Виконавчий комітет Саксаганської районної в місті ради Офіційний вебсайт виконавчого комітету Саксаганської районної в місті ради

Реєстрація місця проживання - які переваги?

Реєстрація місця проживання — найпопулярніша державна послуга в Україні. Щомісяця нею користуються сотні тисяч українців. Водночас багато людей проживають не за місцем реєстрації або взагалі не мають «прописки».

З якими проблемами стикаються ті, хто живе не за реєстрацією або й взагалі без неї.

Відсутність «прописки» впливає на велику кількість прав.

Без реєстрації в Україні ви не зможете зареєструватися як ФОП, голосувати на виборах, переоформити автомобіль, отримати водійські права, оформити субсидію тощо.

Люди, які проживають не за місцем реєстрації, частіше мають проблеми з системою освіти. Наприклад, влаштувати дитину до школи можна лише за місцем реєстрації або на вільні місця. Також, щоб отримати державні послуги, їм доводиться витрачати більше часу і коштів, бо треба їхати по них до місця реєстрації. 

Чому люди не реєструють фактичне місце проживання? Це складно?

Сама процедура реєстрації місця проживання не є складною чи довгою. Якщо мати всі документи, все можна зробити за 10-15 хвилин. 

Однак серед документів, які треба подавати для реєстрації дорослого, крім заяви, паспорта, квитанції про сплату адміністративного збору, а також військового квитка для чоловіків, має бути також документ, що підтверджує право на проживання в житлі.

Якщо ви не власник житла, а, наприклад, його повнолітній родич або орендар, вам треба отримати згоду «власника/співвласників житла, наймача та членів його сім’ї». Також, у разі перебування житла в іпотеці, довірчій власності - необхідна письмова згода відповідного іпотекодержателя або довірчого власника.

Реєстрація місця проживання це підтримка юридичного зв'язку між людиною і державою з метою взаємного виконання прав і обов'язків і не обмежує свободу пересування громадян.

Слід зазначити, що реєстрація місця проживання, насамперед, захищає права дитини і батьків, які її виховують, на проживання в зареєстрованому приміщенні, а перевагами є неприпустимість зменшення або обмеження прав та інтересів дітей під час вчинення будь-яких правочинів стосовно нерухомого майна, в якому вони зареєстровані. Для укладення угоди щодо продажу такого майна необхідний дозвіл органів опіки та піклування.

Нагадуємо, що в період карантину прийом громадян ведеться за попереднім записом.

Усі необхідні консультації можливо отримати за телефонами: (097) 768-48-83 та (0564) 94-82-15.

Також, цікаву та корисну інформацію Ви можете знайти на нашій сторінці на Facebook