Будинкова книга – це родинна цінність для кожної сім’ї. Її можна назвати паспортом домоволодіння
Відомості про зареєстрованих осіб в приватних будинках вносилися до будинкових книг, які зберігалися на руках власників цих будинків.
Будинкова книга, як документ зникла на законодавчому рівні з квітня 2016 року. Відомості про реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання мешканців приватного сектору та багатоквартирних будинків вносяться до адресної картки та картки реєстрації особи. Записи щодо реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання не вносяться до будинкових книг у зв’язку з відсутністю правових підстав.
Порядок реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання громадян регламентовано Законом України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» та Правилами реєстрації місця проживання затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 02. 03. 2016 року № 207. Вищезазначеними нормативно-правовими актами не передбачено необхідності ведення громадянами будинкових книг.
Громадянам не потрібно надавати домові книги для відмітки реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання. Будинкові книги приватного сектору спеціалісти відділу реєстрації місця проживання громадян вимагати та вилучати не будуть, тому можна залишити їх собі «на згадку».