходять кошти у вигляді пайових внесків», - сказав Сергій Білан.

Він підкреслив, що зараз вже встановлено низку забудовників, які свідомо завдали місцевим бюджетам збитків у різних регіонах. Наприклад, у столиці встановлено підприємство, яке при будівництві торгового центру в Святошинському районі не заплатило 2,5 мільйона гривень внесків. У результаті вжитих працівниками податкової міліції заходів, компанія уклала договір з Київською міською державною адміністрацією і зараз зазначений збиток повністю відшкодовано. Ще одна фірма, яка будує житлові будинки, за згаданою вище схемою ухилилася від сплати 15,7 мільйона гривень внесків. За цим фактом відкрито кримінальне провадження та вживається заходів щодо стягнення грошей до місцевого бюджету.

За словами Першого заступника голови ДФС, тільки за останні два тижні відкрито п'ять кримінальних проваджень за фактами таких порушень.

«Проблема, безумовно, має загальнодержавний характер. Але податкова міліція чітко розуміє шляхи її вирішення і вже зараз у взаємодії з Державною архітектурно-будівельною інспекцією України забезпечує реальне наповнення бюджетів регіонів», - наголосив Сергій Білан.

 

Порядок звітування для платників роздрібної торгівлі алкогольними напоями або тютюновими виробами

Відповідно до частини третьої статті 16 Закону України від 19.12.1995 №481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» із змінами і доповненнями (далі – Закон №481) суб’єкти господарювання (далі – СГ), які отримали передбачені Законом №481 ліцензії, подають до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати такі ліцензії, щомісяця до 10 числа наступного місяця звіт про обсяги виробництва та/або обігу (у тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів за формою, встановленою цим органом.

Роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами може здійснюватися СГ усіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій (частина дванадцята статті 15 Закону №481).

Пунктом 5 наказу Міністерства фінансів України від 11.02.2016 №49 «Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення» (далі – Наказ №49) встановлено, що Наказ №49 набирає чинності через 30 днів з дня його офіційного опублікування (опубліковано в «Офіційному віснику України» №21 за 22.03.2016).

Наказом №49 затверджено, зокрема, Форму звіту №1-РА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі» та порядок її заповнення (далі – Порядок 1-РА); Форму звіту №1-РТ «Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у роздрібній мережі» та порядок її заповнення (далі – Порядок 1-РТ).

Згідно з пунктом 5 Порядку 1-РА та пунктом 6 Порядку 1-РТ звіт складається окремо за кожний місяць та до 10 числа місяця, що настає за звітним, подається до органу ДФС за місцем реєстрації СГ.

Звіт в електронній формі подається засобами електронного зв’язку з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством, як передбачено для податкової звітності (пункт 2 Порядку 1-РА та пункт 2 Порядку 1-РТ).

Відповідно до статті 530 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №43-IV зі змінами та доповненнями (далі – ЦКУ) якщо у зобов’язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Разом з тим, згідно з пунктом 5 статті 254 ЦКУ, якщо останній день строку припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, що визначений відповідно до закону у місці вчинення певної дії, днем закінчення строку є першим за ним робочий день.

Також статтею 51 Господарського процесуального кодексу України від 06.11.1991 №1798-ХІІ зі змінами та доповненнями визначено, що у випадках, коли останній день строку припадає на неробочий день, днем закінчення строку вважається перший наступний за ним робочий день.

Таким чином, СГ, які отримали ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями або тютюновими виробами щомісяця до 10 числа (9 число – останній термін подачі звіту) засобами електронного зв’язку у порядку, передбаченому для податкової звітності, подають до органу ДФС за місцем реєстрації такого СГ звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв та/або тютюнових виробів у роздрібній мережі за встановленою формою.

Перший звітний період – квітень 2016 року.

Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 115.03 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

 

Подача звітності по контрольованих операціях

З набранням чинності наказом Міністерства фінансів України від 18.01.2016 № 8 «Про затвердження форми та Порядку складання Звіту про контрольовані операції», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 04.02.2016 за № 187/28317 (далі – наказ № 8), втратив чинність наказ Міністерства доходів і зборів України від 11.12.2013 № 669 «Про затвердження форми та Порядку складання звіту про контрольовані операції (далі – наказ № 669).

         У зв’язку з цим звіт про контрольовані операції, здійснені платниками податків починаючи з 01.01.2015, заповнюється та подається за оновленою формою та в Порядку, затвердженим наказом № 8.

         Водночас ДФС забезпечено такі можливості для платників податків, які здійснювали контрольовані операції у 2013 та 2014 роках:

-         подання уточнюючих звітів про контрольовані операції за 2013 та 2014 звітні роки за формою, затвердженою наказом № 669;

-         виконання вимог ч. 2 п. 120.3 ст. 120 Податкового кодексу України щодо обов’язку подання звіту у разі застосування штрафних санкцій за його неподання у встановлений строк.

         Разом з тим, повідомляємо, що використання електронних форм звітності, заповнених відповідно до форми та Порядку, затверджених наказом № 669, можливе виключно для звітних періодів 2013 та 2014 років.

        Детальна інформація викладена у листі ДФС України від 01.06.2016 № 18899/7/99-99-14-01-02-17.

 

Роман Насіров взяв участь у засідання Громадської ради при ДФС

Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров взяв участь у засіданні Громадської ради при ДФС, яке відбулося 16 червня.

Під час виступу очільник відомства підкреслив важливість діяльності Громадської ради для фіскальної служби та відзначив її роль у розбудові громадянського суспільства.

Також Роман Насіров розповів про результати роботи служби за січень-травень 2016 року.

За його словами, пріоритетним напрямом роботи ДФС є створення сприятливих умов для платників та подання звітності в електронному вигляді.

«За січень-травень опрацьовано більше 104 млн звітів, які були надіслані в електронному вигляді.  Звітність з єдиного соціального внеску в січні-травні подали в електронному вигляді майже 164 тис осіб. Це 93% від всіх звітів.

Крім того, удосконалено електронний сервіс «Електронний кабінет платника», впроваджено систему електронного адміністрування ПДВ, спрощено процедуру оформлення митних декларацій», - зазначив Голова ДФС.

Щодо міжнародної співпраці, відбуваються переговори стосовно впровадження спільного контролю на пунктах пропуску та обміну інформацією між митними службами.

Він також торкнувся питання надходження платежів до бюджету. За січень-травень поточного року до зведеного бюджету надійшло (сальдо) близько 255 млрд грн., що 56 млрд. грн (на 28,2 %) більше січня-травня 2015 року.

«Надходження (сальдо) до загального фонду державного бюджету склали 200,8 млрд грн. Таким чином планові показники Міністерства фінансів України виконано, додатково забезпечено 11 млрд. гривень», - підкреслив Роман Насіров.

 

Про плату за землю

Нагадуємо, що місцеві податки і збори, до яких віднесено плату за землю, встановлюються рішеннями, які у межах своїх повноважень приймають сільські, селищні та міські ради. Встановлення місцевих податків і зборів здійснюється у порядку, визначеному Податковим кодексом України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс).

Так, статтею 7 Кодексу визначено загальні засади встановлення податків і зборів і, зокрема, ставок податку, податкових пільг тощо.

За відсутності рішення місцевої ради плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю (пункт 12.3 статті 12 Кодексу).

Зазначену норму також необхідно враховувати для розрахунку суми земельного податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

Відповідно до вимог Кодексу місцеві ради не мають права встановлювати індивідуальні пільгові ставки місцевих; податків і зборів для окремих юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців і фізичних осіб або звільняти їх від сплати таких податків та зборів.

Згідно із Кодексом, якщо право на пільгу у платника виникає протягом року, то він звільняється від сплати податку, починаючи з місяця, що настає за місяцем, в якому виникло це право.

Відповідно до статті 73 Закону України від 21.05.1997 №280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов’язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Порядок застосування пільг зі сплати земельного податку викладено в Узагальнюючій податковій консультації, затвердженій наказом ДФС від 28.05.2015 №379 «Про затвердження Узагальнюючої податкової консультації щодо застосування пільг зі сплати земельного податку, встановлених відповідним рішенням органу місцевого самоврядування».

Відповідно до пункту 288.1 статті 288 Кодексу підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

Форму надання інформації затверджено наказом Міністерства фінансів України від 17.09.2015 №783 «Про затвердження форми Переліку орендарів, з якими укладено договори оренди землі державної або комунальної власності» (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01 жовтня 2015 року за №1171/27616).

Нагадуємо, що згідно з інформацією, наданою Держгеокадастром, коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення у 2016 році становить 1,433; сільськогосподарських угідь – 1,2.

Платники плати за землю (крім фізичних осіб) відповідно до пункту 286.2 статті 286 Кодексу самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік.

 

Хто є платником акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів: суб’єкт господарювання чи філія

Відповідно до положень розділу VI Податкового кодексу України (далі - ПКУ) платником акцизного податку є особа - суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, яка здійснює реалізацію підакцизних товарів.

При цьому особи - суб’єкти господарювання роздрібної торгівлі, які здійснюють реалізацію підакцизних товарів, підлягають обов’язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням пункту продажу товарів не пізніше граничного терміну подання декларації акцизного податку за місяць, в якому здійснюється господарська діяльність.

Відповідно до п. 1 ч. 2 статті 55 Господарського кодексу України (ГКУ) суб’єктами господарювання є господарські організації - юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, державні, комунальні та інші підприємства, створені відповідно до ГКУ, а також інші юридичні особи, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані в установленому законом порядку.

Суб’єкти господарювання, зазначені у п. 1 ч. 2 статті 55 ГКУ, мають право відкривати свої філії, представництва, інші відокремлені підрозділи без створення юридичної особи (п. 6 ст. 55 ГКУ). При цьому суб’єкт господарювання підлягає державній реєстрації як юридична особа чи фізична особа - підприємець у порядку, визначеному законом. Відкриття суб’єктом господарювання філій (відділень), представництв без створення юридичної особи не потребує їх державної реєстрації (ст. 58 ГКУ). Згідно з ч. 1 ст. 95 Цивільного кодексу України (ЦКУ) філією є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій. Також слід зазначити, що відповідно до ч. 3 та ч. 5 ст. 95 ЦКУ філії не є юридичними особами. Вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення.
Таким чином, платником акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів є суб’єкт господарювання, зокрема, юридична особа. Філія такої юридичної особи не може бути зареєстрована як платник акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

 

У Харківській області викрито аферу у сфері будівництва

Співробітниками податкової міліції Харківської області розслідується кримінальне провадження, зареєстроване за ст. 219 КК України за фактом доведення до банкрутства комерційного підприємства, що здійснювало діяльність у сфері організації будівництва будівель.

Встановлено, що службові особи даного підприємства, з метою уникнення фінансових зобов’язань перед іншим суб’єктом господарської діяльності здійснили передачу активів та зобов’язань на суму 199 млн. гривень на підконтрольне їм підприємство. Після переведення активів було заявлено про самоліквідацію.

В ході здійснення оперативно-слідчих заходів проведено 5 обшуків в офісному приміщенні та за місцями проживання фігурантів провадження.

Під час обшуків виявлено та вилучено 132,6 тис. гривень готівкою, бойову гранату Ф-1, автомат Калашникова без набоїв, 36 печаток і 9 штампів підприємств, 31 електронний носій інформації та чорнові записи.

Слідчі дії тривають.

 

Роман Насіров: ДФС відкрита до пропозицій та конструктивного діалогу з бізнес-спільнотою

«Для ДФС важливо побудувати міцні стосунки з бізнесом та створити ефективний механізм зворотного зв’язку з підприємцями». Про це зазначив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров під час зустрічі з представниками Європейської Бізнес Асоціації.

Під час виступу очільник відомства наголосив на позитивних результатах проведених реформ у ДФС: «Багато вдалося зробити в напрямі покращення сервісів, наприклад, впроваджено цифрові підписи, діє сервіс «Електронний кабінет платника» та система електронного адміністрування ПДВ».

Роман Насіров наголосив, що «Електронний кабінет платника» є важливим інструментом комунікації та обміну інформацією. Наразі кількість користувачів складає 1 млн, кількість переглянутих сторінок – 3,2 млн. При цьому, за словами Голови ДФС, у службі розраховують на збільшення кількості користувачів сервісу не лише за рахунок юридичних осіб, але й фізичних.

«Серед планів – зробити всі реєстри електронними, запустити електронну акцизну марку, покращити існуючі сервіси. Тому для служби важлива думка експертного середовища та представників бізнесу. Ми відкриті до пропозицій і розглянемо всі практичні рекомендації щодо даного питання», - підкреслив Роман Насіров.

Наприкінці виступу Голова ДФС наголосив на важливості прийняття Верховною Радою законопроекту «Про внесення змін до Митного кодексу України (щодо УЕО та спрощень митних формальностей)».

 

Про комунікації судів з представниками територіальних органів ДФС у Дніпропетровській області йшлось під час проведення «круглого столу»

Днями Дніпропетровським окружним адміністративним судом та Дніпропетровським апеляційним адміністративним судом проведено «круглий стіл» спільно з представниками ГУ ДФС у Дніпропетровській області на тему: «Актуальні питання розгляду адміністративних справ за участю податкових органів».

Ця зустріч проводилась з метою покращення комунікації Дніпропетровського окружного адміністративного та Дніпропетровського апеляційного адміністративного судів з представниками територіальних органів ДФС у Дніпропетровській області на регіональному рівні та обговорення актуальних питань, які виникають при розгляді податкових спорів.

В засіданні прийняла участь заступник начальника