Виконавчий комітет Саксаганської районної в місті ради Офіційний вебсайт виконавчого комітету Саксаганської районної в місті ради

Зміни у порядок оформлення паспорта громадянина України у формі ІD-картки

Понад два роки тому, у січні 2016-го, в Україні почали видавати ID-паспорти. Документ має вигляд пластикової картки з чіпом, на якому зберігаються біометричні дані власника. Картка має цифрову фотографію, містить номер паспорту, дані про місце реєстрації, сімейний стан і дітей – тобто таку ж інформацію, як і на сторінках паперового документу. Головною метою запровадження нового документа є безпека суспільства та захист від підроблення.

До цього часу нові паспорти видавалися лише у разі обміну паспорта у зв'язку зі зміною прізвища, внаслідок крадіжки, втрати або псування документу, а також особам, які досягли 14-річного віку та оформлюють паспорт вперше. В іншому випадку просто прийти і замінити чинний паспорт старого зразка було не можливо.

Постановою Кабінету Міністрів України від 3 жовтня 2018 р. № 795 було внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 р. № 302 «Про затвердження зразка бланка, технічного опису та Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, знищення паспорта громадянина України».

Відповідно до цих змін, громадяни України тепер мають можливість здійснити обмін паспорта у формі книжечки на паспорт у формі картки за бажанням у будь-який час. Крім того, якщо громадянин не встиг звернутись у місячний термін для вклеювання нового фото у книжечку після досягнення 25 і 45 років, то йому необхідно обов'язково обміняти її на картку.

Міграційна служба підкреслює, що обов’язкова заміна документів законодавством не передбачена, відповідно до закону всі раніше видані документи будуть чинними до завершення строку їхньої дії.