Виконавчий комітет Саксаганської районної в місті ради Офіційний вебсайт виконавчого комітету Саксаганської районної в місті ради

Про діяльність виконкому районної у місті ради у галузі земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища

   Земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Питання ощадливого, ефективного, раціонального використання земель, охорони земельного фонду, є складовою проблеми національної безпеки держави і потребують особливої уваги з боку органів державної влади та місцевого самоврядування.

   Органи місцевого самоврядування відіграють надзвичайно важливу роль у реалізації державної земельної політики на місцях. Від рівня свідомості кожного представника цих органів, чіткого виконання покладених обов’язків у галузі земельних відносин, дотримання принципів відкритості та законності в цій сфері залежать ефективність управління земельними ресурсами.

   З того часу, коли Україна, як незалежна держава, ступила на шлях самостійного розвитку, у ній відбуваються докорінні зміни у функціонуванні інститутів публічного контролю. Широке коло правових особливостей регулювання контрольної діяльності органами публічної влади в усіх сферах суспільного життя потребує нових поглядів, оцінки їх практичної діяльності. Особливо це стосується функціонування однієї із найважливіших складових управлінської діяльності у сфері земельних ресурсів - інституту публічного контролю за використанням та охороною земельних ресурсів. Істотні зміни у суспільних відносинах не оминули і владно-управлінської діяльності у сфері земельних ресурсів, а також змістовної переоцінки характеру взаємовідносин між органами публічної влади, фізичними та юридичними особами. У першу чергу, це стосується діяльності представницьких та виконавчих органів, які зобов’язані забезпечити раціональне використання та охорону земельних ресурсів усіма суб’єктами господарювання.

  Для врегулювання питання щодо внесення плати за фактичне користування земельними ділянками, в межах Саксаганського району, Криворізькою міською радою укладені правовстановлюючі документи на землю більш як з 1,5 тисячами землекористувачів, якими до бюджету міста у 2015 році сплачено 99, 0 млн. грн. (121,8% від завдання). За січень-березень поточного року доходи від плати за землю становили 26, 2 млн. грн. (128,6%). Частина зазначених коштів спрямовується до районного бюджету на виконання районних програм в галузі соціального захисту населення (придбання медикаментів в дитячі спортивно-юнацькі школи, харчування одиноких та непрацездатних громадян, які обслуговуються в територіальному центрі), культури та спорту, молодіжні заходи, на виплату заробітної плати працівникам бюджетних установ, розрахунків за енергоносії. Значна частка коштів, отриманих від користування землею у районі, надходить до міського бюджету для реалізації соціальних програм міста, розвитку житлово-комунального господарства та транспорту, культури і мистецтва та реалізації інших цільових програм міста.

   Для забезпечення реалізації зазначених вище програм та з метою поповнення доходів від плати за землю в районі постійно здійснюються заходи, спрямовані на своєчасну і повну сплату суб’єктами господарювання та фізичними особами платежів за користування земельними ділянками, погашення ними заборгованості. Проводиться робота з виявлення та притягнення до відповідальності суб’єктів господарювання і громадян, які свідомо ухиляються від плати за землю. Так, після вжитих виконкомом районної у місті ради заходів за чотири місяці поточного року десятьма суб’єктами господарювання оформлені правовстановлюючі документи на землю (за 2015 рік - 123 суб’єктами господарювання). Зазначене надало можливість одержати додаткові кошти до бюджетів всіх рівнів.

   У сфері регулювання земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища постійно проводиться роз’яснювальна робота з головами вуличних комітетів щодо дотримання Правил благоустрою у місті Кривому Розі, в частині обмежень (обтяжень) на використання земельних ділянок об’єктів благоустрою (заборона будь-яких земляних, будівельних робіт, самовільного влаштування городів, самовільне зайняття земельних ділянок, вивезення і звалювання сміття в не відведених для цього місцях, спалювання гілок, складування будівельних матеріалів тощо), з мешканцями сектору приватної забудови щодо дотримання ними правил добросусідства при користуванні земельними ділянками суміжних домоволодінь. Вирішуються конфліктні ситуації поміж ними, пов’язані з незручностями у використанні земельних ділянок, з використанням дерев, які стоять на межі земельних ділянок, з порушенням однією стороною будівельних норм та правил при здійсненні самочинного будівництва житлових будинків, гаражів, господарських споруд тощо, з оформленням правовстановлюючих документів на землю. Зазначена робота впливає на недопущення вирішення конфліктних ситуацій шляхом судових розглядів. Отак, з початку року у судовому порядку вирішується лише одна конфліктна ситуація, пов’язана із земельним спором.

   Можна сказати, що з народним багатством - землею - досить часто обходяться зовсім не так, як вимагає законодавство. Тому, вочевидь, в цій сфері постійно необхідно наводити лад.

   Підсумовуючи вищевикладене зазначаємо, що раціональне використання землі та бережливе ставлення до її ресурсів - завдання кожного мешканця району та міста в цілому.