Виконавчий комітет Саксаганської районної в місті ради Офіційний вебсайт виконавчого комітету Саксаганської районної в місті ради

Формування біологічних компетентностей як діяльнісний підхід до успішної соціалізації учнів

              В Саксаганському районі на базі Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 120 пройшов районний практичний семінар для вчителів біології. Тема семінару: «Формування біологічних компетентностей як діяльнісний підхід до успішної  соціалізації учнів». Метою семінару було створення освітнього середовища задля здійснення методичної підтримки, фахового зростання, професійного рівня вчителів біології;розкриття сучасних підходів вчителів до біологічних компетентностей учнів; спрямування творчої діяльності вчителя на формування успішної соціально-адаптивної особистості.

              У модулі теоретичних питань та практичних випробувань практичним психологом КСШ№118 розглядалося питання «Формування компетентностей в умовах сучасної школи як засіб соціалізації старшокласників» у формі гри «Подорожуємо «Разом». Під час її проведення вчителі відвідали чотири станції: «Вміння жити разом», «Вміння вчитися», «Вміння діяти», «Вміння жити взагалі». Присутні мали змогу побачити фрагмент уроку з виконання практичної частини програми в 11 класі вчителем біології КЗШ №120 Юплановою В. Ф. Учитель на уроці створила умови розвитку аналітичного мислення учнів, інтересу до наукових досліджень, чуття єдності з природою, а також для формування біологічних компетентностей: елементарно-понятійної, відтворення фактів та алгоритмів, описової, узагальнюючої, порівняльно-практичної, причино-наслідкової, проблемно-творчої. Учителем біології КЗШ №43 Дудаєвою А. А. розглянуто фрагмент створення проекту, під час якого вчителі були ознайомлені з кейс-технологією, з її використанням як однією з форм проектної діяльності. На прикладі проведеної практичної роботи «Таємниці харчових барвників» учителі прослідкували всі етапи роботи над проектом. Учителем біології КЗШ №72 Козуб Т. П. було проведено фрагмент тренінгового заняття «Роль біологічних компетентностей у створенні освітньо-оздоровчого середовища на уроках біології». Під час тренінгу вчителі аналізували предметні уміння, обговорювали умови та фактори щодо розвитку та гальмування біологічних компетентностей.

              У модулі рефлексії учасники заняття обмінялися думками від побаченого та почутого.