Виконавчий комітет Саксаганської районної в місті ради Офіційний вебсайт виконавчого комітету Саксаганської районної в місті ради

Криворізька північна ОДПІ нагадує:

Податковий календар липня 2016 року

Криворізька північна ОДПІ нагадує:

20 липня, середа,

останній день подання:

- податкової декларації з ПДВ за червень 2016 року платниками, в яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю;

- декларації акцизного податку за червень 2016 року;

- звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до органів ДФС (форма №Д4 (місячна)) за червень 2016 року;

- податкової декларації з рентної плати за червень 2016 року з розрахунком:

- рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини;

- рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України;

- рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами територією України;

- рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України;

- податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за червень 2016 року платниками, які обрали місячний період для звітування, та за нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі у червні 2016 року;

останній день сплати:

- доплати (у разі потреби) податкового зобов’язання з акцизного податку на тютюнові вироби, розрахованої з урахуванням авансових платежів, здійснених при придбанні марок акцизного податку, за червень 2016 року;**

- єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування роботодавцями за червень 2016 року (крім гірничих підприємств);

- авансового внеску з єдиного податку на липень 2016 року платниками, віднесеними до першої та другої груп

**Увага! Виробники тютюнових виробів здійснюють авансову сплату акцизного податку при придбанні марок акцизного податку у сумі, розрахованій з урахуванням мінімального акцизного податкового зобов’язання зі сплати акцизного податку на тютюнові вироби та ставок податку, чинних відповідно до норм Податкового кодексу України (п.п.222.1.2 п.222.1 ст.222 Податкового кодексу України).

 

У ДФС відбулася зустріч з імпортерами риби та морепродуктів

Удосконалення митних процедур та вирішення проблемних питань, що виникають при митному контролі та оформленні риби та морепродуктів, які імпортуються на митну територію України, стали предметом обговорення під час зустрічі фахівців ДФС та представників компаній – членів Асоціації «Українських імпортерів риби та морепродуктів» 13 липня.

Під час зустрічі обговорювалися питання визначення митної вартості рибної продукції, виявлення та контролю за поставками, оформлення яких здійснюється нижче за ринкові та реальні ціни, спрощення організації роботи для великих імпортерів.

Також розглядалися основні аспекти обміну інформацією, необхідною для здійснення митного контролю, з митною адміністрацією Норвегії.

Крім того, учасники обговорили шляхи подальшої співпраці у напрямі спрощення митних процедур. 

 

Чи підлягає взяттю на облік у контролюючих органах нерезидент у разі придбання корпоративних прав юридичної особи резидента?

Відповідно до підпункту 14.1.193 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами (далі – Кодекс) постійне представництво – постійне місце діяльності, через яке повністю або частково проводиться господарська діяльність нерезидента в Україні, зокрема: місце управління; філія; офіс; фабрика; майстерня; установка або споруда для розвідки природних ресурсів; шахта, нафтова/газова свердловина, кар’єр чи будь-яке інше місце видобутку природних ресурсів; склад або приміщення, що використовується для доставки товарів.

Згідно з пунктом 64.5 статті 64 Кодексу підставою для взяття на облік (внесення змін, перереєстрації) відокремленого підрозділу іноземної компанії, організації, у тому числі постійного представництва нерезидента, є належна акредитація (реєстрація, легалізація) такого підрозділу на території України згідно із законом.

Статтею 167 Господарського кодексу України від 16.01.2003 №436-IV із змінами та доповненнями передбачено, що корпоративні права – це права особи, частка якої визначається у статутному капіталі (майні) господарської організації, що включають правомочності на участь цієї особи в управлінні господарською організацією, отримання певної частки прибутку (дивідендів) даної організації та активів у разі ліквідації останньої відповідно до закону, а також інші правомочності, передбачені законом та статутними документами.

Володіння корпоративними правами не вважається підприємництвом. Законом можуть бути встановлені обмеження певним особам щодо володіння корпоративними правами та/або їх здійснення.

Під корпоративними відносинами маються на увазі відносини, що виникають, змінюються та припиняються щодо корпоративних прав.

Отже, якщо компанія – нерезидент не здійснює господарської діяльності в Україні та не підпадає під визначення постійного представництва, то, у разі придбання корпоративних прав юридичної особи – резидента, ставати на облік у контролюючому органі не потрібно.

Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 119.02 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

 

У ДФС обговорили особливості оподаткування підприємств легкої промисловості

Проблемні питання підприємств легкої промисловості та шляхи їх вирішення розглядалися під час робочої зустрічі фахівців ДФС та представників Асоціації підприємств легкої промисловості «Укрлегпром».  

Одним з основних питань, яке цікавило представників бізнесу, було відшкодування податку на додану вартість. Так, за інформацією ДФС, протягом 2016 року (станом на 1 липня) підприємствам цього сектору економіки відшкодовано 221,4 млн. грн. ПДВ при задекларованих до відшкодування сумах на поточний рахунок 263,4 млн. грн.. За весь минулий рік підприємства легпрому отримали 401,5 млн. грн.. ПДВ при задекларованих 406,2 млн. гривень.

Під час зустрічі бізнес також наголошував на необхідності використання касових апаратів всіма учасниками ринку, у тому числі платниками, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, оскільки нинішня ситуація створює нерівні конкурентні умови для роботи. Більше того це, на їх думку, дозволить контролювати доходи спрощенців, щоб вони не перевищували встановлений розмір.

Пропозиції бізнесу були підтримані фахівцями ДФС. За словами заступника директора департаменту аудиту ДФС Ірини Удачиної, всі, хто здійснює операції за готівку, мають використовувати касові апарати – такою є позиція фіскальної служби. Враховуючи побажання бізнесу, ДФС у своїх напрацюваннях до зміни податкового законодавства пропонувала запровадження такої норми.

«Це потрібно, щоб весь бізнес був в єдиних умовах, щоб ми дійсно мали інформацію про реальний виторг і про ті товари, які в нас реалізуються на ринку. Однак до закону була внесена поправка, що для тих, хто перебуває на спрощеній системі оподаткування другої та третьої групи при обороті до 1 млн. грн. РРО не застосовується»,– підкреслила Ірина Удачина.

Учасники зустрічі також розглянули  питання трансфертного ціноутворення, зокрема, застосування штрафних санкцій за ненадання звітності про контрольовані операції; відстрочення сплати податків для підприємств у разі затримки їх обігових коштів на рахунках неплатоспроможних банків до моменту кінцевого розрахунку банку з підприємством; оподаткування податком на додану вартість імпортованого технологічного обладнання, яке не виробляється в Україні і яке підприємство ввозить для власних потреб тощо.

Активне обговорення також викликало питання визначення митної вартості товарів. Під час дискусії було вирішено, що у рамках меморандуму про співпрацю, який діє між ДФС та Асоціацією, представники легпрому надаватимуть узагальнену інформацію по деяким видам товару українським митницям. Першими у цьому списку будуть готовий одяг та взуття.

На завершення зустрічі учасники домовилися про подальшу співпрацю у напрямі напрацювання змін до податкового та митного законодавства та конструктивного діалогу для вирішення спірних питань.

 

Порядок подання податкової декларації акцизного податку платниками, які реалізують пальне

Відповідно до підпункту 212.3.4 пункту 212.3 статті 212 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) особи, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов’язковій реєстрації як платники акцизного податку (далі – податку) контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб – підприємців до початку здійснення реалізації пального.

Реєстрація платника податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального заяви, форма якої затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, веде реєстр платників акцизного податку з реалізації пального, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих платниками акцизного податку.

Слід зазначити, що особи – суб’єкти господарювання роздрібної торгівлі, які здійснюють реалізацію підакцизних товарів, підлягають обов’язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням пункту продажу товарів не пізніше граничного терміну подання декларації акцизного податку за місяць, в якому здійснюється господарська діяльність (підпункт 212.3.11 пункту 212.3 статті 212 Кодексу).

Згідно з пунктом 215.1 статті 215 Кодексу пальне належить до підакцизних товарів.

Податкова декларація подається за звітний період в установлені Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків (пункт 49.1 статті 49 Кодексу).

Отже, декларація акцизного податку подається суб’єктом господарювання до контролюючого органу за місцем реєстрації такого суб’єкта господарювання платником акцизного податку. Особи, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов’язковій реєстрації як платники акцизного податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб – підприємців.

У разі здійснення такими суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі пальним, вони також підлягають обов’язковій реєстрації як платники акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизними товарами з подачею декларації акцизного податку до контролюючих органів за місцезнаходженням пунктів продажу товарів.

Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 116.06 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

 

З незаконного обігу вилучено цигарок на 4,4 млн. грн., частина з яких призначалася для продажу в зоні безмитної торгівлі

Працівниками податкової міліції Закарпатської області в рамках проведення операції «Акциз-2016» виявлено факт зберігання з метою реалізації тютюнових виробів.

Встановлено, що у м. Ужгород провадить свою діяльність поштово-кур’єрська служба, на складах якої накопичують тютюнові вироби для їх подальшої реалізації на території Закарпатської області.

За результатами огляду складів вилучено з незаконного обігу 276,9 тис. пачок сигарет іноземного і вітчизняного виробництва без марок акцизного податку в асортименті марок «Джин Лінг», «Марвел», «Комплімент», «Ліфа», «НЗ», «Фест - 7» та «Емейл» на загальну суму 4,4 млн. грн.

Частина вилучених сигарет обклеєна стрічкою «For Duty Free Only».

Наразі вирішується питання щодо внесення за вказаним фактом інформації до ЄРДР та відкриття кримінального провадження за ч.1 ст. 204 КК України.

 

За півроку місцеві бюджети Дніпропетровщини одержали на 1,7 мільярдів гривень більше, ніж торік

«Доходи місцевих бюджетів Дніпропетровської області за січень – червень 2016 року склали 7 мільярдів 370,7 мільйонів гривень, що на 30,3%, або на 1 мільярд 714,2 мільйонів гривень більше рівня 2015 року», - повідомила виконуюча обов’язки начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська.

Вона також зазначила, що більше половини надходжень в місцеві скарбниці Дніпропетровського регіону забезпечує податок на доходи фізичних осіб. Його сума склала 3 мільярда 782,8 млн. грн. Це на 1 мільярд 073,9 мільйонів гривень більше фактичних надходжень першого півріччя минулого року.

Наступною за фінансовою потужністю складовою доходів місцевих бюджетів області є плата за землю. Її власники землі та землекористувачі сплатили у розмірі 1 мільярд 589,2 мільйонів гривень, що на 44,4 відсотків більше обсягу надходжень січня - червня 2015 року.

Ще одним важливим джерелом доходів місцевих громад Дніпропетровщини є єдиний податок для суб'єктів малого підприємництва. Так, протягом шести місяців цього року до кошиків місцевих бюджетів області від суб’єктів господарювання надійшло 595,7 мільйонів гривень єдиного податку, що на 243,7 мільйонів гривень більше минулорічних надходжень.

 

Про зміни до Порядку надіслання податкових повідомлень - рішень

З 12 липня 2016 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України
від 23.05.2016 № 498 «Про затвердження Змін до Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків» (далі – Наказ № 498), яким внесено зміни до Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.12.2015 № 1204 (далі – Порядок), зокрема:

Порядок доповнено новою формою податкового повідомлення-рішення – «ПН», яке складається контролюючими органами та надсилається платникам податків у разі виявлення помилок при зазначенні обов’язкових реквізитів податкових накладних, передбачених п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, та формою податкового повідомлення-рішення - «ПС», що надсилається платникам податків у разі застосування до них штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення податкового законодавства (крім штрафних (фінансових) санкцій (штрафів), визначених іншими формами податкових повідомлень-рішень);

за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності платникам податків буде надсилатись податкове повідомлення-рішення за формою «С». Повідомлення-рішення за формою «У» вилучено.

З оновленим текстом Порядку Ви можете ознайомитись скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.sfs.gov.ua).

 

Щодо проведення зустрічних звірок, підстав для висновків органів Державної фіскальної служби за результатами перевірок та порядку їх оскарження

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, права та обов’язки платників податків, повноваження і обов’язки посадових осіб контролюючих органів під час проведення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України (далі – Кодекс).

Відповідно до статті 83 Кодексу для посадових осіб контролюючих органів під час проведення перевірок підставами для висновків є документи, визначені Кодексом, податкова інформація, експертні висновки, судові рішення, інші матеріали, отримані в порядку та у спосіб, передбачені Кодексом або іншими законами, контроль за дотриманням яких покладений на контролюючі органи.

З метою отримання податкової інформації контролюючі органи також мають право проводити зустрічні звірки даних суб’єктів господарювання щодо платника податків (пункт 73.5 статті 73 Кодексу).

Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться згідно з затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1232 Порядком проведення контролюючими органами зустрічних звірок  (далі – Порядок № 1232).

Згідно з п. 1 Порядку № 1232 зустрічна звірка полягає у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб’єкта господарювання, що здійснюється контролюючими органами, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу та якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з’ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

У разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб’єкта  господарювання у зв’язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб’єкта господарювання та/або його посадових (уповноважених) осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), ненаданням інформації та документів для проведення зустрічної звірки, контролюючий орган (виконавець) складає акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб’єкта господарювання, який підписується посадовими особами контролюючого органу (виконавця) (абзац другий п.7 Порядку № 1232).

Отже, в акті про неможливість проведення зустрічної звірки суб’єкта господарювання відображаються фактичні обставини, які унеможливлюють проведення зустрічної звірки, та інформація про вжиті заходи для забезпечення її проведення у подальшому. Наведення будь-якої іншої інформації, зокрема щодо діяльності платника податків, показників податкової звітності тощо, не передбачено.

Разом з тим згідно з приписами підпунктів 72.1.1.1, 72.1.1.2 та 72.1.1.3 пункту 72.1 статті 72 Кодексу для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла, зокрема: від платників податків та податкових агентів, що міститься в податкових деклараціях, розрахунках, звітах про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133  Кодексу, інших звітних документах; що міститься у наданих великими платниками податків в електронній формі копіях документів з обліку доходів, витрат та інших показників, пов’язаних із визначенням об’єктів оподаткування (податкових зобов’язань), первинних документах, які ведуться в електронній формі, регістрах бухгалтерського обліку, фінансовій звітності, інших документах, пов’язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів; про фінансово-господарські операції платників податків.

Пунктом 74.2 статті 74 Кодексу визначено, що зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань.

Що стосується можливості платника податків оскаржити висновки акта перевірки щодо порушень вимог законодавства, то відповідно до пункту 86.7 статті 86 Кодексу у разі незгоди платника податків або його законних представників з висновками перевірки чи фактами та даними, викладеними в акті (довідці) документальної перевірки, вони мають право подати свої заперечення до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податків протягом п’яти робочих днів з дня отримання акта (довідки). Такі заперечення розглядаються контролюючим органом протягом п’яти робочих днів, що настають за днем їх отримання (днем завершення перевірки, проведеної у зв’язку з необхідністю з’ясування обставин, що не були досліджені під час перевірки та зазначені у зауваженнях), та платнику податків надсилається відповідь у порядку, визначеному ст. 58 цього Кодексу для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень.

Крім того, статтею 56 Кодексу передбачено оскарження рішень контролюючих органів в адміністративному або судовому порядку.

(Лист ДФС України від 24.06.2016 № 13885/6/99-99-14-03-03-15 розміщено на офіційному веб – порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/print-68819.html)

 

Щодо питань направлення запитів контролюючими органами

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Отримання податкової інформації та направлення запитів контролюючими органами регламентовано ст. 73 Кодексу та постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року №1245 «Про затвердження Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом» (далі – Порядок). Зокрема  чітко визначено перелік підстав для направлення суб’єкту господарювання запиту про подання інформації, а також вимоги до його оформлення.

Так, відповідно до п. 73.3 ст. 73 Кодексу контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб’єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Відповідно до частини першої статті 16 Закону України «Про інформацію» податкова інформація – це сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб’єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Кодексом.

Статтею 62 Кодексу визначено, що податковий контроль здійснюється шляхом інформаційно-аналітичного забезпечення контролюючих органів.

Відповідно до статті 71 Кодексу інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів – це комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.

Згідно з приписами підпункту 72.1.1 пункту 72.1 статті 72 Кодексу для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла, зокрема: від платників податків та податкових агентів, що міститься в податкових деклараціях, розрахунках, інших звітних документах; що міститься у наданих великими платниками податків в електронній формі копіях документів з обліку доходів, витрат та інших показників, пов’язаних із визначенням об’єктів оподаткування (податкових зобов’язань), первинних документах, які ведуться в електронній формі, регістрах бухгалтерського обліку, фінансовій звітності, інших документах, пов’язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів; про фінансово-господарські операції платників податків.

Таким чином, за наслідками аналізу податкової інформації, що отримана та міститься у базах даних органу ДФС, останній виявляє факти, які свідчать про  порушення  платником податків законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, і надсилає платнику запит щодо такої інформації із дотриманням вимог п. 73.3 ст. 73 Кодексу.

Платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов’язані подавати інформацію, визначену у запиті контролюючого органу, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено Кодексом).

Лист суб’єкта інформаційних відносин, що надсилається на запит контролюючого органу, повинен містити номер і дату запиту, на який надається відповідь, та  інформацію, що запитується (п. 15 Порядку).

У разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому п. 73.3 ст. 73 Кодексу, платник податків звільняється від обов’язку надавати відповідь на такий запит. 

(Лист ДФС України від 21.06.2016 № 13614/6/99-99-14-03-03-15 розміщено на офіційному веб – порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/print-68818.html)

 

Роман Насіров бере участь у роботі Ради митного співробітництва Всесвітньої митної організації

Голова Державної фіскальної служби України бере участь  у роботі найвищого органу Всесвітньої митної організації (ВМО) - 127-128 сесіях Ради митного співробітництва, які проходять у м. Брюссель (Королівство Бельгія).

Наразі у рамках заходу Роман Насіров зустрівся з представниками митних служб Угорщини, Туреччини, Директором  митної та податкової служби Держави Ізраїль тощо.

Під час роботи сесій серед інших розглядалися питання «Цифрової митниці» - електронізації митних сервісів, зокрема, створення автоматичної системи митного оформлення, «єдиного вікна», впровадження електронного обміну інформацією, веб-сайтів для передачі інформації у відкритому доступі та використання гаджетів.

Голова ДФС наголосив на прогресі України у цьому питанні. Зокрема, він зазначив, що утворена міжвідомча робоча група з питання запровадження «єдиного вікна» під час митного контролю та митного оформлення товарів, діє автоматизована система аналізу та управління ризиками (АСАУР), продовжується робота щодо налагодження обміну попередньою інформацією з Європейським Союзом.

«Імплементація Угоди про асоціацію між Україною та ЄС і започаткування зони вільної торгівлі також передбачають обмін попередньою інформацією та приєднання України до  спільної транзитної системи (NCTS)», - зазначив Роман Насіров.

«ДФС вживаються заходи для автоматизації інформаційних митних технологій та впровадження системи електронного декларування. Окрім цього, здійснюється підготовка до впровадження системи інтегрованого контролю на основі міжвідомчої взаємодії у пунктах пропуску через державний кордон та ведеться робота над створенням єдиної міжвідомчої автоматизованої системи збирання, зберігання і обробки інформації, необхідної для здійснення контролю зовнішньоторговельної  діяльності», - повідомив очільник Державної фіскальної служби України.

Він підкреслив, що запровадження нової схеми взаємодії державних контролюючих органів та підприємств створить сприятливі умови для розвитку бізнесу, збільшить товарообіг через митний кордон України та покращить динаміку надходжень платежів до Держбюджету.

Довідково:

Всесвітня митна організація є міжурядовою міжнародною організацією, до складу якої входить 180 митних адміністрацій світу, що регулюють понад 98% світової торгівлі. Україна є повноправним членом ВМО з 10 листопада 1992 року.

 

Роман Насіров: Вітчизняні напрацювання в напрямі електронізації митних сервісів отримали схвальні відгуки міжнародних експертів

Вітчизняні напрацювання з автоматизованих систем, у т.ч. для оцінки ризиків АСАУР, не раз отримували схвальні відгуки від іноземних колег та міжнародних експертів. Про це йшла мова під час зустрічі Голови Державної фіскальної служби України Романа Насірова з Генеральним Директором Генерального Директорату з оподаткування та митного союзу Європейської комісії Стівеном Квестом. Зустріч відбулась у рамках роботи 127-128 сесії Ради митного співробітництва Всесвітньої митної організації (World Customs Organization), яка проходила у м. Брюссель, Королівство Бельгія.

«Ми вивчаємо і міжнародний досвід з метою вдосконалення та розвитку своїх систем. Так, вже перебувають на заключних етапах заходи щодо розгортання в Україні Системи націлювання по вантажах Всесвітньої митної організації, що дозволить автоматизувати аналіз ризиків по контейнерних переміщеннях на основі попередньої інформації про очікувані товари. Також перспективним напрямом подальшого удосконалення АСАУР є створення таргетинг-центрів (тобто аналітичних центрів для націлювання контролю по найбільш ризикових операціях) за прикладами країн ЄС, США, Канади та інших», - зазначив Голова ДФС Роман Насіров.

Під час роботи сесій Ради митного співробітництва Всесвітньої митної організації також  розглядалися питання «Цифрової митниці» - електронізації митних сервісів, зокрема, створення автоматичної системи митного оформлення, «Єдиного Вікна», впровадження електронного обміну інформацією, веб-сайтів для передачі інформації у відкритому доступі та використання гаджетів.

Крім того, імплементація Угоди про асоціацію між Україною та ЄС і започаткування Зони вільної торгівлі передбачають обмін попередньою інформацією та приєднання України до спільної транзитної системи (NCTS).

Сьогодні Всесвітня митна організація (ВМО)  є визнаним у світі центром митної експертизи та відіграє важливу роль в обговоренні, розвитку митної справи й митного законодавства. Головною метою ВМО є підвищення ефективності роботи митних служб країн-членів організації шляхом зміцнення національної безпеки, збільшення надходження податків та ведення статистики зовнішньої торгівлі.

Всесвітня митна організація є міжурядовою міжнародною організацією, до складу якої входить 180 митних адміністрацій світу, що регулюють понад 98% світової торгівлі. Україна є повноправним членом ВМО з 10 листопада 1992 року.

 

Роман Насіров: Сучасні системи митного оформлення - дієва складова у боротьбі з митними правопорушеннями

«В Україні створена та успішно функціонує Єдина автоматизована інформаційна система (ЄАІС), яка об'єднує в собі всі програмно-технічні складові, необхідні для автоматизації процесів митного оформлення та контролю. Діюча в її складі автоматизована система митного оформлення «Інспектор» (АСМО) охоплює всі процеси митного контролю як всередині країни, так і на митних кордонах», - повідомив Голова ДФС Роман Насіров під час зустрічі з Генеральним Директором Європейської Служби по боротьбі із шахрайством Джованні Кесслером, яка проходила у рамках 127-128 сесій Ради митного співробітництва Всесвітньої митної організації (ВМО).

Роман Насіров наголосив, що вітчизняна система митного оформлення є важливою складовою у боротьбі з митними правопорушеннями. Зокрема, вона дозволяє отримувати інформацію про види контролю, які здійснюються від першого перетину кордону до випуску у вільний обіг будь-якого товару. «Дана система являє собою функціональний аналог таких передових європейських систем митного оформлення, як німецька «АТЛАС» та польська «ЦЕЛІНА», які є взірцем та прикладом для наслідування при розвитку будь-яких митних ІТ-систем», - підкреслив очільник українського відомства.

Він повідомив, що одним з основних модулів АСМО стала інтегрована в неї Автоматизована система аналізу та управління ризиками (АСАУР), яка дозволяє створювати профілі ризику довільної складності з використанням таких інноваційних підходів як алгоритми нечіткої логіки (fuzzy logic) та врахування позитивної і негативної історії попередніх митних оформлень.

«На сьогодні АСАУР охоплює більше ста тисяч орієнтувань, регіональних та центральних профілів ризику. Інформація від суміжних держав дозволяє всебічно та повноцінно оцінити будь-які загрози, які можуть виникнути при митному оформленні.  Застосування модуля АСАУР дозволяє здійснювати автоматичний відбір митних декларацій, по яких необхідно посилити митний контроль, генерувати перелік митних формальностей та фіксувати інформацію, внесену посадовими особами митниць за результатами проведених митних формальностей», - додав Роман Насіров.

У складі АСМО також реалізовано систему обліку митних платежів, модулі митного оформлення громадян, а також ефективно діє система електронного (безпаперового) декларування вантажів - в електронному вигляді оформлюється вже понад 95% митних декларацій.

 

Дніпропетровські платники поповнили місцеву казну на 39,6 млн. грн. завдяки сплаті за ліцензії

За ліцензії на право оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами суб’єкти господарювання Дніпропетровської області за І півріччя 2015 року спрямували до бюджету 39,6 млн. грн. Цей показник перевищує рівень надходжень аналогічного періоду минулого року на 6,2 млн. грн. Про це повідомила виконуюча обов’язки начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська.

На початок липня поточного року у регіоні у 5743 суб’єктів діяльності 12596 діючих ліцензій, з них, на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями – 6931 та роздрібної торгівлі тютюновими виробами – 5665.

Цього року таких ліцензій співробітниками територіальних органів ГУ ДФС у Дніпропетровській області видано 6552, з них на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями – 3448,  тютюновими виробами – 3104.

За цей же період, призупинено дію 1042 ліцензій за несвоєчасну сплату чергового платежу та анульовано 945 ліцензій, серед яких, скасовано 21 ліцензія продавцям, у яких виявлено факти продажу алкогольних напоїв та тютюну неповнолітнім громадянам.

 

Про зміни до Податкового кодексу України

З 01 липня 2016 року набрав чинності Закон України від 28 квітня 2016 року № 1411-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо звільнення від оподаткування пенсій» (далі - Закон № 1411).

Змінами, внесеними Законом № 1411, передбачено оподаткування сум пенсій (включаючи суму їх індексації, нараховану відповідно до закону) або щомісячного довічного грошового утримання, якщо їх розмір перевищує десять розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність (у розрахунку на місяць), встановленого на 1 січня звітного податкового року, - у частині такого перевищення, які отримуються платником податку з Пенсійного фонду України чи бюджету. При цьому ставка податку на доходи фізичних осіб становить 18%.

Крім того, підлягають оподаткуванню пенсії з іноземних джерел, якщо згідно з міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, такі пенсії підлягають оподаткуванню чи не оподатковуються в країні їх виплати.

Зазначені зміни не застосовуються до пенсій, призначених учасникам бойових дій, інвалідам війни та особам, на яких поширюється дія статті 10 Закону України від 22 жовтня 1993 року № 3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

З текстом оновленого Податкового кодексу України Ви можете ознайомитись скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.sfs.gov.ua).

 

Роман Насіров підписав Меморандум про створення Регіонального кінологічного навчального центру ВМО в м. Хмельницький

Під час 127-128 сесій Ради митного співробітництва Всесвітньої митної організації (ВМО) відбулася зустріч Голови Державної фіскальної служби України Романа Насірова та Генерального секретаря Всесвітньої митної організації Куніо Мікурії.

Головною темою зустрічі було співробітництво в митній сфері та використання інструментів ВМО в роботі митних органів України.

«Ми домовились про підписання між ДФС та ВМО документу щодо приєднання України до nCEN (The National Customs Enforcement Network) - системи, розробленої Всесвітньою митною організацією для збору, зберігання та обміну правоохоронною інформацією на національному, регіональному та міжнародному рівнях. Таким чином, ВМО надає платформу для обміну інформаці