Виконавчий комітет Саксаганської районної в місті ради Офіційний вебсайт виконавчого комітету Саксаганської районної в місті ради

Оприлюднено інформацію щодо ОСББ в Саксаганському районі

Об'єднання   співвласників
багатоквартирних   будинків

        На сьогоднішній день в Саксаганському районі 1034 житлових багатоквартирних будинків. З них:

-        56 – ЖБК;

-        16 – ОСББ;

-        3 – відомчі;

-        959 – комунальної власності.

        Чинним законодавством власникам житлових помешкань - співвласни­кам будинків передбачено дві можливості утримання своїх будинків - шляхом укладення договорів на обслуговування з виконавцями та надавачами послуг  або утворення об'єд­нань співвласників багатоквартирних будинків із самостійним господарю­ванням. На теперішній час рівень приватизованого житла в нашому районі становить 92%, а в багатьох будинках всі сто відсотків приміщень належать мешканцям на праві приватної власності.

        Зважаючи на те, що останнім часом значно збільшилася кількість звернень мешканців місцевої громади щодо нарікань на якість послуг з утримання будинків та прибудинкових територій – питання створення ОСББ стало гострим і нагальним.

        Мета створення ОСББ є покращання:

-        умов проживання;

-        якості житлово-комунальних послуг;

-        ефективності управління житловим будинком.

        Правові та організаційні засади створення об'єднань власників жилих та нежилих приміщень багатоквартирного будинку визначає Закон України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" № 2866-ІІІ від 29.11.2001 зі змінами та доповненнями. Порядок державної реєстрації ОСББ та передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс визначено Постановою Кабінету Міністрів України від 11.10.2002 № 1521 "Про реалізацію Закону Ук-раїни "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку".

        Розіб’ємо процес створення ОСББ на деякі певні кроки.

Крок перший. Створення ініціативної групи. Ініціативна група – не менше трьох чоловік – мешканці будинку, власники житлового чи нежитлового приміщення в будинку. Наймачі чи орендарі членами ОСББ та ініціативної групи бути не можуть.

        Ініціативна група:

-        проводить роз’яснювальну роботу з мешканцями щодо ОСББ;

-        збирає інформацію та готує списки співвласників будинку;

-        готує всі можливі документи щодо будинку та його мешканців;

-        готує проект Статуту ОСББ;

-        готує проведення установчих зборів;

-        підшукує кандидатів до складу правління ОСББ.

Крок другий. Установчі збори. Збори скликає ініціативна гру-па або власник будинку.

        Не менше як за 14 днів всім мешканцям будинку вручаються письмові повідомлення про проведення установчих зборів. У повідомленні вказується:

-        з чиєї ініціативи скликаються збори;

-        місце проведення;

-        час проведення;

-        проект порядку денного.

        Для проведення зборів обирається голова більшістю голосів присутніх, які мають право голосу. У голосуванні беруть участь тільки власники, які присутні на зборах, або уповноважені ними особи (нотаріально). Збори правомочні, якщо на них присутні більше 50% власників. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало не менше двох третин присутніх, які мають право голосу.

        Збори приймають рішення про створення ОСББ та затверджують його Статут.

Крок третій. Державна реєстрація.

        Державна реєстрація здійснюється у відділі державних реєстраторів виконкому міської ради.

        Уповноважена установчими зборами особа (заявник) подає безпосередньо або надсилає рекомендованим листом до органу держреєстрації такі документи:

-        реєстраційну картку встановленого зразка, яка одночасно є заявою про державну реєстрацію ОСББ (береться безпосередньо в місті реєстрації);

-        протокол установчих зборів;

-        два примірники оригіналу та п’ять копій статуту ОСББ, оформлені згідно з вимогами законодавства;

-        список членів ОСББ встановленого зразка.

        Документи, які подаються до органів держреєстрації, складаються відповідно до законодавства про мови, прошиваються та нумеруються.

        ОСББ вважається юридичною особою з моменту видачі свідоцтва про держреєстрації.

Крок четвертий. Виготовлення печаток.

        Для виготовлення печаток необхідно отримати дозвіл у районному відділі внутрішніх справ. Для цього потрібно подати такі відомості:

-        назва ОСББ;

-        кількість печаток, які будуть виготовлені;

-        вперше виготовляються печатки чи повторно (якщо повторно – вказати причину);

-        адреса ОСББ.

        Протягом п’яти робочих днів з дня одержання документів видається дозвіл або письмова мотивована відмова для виготовлення печаток.

        Для, власне, виготовлення печаток необхідно подати:

-        копію свідоцтва про держреєстрації;

-        два затверджені примірники зразка (ескізу) печатки, де вказані прізвище, ім'я, по-батькові та ідентифікаційний номер представника;

-        квитанція про сплату за видачу дозволу на виготовлення печаток (на теперішній день – 51 грн.).

Крок п’ятий.  Відкриття рахунку в банку.

        Для відкриття рахунку до установи банку надаються:

-        свідоцтво про державну реєстрацію ОСББ;

-        копію документу, що підтверджує взяття ОСББ на облік у податковій службі.

        Після відкриття рахунку в банку внески мешканців (квартплата) надходять на цей рахунок та витрачаються виключно на утримання будинку.

Крок шостий.  Укладання угод.

        Новостворене ОСББ повинно укласти угоди на надання житлово-комунальних послуг і з утримання будинку та прибудинкової території.

Крок сьомий.  Передача будинку на баланс.

        До створення ОСББ будинок має балансоутримувача в особі управління благоустрою та житлової політики виконкому міськради (в переважній більшості). Рішення про взяття будинку на баланс ОСББ приймається на загальних зборах членів об'єднання.

Крок восьмий.  Проведення капітального ремонту.  

        Відповідно до статті 24 Закону України "Про об'єд­нання співвласників багатоквартирних будинків" колишній власник, на балансі якого перебував будинок до передачі на баланс об'єднанню, бере участь в організації та фінансуванні першого після передачі на баланс капітального ремонту.

        Хочу наголосити, що ні колишній балансоутримувач, ні виконком міської ради, ні, тим більше, міський голова не надають нікому ніяких гарантійних листів щодо проведення ремонту. Порядок проведення ремонту визначено головним документом - Законом України!

        Важливо знати, що передача житлового будинку на баланс об'єднанню здійснюється разом з:

-        планом земельної ділянки;

-        технічним паспортом будинку;

-        відповідною іншою документацією, як то: інвентарна справа, акт прийняття в експлуатацію, плани зовнішніх мереж тощо.

        Передача здійснюється у двомісячний термін від дня надходження звернення від ОСББ. У разі втрати план земельної ділянки, технічний паспорт або технічна документація виготовляються чи відновлюються за рахунок підприємства, установи чи організації, з балансу яких передається житловий комплекс або його частина, протягом місяця після надходження відповідного звернення від об'єднання.

Крок дев'ятий.  Оформлення правоустановчих документів на земельну ділянку.

        При оформленні правоустановчих документів на земельну ділянку необхідно мати певний перелік документів, який залежатиме від декількох чинників:

-        житловий будинок розташований в межах мікрорайону (Гірницький, Сонячний і т. ін.);

-        житловий будинок збудований у 1960-1990 роках на земельній ділянці, яка виділялася на підставі рішення виконавчого органу міської ради;

-        житловий будинок з вбудованими приміщеннями комерційного використання, прибудинкова територія якого затверджена рішенням міської ради.

Заступник начальника відділу 
житлово-комунального господарства                   С. Ганженко