Виконавчий комітет Саксаганської районної в місті ради Офіційний вебсайт виконавчого комітету Саксаганської районної в місті ради

Зняття з реєстрації попередніх власників за заявою нового власника

Трапляється так, що придбавши житло, особи, які зареєстровані  в житлі не знялися з реєстрації місця проживання. І для того, щоб здійснити зняття з реєстрації місця проживання, існує перелік документів та механізм здійснення зняття з реєстрації місця проживання осіб,  які визначені статтею 7 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» та пунктами 26 - 27 Правил реєстрації місця проживання, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02. 03. 2016 № 207.

Статтею 7 Закону встановлено, що зняття з реєстрації місця проживання здійснюється, зокрема, на підставі документів, які свідчать про припинення підстав на право користування житловим приміщенням.

Так, частиною першою та другою статті 319 Цивільного кодексу України встановлено, що власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд. Власник має право вчиняти щодо свого майна будь-які дії, які не суперечать закону.

Відповідно до положень статті 391 Цивільного кодексу України власник майна має право вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпорядження своїм майном.

З огляду на зазначене, право власника будинку на користування жилим приміщенням може виникнути та існувати лише за наявності права власності на будинок (квартиру). Із припиненням права власності на житло, втрачається й право користування таким жилим приміщенням.

Отже, у разі звернення нового власника житла або його представника із заявою про зняття з реєстрації осіб, місце проживання яких зареєстроване за адресою такого житла, з документами, що посвідчують особу як представника, а також документами що свідчать про відчуження житла, здійснюється зняття з реєстрації місця проживання осіб, місце проживання яких зареєстроване у такому житлі. Для чого надається наступний пакет документів:

- заява про зняття з реєстрації осіб, місце проживання яких зареєстроване за адресою такого житла;

- квитанція про сплату адміністративного збору;

- документи, що посвідчують особу власника та його право власності на житло;

- документи, що підтверджують повноваження особи як представника (у разі звернення представника власника);

- документи, що свідчать про відчуження житла.