Електронні паспорти у Дії
З 15 квітня цього року стартував експериментальний проект щодо застосування відображення в електронному вигляді інформації, що міститься у паспорті громадянина України у формі картки, та відображення в електронному вигляді інформації, що міститься у паспорті громадянина України для виїзду за кордон.
Це значить, що вже зовсім скоро цифрові паспорти зможуть використовувати всі українці. Електронні версії ID-картки та закордонного паспорта будуть доступні у мобільному застосунку «Дія». І, оскільки е-паспорти у Дії є цифровими аналогами паперових документів, то в умовах карантину особливо актуально знати переваги е-паспортів.
У е-паспорті та е-паспорті для виїзду за кордон як додаткова змінна інформація відображаються дані про реєстрацію місця проживання у разі наявності такої інформації в Єдиному державному демографічному реєстрі, розпорядником якого є Державна міграційна служба України.
Документом, на підставі якого вносяться відомості до Єдиного державного демографічного реєстру про реєстрацію місця проживання є довідки відділу реєстрації місця проживання громадян про реєстрацію місця проживання особи та про зняття з реєстрації місця проживання особи. Такі довідки видаються до паспорта у формі ID-картки в разі зміни реєстрації місця проживання або за вимогою особи.
В період карантину зазначені довідки можна отримати в зручний день та час, якщо оформити заявку на порталі державних послуг iGov https://igov.gov.ua.
Для цього необхідно увійти на портал за адресою igov.org.ua, обрати розділ «Місце проживання», знайти послугу «Довідка про реєстрацію місця проживання/перебування особи», обирати регіон, варіант входу в систему, оформити заявку. Це займе близько 15 хвилин, підказки на порталі допоможуть з усім швидко розібратися.
Після перевірки документів спеціалістом відділу, заявнику на електронну адресу надійде повідомлення з підтвердженням прийняття заявки та переліком документів, оригінали яких необхідно взяти із собою