Виконавчий комітет Саксаганської районної в місті ради Офіційний вебсайт виконавчого комітету Саксаганської районної в місті ради

Податковий календар

Податковий календар

Криворізька північна ОДПІ повідомляє:

9 червня, четвер

Останній день подання:

- звіту про обсяги виробництва та реалізації спирту (форма № 1-РС)

- звіту про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв (форма № 2-РС)

- звіту про обсяги виробництва та реалізації тютюнових виробів (форма № 3-РС)

- звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі (форма № 1-ОА);

- звіту про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у оптовій мережі (форма № 1-ОТ)

- звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі (форма № 1-РА)

- звіту про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у роздрібній мережі (форма № 1-РТ)

попередньої заявки-розрахунку про потребу в марках акцизного податку (на серпень 2016 року)

 

Працівника однієї з податкових інспекцій Києва було спіймано на отриманні хабара у розмірі 40 тисяч гривень

Боротьба з хабарництвом та корупцією є одним із найважливіших пріоритетів у роботі всіх владних структур країни. Зокрема, СБУ, прокуратура та управління внутрішньої безпеки ДФС активно працюють над запобіганням та викоріненням цього негативного явища. Та не дивлячись на роботу спецслужб, не всі працівники податкової та митної сфери «перезавантажились» та готові працювати «по-новому», без хабарництва.

Так, нещодавно, інспектора ДПІ Печерського району було затримано під час одержання неправомірної грошової вигоди у розмірі 40 тисяч гривень. За ці гроші 24-річний вимагач обіцяв директору однієї зі столичних фірм сприяти в оформленні розстрочки зі сплати податкового боргу за минулий рік.

Наразі стосовно посадовця приймається рішення щодо обрання міри запобіжного заходу. Проводиться досудове розслідування.

 

Щодо форм звітності з ЄСВ

Криворізька північна ОДПІ звертає увагу платників податків, що у зв’язку зі змінами, внесеними наказом  Міністерства фінансів України від 11.04.2016 року № 441 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435, звітність за травень 2016 року подається у червні  2016 року за формами звітності, затвердженими наказом Мінфіну № 435.

Звітність за новими формами, затвердженими наказом № 435 у редакції наказу № 441, подаватиметься платниками єдиного внеску, починаючи з 01.07.2016.

 

Оподаткування доходів від продажу самостійно вирощеної сільськогосподарської продукції

Нагадуємо, що відповідно до норм Податкового кодексу України (пп. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165) не оподатковуються доходи, отримані  громадянами від продажу власної сільськогосподарської продукції, що вирощена самостійно на земельних ділянках, наданих їм у розмірах, встановлених Земельним кодексом України для ведення:

- садівництва та/або для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибні ділянки) та/або для індивідуального дачного будівництва. При цьому якщо власник сільськогосподарської продукції має ще земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), але не використовує їх (здає в оренду або обслуговує), отримані ним доходи від продажу сільськогосподарської продукції не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;

- особистого селянського господарства та/або земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), сукупний розмір яких не перевищує 2 гектари. При цьому розмір земельних ділянок, зазначених в абзаці другому цього підпункту, а також розмір виділених в натурі (на місцевості) земельних часток (паїв), які не використовуються (здаються в оренду, обслуговуються), не враховуються. Якщо ж розмір земельних ділянок перевищує 2 гектари, то дохід від продажу сільськогосподарської продукції підлягає оподаткуванню на загальних підставах.

При продажу сільськогосподарської продукції (крім продукції тваринництва) її власник має подавати податковому агенту копію Довідки про наявність у фізичної особи земельних ділянок за формою № 3ДФ. Порядок її видачі затверджено наказом Міністерства доходів і зборів України від 17.01.2014 року № 32.

Така довідка безоплатно видається громадянам сільською, селищною або міською радою за місцем їх проживання в термін протягом п'яти робочих днів з дня отримання відповідною радою письмової заяви. Серед реквізитів, які повинні міститися у довідці, зокрема, - вид цільового призначення земельної ділянки, розмір земельної ділянки у гектарах тощо. Довідка видається строком на п'ять років.

Отже, якщо продавець сільгосппродукції надав підприємству, яке є податковим агентом, копію чинної та належно складеної довідки, і дані цього документа свідчать про наявність у такої фізичної особи права на застосування пільги, встановленої пп. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 ПКУ, то підприємство-покупець не утримує податок з доходів, що виплачуються за сільськогосподарську продукцію.

Однак, слід нагадати, якщо розміри земельних ділянок перевищують норми, встановлені Земельним кодексом України, то такі доходи включаються платником податку до загального річного оподатковуваного доходу, підлягають відображенню у декларації про майновий стан і доходи за наслідками звітного податкового року та оподатковуються за ставкою 18 відсотків, визначеною п. 167.1 ст. 167 ПКУ.  

 

Столичною фіскальною службою викрито злочинну групу, члени якої займались махінаціями з митного оформлення імпорту

За словами очільника слідчо-оперативних підрозділів державної фіскальної служби Києва, полковника податкової міліції Ігоря Скорохода, в організації цієї злочинної групи, до складу якої входило сім осіб, підозрюється 48-річний киянин, який і створив незаконну схему ухилення від оподаткування.

Використовуючи підконтрольні підприємства-імпортери, іноземні підприємства, підприємства з ознаками сумнівності, зловмисники завозили на територію України продукти харчування (оливки, маслини, макарони, консервовані ананаси, апельсини, консервовані морепродукти та інші). Розмитнення їх здійснювалось за заниженими цінами з підробленими документами. Згодом з метою «заплутування слідів» імпортовані товари продавались  на підконтрольні «транзитні» підприємства, і лише після цього реалізовувались на адресу великих торгівельних мереж. За попередніми підрахунками, завдяки такій «оптимізації» державі були  завдані  збитки  у  розмірі майже 11 мільйонів гривень.

Крім того, частина імпортованих продуктів харчування реалізовувалась за готівку, а в обліку відображалась їх реалізація на адресу фіктивних підприємств з метою формування незаконного податкового кредиту з ПДВ.

Під час обшуків, які проводила слідчо-оперативна група в офісних і складських приміщеннях одного зі селищ поблизу Києва, було виявлено та вилучено готівкові грошові кошти у розмірі майже 200 тисяч гривень, 8 печаток іноземних фірм, 18 печаток українських підприємств, печатку головного державного санітарного лікаря одного столичного району, а також комп’ютерну техніку, банківські картки, чекові книжки, первинні бухгалтерські документи та чорнові записи, які свідчать про реальний обсяг проведених операцій, – зазначив Ігор Володимирович.

 

ДФС перевірила відомості понад півмільйона декларацій на виконання люстраційного закону

Протягом 2014 - 2016 років (станом на 01.05.2016) до органів ДФС надійшло 549 586 запитів про проведення перевірок на виконання закону «Про очищення влади». Про це повідомив заступник директора Департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Сергій Назаренко.

«Перевірки достовірності відомостей у деклараціях здійснюються як безпосередньо апаратом ДФС, так і державними податковими інспекціями за місцем проживання особи, стосовно якої проводиться перевірка на підставі отриманого запиту про проведення перевірки та копії декларації. Загалом за результатами таких перевірок ДФС складено 508 102 висновки», - зазначив Сергій Назаренко.

Він наголосив, що ДФС продовжує здійснювати перевірки достовірності відомостей, викладених у деклараціях, на виконання вимог Закону України „Про очищення влади” . За їх результатами складається відповідний висновок.

Такий висновок не пізніше ніж на шестидесятий день з дня початку проходження перевірки надсилається керівнику відповідного органу, до повноважень якого належить звільнення з посади особи, стосовно якої здійснюється перевірка.

Якщо встановлено недостовірність відомостей, вказаних у декларації особи, яку перевіряють, копія такого висновку також надсилається до Міністерства юстиції України.

 

Земельний пай в оренді

Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Податкового кодексу України. Відповідно до положень  розділу IV Податкового кодексу, до загального оподатковуваного доходу платника податку включається дохід від надання майна в  оренду, який оподатковуються податковим агентом під час нарахування (виплати) за ставкою 18 відсотків. Також вказаний дохід є об'єктом оподаткування військовим збором за ставкою 1,5 відсотків об'єкта оподаткування. Об'єкт оподаткування визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеної в договорі оренди, але не менше ніж мінімальна сума орендного платежу, встановлена законодавством з питань оренди землі.

Отож, юридична особа (орендар) при нарахуванні (виплаті) фізичній особі (орендодавцю) доходу у вигляді орендної плати за земельний пай повинна утримати податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відсотків та військовий збір за ставкою 1,5 відсотка.

Якщо договором оренди передбачено проведення розрахунків за земельний пай у негрошовій формі, наприклад, зерном або цукром у кількісному вимірі, то під час нарахування таких доходів у негрошовій формі базою оподаткування є вартість такого доходу, розрахована за звичайними цінами, правила визначення яких встановлені згідно з Кодексом, помножена на коефіцієнт, який обчислюється за такою формулою К = 100 : (100 - Сп), де К - коефіцієнт; Сп - ставка податку, встановлена для таких доходів на момент їх нарахування.До наведеної формули застосовується діюча у 2016 році ставка податку 18 відсотків (для ставки податку 18 відсотків - коефіцієнт 1,21951).Враховуючи, що вказаний коефіцієнт застосовується для визначення бази оподаткування, тому у разі надання платнику податку доходів у негрошовій формі, суми нарахованого доходу у графах 3а "Сума нарахованого доходу" та 3 "Сума виплаченого доходу" податкового розрахунку за ф.1ДФ відображаються з урахуванням цього коефіцієнта.

 

Платникам єдиного податку: якщо змінилась діяльність

Повідомляємо, що ДФС України у листі від 06.05.2016р. №10233/6/99-99-12-02-03-15 роз’яснює порядок подання платниками єдиного податку заяви у випадку зміни видів господарської діяльності.

ДФС здійснює реєстрацію суб'єкта господарювання як платника єдиного податку шляхом внесення відповідних записів до Реєстру, які, зокрема, містять інформацію щодо декларованих платником видів господарської діяльності.

У випадку зміни видів діяльності, платник складає та подає у довільній формі відповідну заяву. Разом з тим, Кодексом не встановлено конкретний строк подання такої заяви.

ДФСУ рекомендує подавати заяву про зміну видів господарської діяльності першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, аналогічно до положень Кодексу про відмову від спрощеної системи оподаткування.

 

Профілактичні заходи щодо недопущення корупційних дій працівниками органів ДФС у Дніпропетровській області

Днями, в Інформаційному агентстві "Мост-Днепр" відбу- лася прес - конференція "Профілактичні заходи щодо недопущення корупційних дій працівниками органів ДФС у Дніпропетровській області".

У прес-конференції взяв участь старший оперуповноважений з особливо важливих справ управління внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області Павло Хороших.

Даючи характеристику виявлених корупційних дій, що здійснюються співробітниками фіскальної служби Дніпропетровського регіону, Павло Хороших зазначив, що з початку року управлінням внутрішньої безпеки Головного управління ДФС у Дніпропетровській області проведено 69 службових розслідувань та перевірок.

За матеріалами управління внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області розпочато 20 кримінальних проваджень у відношенні працівників фіскальної служби; винесено 29 подань керівникам територіальних підрозділів ГУ ДФС області для вжиття заходів реагування щодо усунення недоліків та притягнення винних осіб до відповідальності; до дисциплінарної відповідальності притягнуто 19 працівників територіальних підрозділів ГУ ДФС області.

З метою недопущення фактів прийому на роботу в органи Державної фіскальної служби осіб, що своїми діями або вчинками можуть дискредитувати імідж служби, перевірено 59 кандидатів на працевлаштування. Відмовлено у призначенні 3 претендентам.

ГУ ДФС у Дніпропетровській області приділяє особливу увагу саме профілактичним діям щодо недопущення корупції в лавах співробітників ДФС.

Ефективним механізмом такої профілактики є Антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби „Пульс” - гаряча телефонна лінія, за якою по телефону (044) 284-00-07 громадяни та суб’єкти господарювання мають можливість повідомити про неправомірні дії або бездіяльність працівників ДФС, про можливі корупційні дії з їхнього боку.

Сервіс працює за принципом зворотнього зв'язку - оператори не тільки приймають звернення, але і повідомляють про результати розгляду та вжиті заходи. Лінія працює цілодобово.

 

Євген Бамбізов: Збільшуються надходження до бюджету від підприємств транспортної галузі

Підприємства транспортної галузі за січень-квітень 2016 року сплатили до бюджету 5,5 млрд. гривень. Про це повідомив начальник Міжрегіонального головного управління ДФС – центрального офісу з обслуговування платників податків Євген Бамбізов під час виступу на Міжнародному форумі «Торгівля, транспорт, митниця: діалог, співробітництво, координація» у м. Одесі.

За його словами, спостерігається тенденція до збільшення надходжень до бюджету від платників транспортної галузі.

Так, у 2015 році підприємства цієї галузі сплатили до бюджету 13,6 млрд. грн., що на 76% більше, ніж у 2014 році,  а за січень-квітень 2016 року находження від таких платників на 44 % перевищили показники відповідного періоду минулого року.

«Сьогодні 70 відсотків всіх надходжень від транспортної галузі забезпечують підприємства морського та залізничного транспорту, а також Адміністрація морських портів. Щодо автомобільного транспорту – дуже важливим є продовження експерименту з фінансування інфраструктури і будівництво доріг за рахунок перевиконання планів регіональними митницями», - підкреслив Євген Бамбізов.

Він також зауважив, що одним з пріоритетів діяльності ДФС є спрощення процедур митного оформлення  як для великих платників, так і для бізнесу в цілому.

Так, у 2015 році успішно впроваджено механізм укладання меморандумів з великими платниками податків, які передбачають отримання фіскальною службою  інформації про ціни на ввезені товари. У свою чергу фіскальна служба забезпечує комфортні та швидкі процедури митного оформлення з можливим проведенням митного постаудиту у разі  виявлення ризиків.

«Державна фіскальна служба максимально орієнтована на платників і наше основне завдання - створення сприятливих умов для розвитку бізнесу і сплати податків», - підкреслив Євген Бамбізов.

 

Зниження облікової ставки впливає на розмір пені

Правління Національного банку України прийняло рішення про зниження облікової ставки з 19% до 18% річних з 27 травня 2016 року. Попередня ставка діяла з 22 квітня п.р. Облікову ставку необхідно враховувати при нарахуванні пені відповідно до норм Податкового кодексу України.

Зокрема, пеня нараховується після закінчення встановлених ПКУ строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу (пп. 129.1.1 ПКУ). В такому випадку нарахування пені розпочинається: – при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків – від першого робочого дня, що настає за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання; – при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами – від першого робочого дня, що настає за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні – рішенні. Пеня, визначена пп. 129.1.1 ПКУ, нараховується на суму податкового боргу із розрахунку 120 % річних облікової ставки НБУ, що діє на день виникнення такого податкового боргу або на день його погашення (залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою), за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

Також пеня нараховується на суму заниження податкового зобов’язання із розрахунку 120 % річних облікової ставки НБУ, що діє на день заниження (пп. 129.1.2 ПКУ).

Ще одна підстава врахувати облікову ставку – при нарахуванні пені у день настання строку погашення податкового зобов'язання, визначеного податковим агентом при виплаті (нарахуванні) доходів на користь платників податків – фізичних осіб, та (або) контролюючим органом під час перевірки такого податкового агента (пп. 129.1.3 ПКУ). Пеня нараховується із розрахунку 120 % річних облікової ставки НБУ, що діє на день виплати (нарахування) доходів на користь платників податків – фізичних осіб.

Згідно з п. 129.3 ПКУ, нарахування пені закінчується, зокрема, в день зарахування коштів на відповідний рахунок Держказначейства та (або) в інших випадках погашення податкового боргу та грошових зобов'язань.

 

Мінфін оновив форми заявок-розрахунків на марки акцизного податку

Відповідно до статті 226 Податкового кодексу України, у разі виробництва на митній території України алкогольних напоїв і тютюнових виробів чи ввезення таких товарів на митну територію України платники податку зобов'язані забезпечити їх маркування марками встановленого зразка. Наявність наклеєної в установленому порядку марки акцизного податку на пляшці (упаковці) алкогольного напою та пачці (упаковці) тютюнового виробу є однією з умов для ввезення на митну територію України і продажу таких товарів споживачам, а також підтвердженням сплати податку та легальності ввезення товарів.

Головне управління ДФС у Вінницькій області інформує, що з 27 травня 2016 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 11.04.2016р.  № 428 «Про затвердження форм заявок-розрахунків на виготовлення та придбання марок акцизного податку, звіту про використання марок акцизного податку та журналів для обліку марок акцизного податку». Відповідно, наказ Міністерства доходів і зборів України від 4 лютого 2014 року № 115, яким було затверджено вказані форми визнано таким, що втратив чинність.

 

Повідомлення за ф. № 20-ОПП подається з оновленою інформацією, якщо відбулось перейменування міста, вулиці

У разі зміни відомостей про об’єкт оподаткування, зокрема, місцезнаходження, платник податків надає до контролюючого органу за основним місцем обліку повідомлення за ф. № 20-ОПП з оновленою інформацією про об’єкт оподаткування або об’єкт, пов’язаний з оподаткуванням або через який провадиться діяльність, відносно якого відбулися зміни. У повідомленні поряд із реквізитом, який змінився, зазначається у дужках його попереднє значення.

Відповідно до пункту 63.3 статті 63 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) платник податків зобов’язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з порядком обліку платників податків.

Державна реєстрація юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань здійснюється згідно з Законом України від 15 травня 2003 року №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців га громадських формувань» зі змінами.

Першоджерелом відомостей щодо зміни місцезнаходження юридичних осіб, місцезнаходження (місця проживання або іншої адреси, за якою здійснюється зв’язок з фізичною особою - підприємцем) фізичних осіб - підприємців є ЄДР. Відомості, які містяться в ЄДР, контролюючі органи отримують у порядку взаємообміну інформацією ЄДР та відомчих реєстрів ДФС.

Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за ф. №20-ОПП (додаток 11 до Порядку обліку платників податків і зборів, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 та зареєстрований у Міністерстві юстиції України 29.12.11 за №1562/20300 зі змінами (далі - Порядок) подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.

 

Відображення у податковій звітності з ПДВ операцій з надання послуг із використанням сільськогосподарської техніки в умовах спецрежиму

Державна фіскальна служба України надала роз’яснення щодо порядку відображення у податковій звітності з ПДВ операцій суб’єкта спеціального режиму оподаткування ПДВ з надання іншим сільськогосподарським підприємствам послуг із використанням сільськогосподарської техніки за участю обслуговуючого персоналу. 

Відтак перелік послуг, які можуть надаватись суб’єктом спеціального режиму оподаткування ПДВ у межах діяльності у сфері сільського господарства, визначено у підпунктах 209.17.14 та 209.17.15 пункту 209.17 статті 209 Податкового кодексу України (далі – ПКУ): 

- надання послуг у рослинництві, облаштування ландшафту (зокрема, надання послуг із використанням сільськогосподарської техніки за участю обслуговуючого персоналу); 

- надання послуг у тваринництві. 

Застосування спеціального режиму оподаткування ПДВ при здійсненні операцій з постачання послуг із використанням сільськогосподарської техніки за участю обслуговуючого персоналу можливе за умови, що такі послуги: 
- надаються особою, зареєстрованою як суб’єкт спеціального режиму оподаткування ПДВ; 

- пов”язані виключно із допоміжною діяльністю у рослинництві, облаштуванні ландшафту; 

- надаються із використанням власної сільськогосподарської техніки (право власності належить безпосередньо сільськогосподарському підприємству, яке надає послуги), оскільки сільськогосподарських послуг виключено послуги, придбані у інших осіб. 

При цьому сільськогосподарська техніка не може передаватися у фінансову оренду (лізинг). 

При дотриманні перерахованих вище умов обсяг постачання послуг, що надаються суб’єктом спеціального режиму оподаткування ПДВ іншим сільськогосподарським підприємствам, відображаються суб’єктом спеціального режиму оподаткування ПДВ у податковій декларації з ПДВ із позначкою „0121”. 

Більш детально про це йдеться у листі ДФС України від 20.05.2016 №17612/7/99-99-15-03-02-17 „Щодо порядку застосування спеціального режиму оподаткування ПДВ”.

 

Повідомлення про сплату земельного податку

Жителі сільських територій можуть сплатити визначену суму земельного податку через касу сільських чи селищних рад.

Відповідно до п. 57.5 ст. 57 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) фізичні особи – платники податків повинні сплачувати податки і збори, що встановлені ПКУ, через установи банків та поштові відділення.

Разом з тим, п. 287.5 ст. 287 ПКУ встановлено, що фізичними особами у сільській та селищній місцевості земельний податок може сплачуватися через каси сільських (селищних) рад або рад об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, за квитанцією про приймання податкових платежів. Форма квитанції встановлюється у порядку, передбаченому ст. 46 ПКУ.

Форму квитанції про прийняття податків і зборів, що може використовуватись фізичними особами у сільській (селищній) місцевості для сплати податків і зборів, у тому числі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, через каси сільських (селищних) рад, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №714 «Про затвердження форми Квитанції про прийняття податків і зборів».

Нагадаємо, що згідно з п.286.5 ст.286 ПКУ нарахування фізичним особам сум земельного податку проводиться контролюючими органами, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку, а сплачується такий податок фізичними особами протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення (п.287.5 ст.287 ПКУ).

Зауважимо, що фізичні особи несуть відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов’язання з плати за землю, таким чином, якщо вони протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення не сплачують узгоджену суму грошового зобов’язання, такі платники податків притягуються до відповідальності у вигляді штрафу у розмірах, встановлених ст.126 ПКУ.

На суму податкового зобов’язання з плати за землю, не сплаченого протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення, нараховується пеня у порядку, визначеному ст.129 ПКУ.

 

Щодо дати виникнення податкових зобов’язань у продавця та дати формування податкового кредиту у покупця

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 Кодексу датою виникнення податкових зобов'язань з поста- чання товарів/послуг вважа- ється дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

На дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) у встановлений Кодексом термін (пункт 201.1 статті 201 Кодексу).

Терміни реєстрації податкових накладних встановлено  пунктом 201.10 статті 201 та пунктом 39 підрозділу 2 розділу ХХ "Перехідні положення" Кодексу.

Відповідно до пункту  198.2 статті 198 Кодексу датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

- дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;

- дата отримання платником податку товарів/послуг.

Пунктом 198.3 статті 198 Кодексу передбачено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 Кодексу, протягом такого звітного періоду.

Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в ЄРПН податковими накладними / розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 Кодексу.

У разі  якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складання податкової накладної.

Суми податку, сплачені (нараховані) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН з порушенням терміну реєстрації, відносяться до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому зареєстровано податкову накладну в ЄРПН, але не пізніше:

- ніж через 365 календарних днів з дати складення податкової накладної;

- для платників податку, що застосовують касовий метод, – ніж через 60 календарних днів з дати списання коштів з банківського рахунка платника податку;

- для банківських установ при одержанні ними права власності на заставне майно (пункт 198.6 статті 198 Кодексу).

Таким чином, при надходженні попередньої оплати вартості товарів (послуг), які будуть поставлені у наступних періодах, постачальник таких товарів (послуг) зобов’язаний нарахувати податкові зобов’язання за такою операцією, скласти податкову накладну та зареєструвати її в ЄРПН.

Така зареєстрована у ЄРПН податкова накладна є підставою для включення суми ПДВ, зазначеної у ній, до  податкового кредиту покупця.

Якщо податкова накладна була своєчасно зареєстрована в ЄРПН, покупець може включити податок на додану вартість, зазначений у такій податковій накладній, до складу податкового кредиту того податкового (звітного)  періоду, у якому вона складена, або будь-якого наступного звітного періоду протягом 365 календарних днів з дати складання такої податкової накладної.

Податок на додану вартість, зазначений у податковій накладній, яка була зареєстрована в ЄРПН з порушенням терміну реєстрації, може бути включений до складу податкового кредиту того податкового (звітного) періоду, у якому вона зареєстрована в ЄРПН, або будь-якого наступного звітного періоду, але не пізніше 365 календарного дня з дати складання такої податкової накладної.

 

Щодо застосування третьої групи спрощеної системи оподаткування суб’єктом господарювання, який здійснює видобуток корисних копалин

Правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, а також справляння єдиного податку, встановлені главою1 розділу XIV «Спеціальні податкові режими» Податкового кодексу України (далі – Кодекс).

Спрощена система оподаткування, обліку та звітності - особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених п. 297.1 ст. 297 Кодексу, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених главою 1 розділу XIV Кодексу, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності (п. 291.2 ст. 291 Кодексу).

Юридична особа чи фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим главою 1 розділу XIV Кодексу, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному главою 1 розділу XIV Кодексу (п. 291.3 ст. 291 Кодексу).

Слід зазначити, що п. 291.5 ст. 291 Кодексу визначені види діяльності, у разі здійснення яких юридичні особи не можуть бути платниками єдиного податку третьої групи.

Зокрема, не можуть бути платниками єдиного податку третьої суб'єкти господарювання (юридичні особи), які здійснюють видобуток, реалізацію корисних копалин, крім реалізації корисних копалин місцевого значення  (п.п. 5 п.п. 291.5.1 п. 291.5 ст. 291 Кодексу).

Тобто, юридична особа, яка здійснює видобуток корисних копалин (незалежно від їх приналежності до загальнодержавного або місцевого значення), не може бути платником єдиного податку третьої групи. (Лист ДФС України від 27.05.2016 № 11675/6/99-95-42-01-15 розміщено на  офіційному веб – порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/68362.html).

 

Вантаж 60 тис. пачок контрабандних цигарок арештовано

Апеляційний суд Волинської області відхилив апеляційну скаргу власника майна вартістю понад 1 млн. грн.. – 60 тисяч пачок цигарок сумнівного походження та транспортного засобу, котрий незаконно переміщував цей вантаж на територію регіону., - інформують представники податкової міліції ГУ ДФС у Волинській області.

Раніше на це майно наклав арешт слідчий суддя Луцького міськрайонного суду в рамках кримінального провадження за ознаками ч.1 ст. 204 КК України (незаконне придбання з метою збуту або зберігання з цією метою, а також збут чи транспортування з метою збуту незаконно виготовлених тютюнових виробів).

Отож, вилучене в ході операцій "Акциз-2016" та "Рубіж-2016" співробітниками податкової міліції Волині майно перебуватиме під арештом.

Нагадаємо, що тиждень тому на Волині зусиллями співробітників оперативного управління та слідчого управлінь ФР ГУ ДФС у Волинській області ліквідовано канал незаконного постачання тютюнових виробів на територію області.

Зокрема, в напрямку транспортного сполучення "Київ-Варшава", з залученням працівників роти ДПС ГУ Національної поліції у Волинській області було затримано вантажний автомобіль марки «Mercedes Benz Atego».

Під час огляду цього транспортного засобу виявлено спеціально виготовлений тайник, що знаходився у передній частині вантажного відділення. Саме тут зловмисники розмістили  тютюнові вироби марки «Фест» в кількості 60 тис. пачок виробництва Республіки Білорусь без марок акцизного податку встановленого зразка.

 

Щодо відображення у податковому обліку з податку на додану вартість викрадення основних засобів

Згідно з пунктом 189.9 статті 189 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) у разі якщо основні виробничі або невиробничі засоби ліквіду- ються за самостійним рішенням платника податку, така ліквідація для цілей оподаткування розглядається як постачання таких основних виробничих або невиробничих засобів за звичайними цінами, але не нижче балансової вартості на момент ліквідації.

Норма цього пункту не поширюється на випадки, коли основні виробничі або невиробничі засоби ліквідуються у зв’язку з їх знищенням або зруйнуванням внаслідок дії обставин непереборної сили, в інших випадках, коли така ліквідація здійснюється без згоди платника податку, у тому числі в разі викрадення основних виробничих або невиробничих засобів, що підтверджується відповідно до законодавства або коли платник податку подає контролюючому органу відповідний документ про знищення, розібрання або перетворення основних виробничих або невиробничих засобів у інший спосіб, внаслідок чого вони не можуть використовуватися за первісним призначенням.

Відповідно до пункту 198.3 статті 198 Кодексу податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості  товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв’язку з:

- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті)

та послуг;

- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

При цьому