Виконавчий комітет Саксаганської районної в місті ради Офіційний вебсайт виконавчого комітету Саксаганської районної в місті ради

Податковий календар липня 2016 року Криворізька північна ОДПІ нагадує, що 15 липня, п’ятниця, останній день подання:

Податковий календар липня 2016 року

Криворізька північна ОДПІ нагадує, що

15 липня, п’ятниця,

останній день подання:

- звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) за червень 2016 року (форма №ЗВР-1), якщо не передбачено подання інформації дротовими або бездротовими каналами зв’язку;

- довідки про використані розрахункові книжки за червень 2016 року.

 

ДФС є лідером по оприлюдненню наборів даних на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних

За результатами громадського моніторингу щодо стану виконання постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року №835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у форматі відкритих даних» Державна фіскальна служба України займає першу позицію в ТОП-11 органів центральної влади, які повністю виконали зазначену Постанову (data.gov.ua/news/громадський-моніторинг-щодо-стану-виконання-постанови-кабінету-міністрів-україни-від-21-жовтня; http://texty.org.ua/pg/article/editorial/read/68054/Jak_organy_vlady_ne_vykonaly_Postanovu_pro).

 

Про проведення операції «Урожай – 2016»

Днями у медіа-центрі «МОСТ – Днепр» відбулася прес-конференція на тему: «Про результати проведення операції «Урожай – 2016»» за участі начальника управління організації роботи ГУ ДФС у Дніпропетровській області Манушак Осипової.

За її словами: «У поточному році в нашій області традиційно проводиться операція «Урожай», яка стартувала в травні.

В рамках операції «Урожай 2016» податковими інспекціями області спільно з місцевими органами влади та іншими державними установами області здійснюється відпрацювання сільгоспвиробників з питань дотримання податкового законодавства і законодавства про працю».

За підсумками проведення спільних заходів в рамках операції «Урожай 2016» сільгоспвиробниками підвищена зарплата майже 6 тисячам працівникам. Сума виплаченої зарплати збільшена більш, ніж на 3,6 мільйона гривень. До бюджету додатково надійшло податку на доходи фізичних осіб близько 624 тисяч гривень, єдиного внеску більше 795 тисяч гривень.

В ході проведення операції добровільно оформлено 1478 найманих працівників, яким нарахована заробітна плата на загальну суму близько 3,9 мільйонів гривень.

Також, додаткові надходження за рахунок добровільно оформлених найманих працівників склали:

- податку на доходи фізичних осіб майже 660 тисяч гривень;

- єдиного внеску 860 тисяч гривень.

В рамках проведення операції «Урожай 2016» було переглянуто і зареєстровано 593 договори оренди земельних ділянок загальною площею понад 3,0 тисячі гектарів. Від проведення цих заходів до бюджету додатково надійшло: орендної плати за землю 623 тисяч гривень; податку на доходи фізичних осіб 15 тисяч гривень; єдиного податку 540 тисяч гривень; податку на додану вартість 105 тисяч гривень; інших податків і зборів 25 тисяч гривень.

Крім того, за підсумками контрольно-перевірочної роботи в рамках операції «Урожай 2016» ГУ ДФС у Дніпропетровській області протягом першого півріччя поточного року перевірено 487 сільгоспвиробників, по 70 з яких (14,4% від загальної кількості перевірених) встановлені порушення. За результатами цих перевірок нараховано податків і зборів на загальну суму понад 7,0 мільйонів гривень, з яких до бюджету вже надійшло близько 2,2 мільйонів гривень.

В даний час фіскальними органами області проводиться робота щодо подальшого відпрацювання сільгоспвиробників.

 

Нові сервіси в Електронному кабінеті платника

Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) на головній сторінці офіційного веб-порталу (http://sfs.gov.ua/) повідомила про нові можливості електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (далі – ЕКП) (http://cabinet.sfs.gov.ua).

Так, з 1 липня поточного року платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування мають  можливість підготувати, заповнити та надіслати звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за новими формами.

Нові можливості ЕКП забезпечують повний спектр послуг для суб’єктів спрощеної системи оподаткування (І та ІІ група) щодо подання звітності відповідно до вимог чинного законодавства.

Користуючись режимом приватної частини «Введення звітності», платники мають змогу створити та надіслати до контролюючих органів в електронному вигляді:

- податкову декларацію платника єдиного податку – фізичної особи –підприємця та податкову декларацію платника єдиного податку третьої групи – юридичної особи;

- податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (податковий розрахунок за формою №1ДФ);

- звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;

- повідомлення про прийняття працівника на роботу.

За результатами обробки звітності квитанції 1 та 2 розміщуються у режимі «Вхідні/вихідні документи» особистого кабінету.

Як зазначає ДФС, завдяки доопрацюванню ЕКП у частині подання звітності кількість користувачів зазначеного сервісу збільшилась вдвічі та станом на 06.07.2016 складає 1,8 млн. осіб.

Нагадуємо, що вхід до особистого кабінету здійснюється при наявності електронного цифрового підпису. Його можна отримати у будь якому Акредитованому центрі сертифікації ключів, а також безкоштовно в АЦСК Інформаційно – довідкового департаменту ДФС (http://acskidd.gov.ua/).

 

Якщо контролюючий орган не надіслав повідомлення рішення про сплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, чи буде фізична особа притягатись до відповідальності за несплату податку?

Відповідно до підпункту 266.7.1 пункту 266.7 статті 266 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів оподаткування, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника житлової та/або нежитлової нерухомості виходячи з бази оподаткування та відповідної ставки податку.

Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком) (підпункт 266.7.2 пункту 266.7 статті 266 Кодексу).

Якщо сума грошового зобов’язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов’язання і має право оскаржити зазначену суму у порядку, встановленому Кодексом (пункт 54.5 статті 54 Кодексу).

Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 106.07 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

 

Оціночна група Митної та прикордонної служби США вивчала можливості експертних підрозділів ДФС

Оціночна група Митної та прикордонної служби США у рамках перебування в Державній фіскальній службі України відвідала Спеціалізовану лабораторію з питань експертизи та досліджень. У ході візиту начальник СЛЕД ДФС Юлія Шадевська ознайомила іноземних гостей зі структурою та основними напрямами діяльності Лабораторії.

На зустрічі головну увагу було приділено можливостям експертних підрозділів ДФС щодо застосування новітніх технологій досліджень, виявлення небезпечних складових у товарах, зокрема, у харчових продуктах. Також розглядалися основні аспекти співпраці Спеціалізованої лабораторії з правоохоронними органами, контролюючими установами та іншими державними органами.

Представники Оціночної групи ознайомились з особливостями дослідження підакцизних товарів – нафтопродуктів, алкогольних напоїв та тютюнових виробів. Іноземні колеги, зокрема, цікавилися методами ідентифікації наркотичних засобів, психотропних сполук та їх прекурсорів, а також здійсненням контролю за обігом інших небезпечних речовин.

З цього приводу начальник Лабораторії зазначила, що, починаючи з 2008 року, експертами СЛЕД ідентифіковано 89 нових синтетичних сполук, виявлених переважно в міжнародних поштових відправленнях з Китаю, Ірландії, Бельгії, Іспанії, Болгарії, Литви, Латвії, Італії та інших країн.

«Такі досягнення стали можливими завдяки співпраці ДФС з Державною службою України з лікарських засобів та контролю за наркотиками. Як результат - на сьогоднішній день переважна більшість нових синтетичних психотропних речовин законодавчо віднесена до контрольованих переліків», – підкреслила Юлія Шадевська.

На завершення візиту посадовець  подякувала американським колегам за приділену увагу та висловила впевненість у дієвій та продуктивній співпраці між експертними підрозділами ДФС і Митною та прикордонною службою США.

 

Делегація ДФС на чолі з Головою ДФС Романом Насіровим візьме участь у 20-ій Генеральній Асамблеї Внутрішньо-європейської організації податкових адміністрацій (ІОТА), яка проходитиме 7-8 липня у м. Бухарест (Румунія).

У роботі Генеральної Асамблеї візьмуть участь голови податкових адміністрацій країн-членів ІОТА, посадові особи Європейського Союзу, представники міжнародних організацій, а також фахівці з податкових питань та запрошені гості.

Темою 20-ої Генеральної Асамблеї ІОТА буде «Електронне адміністрування податків».

Нагадаємо,  ІОТА – це міжнародна організація, завдання якої полягає у забезпеченні співробітництва між податковими адміністраціями у європейському регіоні та підтримка їх розвитку відповідно до індивідуальних потреб кожної адміністрації.

Основною метою ІОТА є стимулювання багатосторонньої допомоги, обмін інформацією та кооперацією між членами ІОТА через постійний форум для податкових адміністрацій, проведення навчання, організація конференцій, семінарів, видання публікацій, надання технічної допомоги з урахуванням інтересів країн – членів ІОТА.

Співробітництво України з ІОТА триває з 1999 року, а у вересні 2003 року під час 7-ої Генеральної Асамблеї ІОТА, яка відбувалася у м. Таллін (Естонська Республіка), було схвалено рішення щодо набуття Україною асоційованого членства в Організації (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 14 червня 2004 № 784).

У травні 2006 року в м. Будапешті під час 10-ої Генеральної асамблеї ІОТА у результаті голосування абсолютною більшістю голосів Україну було прийнято у повні члени організації. Повне членство в ІОТА затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27 квітня 2006 року № 582.

 

ДФС не втручається у фінансову політику власників територій, на яких розміщені місця митного оформлення

Комплекс послуг, які надаються на території місця доставки власниками цих територій, та вартість надання таких послуг визначається суб’єктами господарювання та не відноситься до компетенції органів ДФС. Митниця не має жодних законодавчих повноважень впливати на фінансову політику суб’єктів, на територіях яких розташовуються місця митного оформлення. Про це повідомив заступник директора департаменту організації митного контролю ДФС Олександр Центнарук під час дискусійного майданчику, організованого виданням «Ділова столиця».

Як пояснив посадовець, митне оформлення товарів органами ДФС здійснюється безпосередньо на територіях або в приміщеннях підприємств, які останні згідно із законодавством безоплатно надають митницям у тимчасове користування. При цьому до адміністративних послуг, які надаються митниками, не належать послуги щодо в’їзду, перебування у місцях митного оформлення, проведення навантажувально-розвантажувальних робіт тощо. Відповідно, до встановлених власником підприємства цін на такі послуги ДФС не має жодного відношення.

«Працівники митниці митне оформлення здійснюють як у пунктах пропуску на кордоні, так й у так званих місцях доставки на митній території всередині країни. Це – відкриті для всіх суб’єктів господарювання місця, обладнані складами тимчасового збереження, митними складами різних типів – відкритими або закритими тощо. На території цих місць і розміщуються підрозділи митного оформлення, а також представники інших державних органів», – розповів Олександр Центнарук.

За його словами, на сьогодні на території України функціонують 239 місць доставки, у 215 з яких розташовані підрозділи митного оформлення.

Посадовець також зазначив, що у митному законодавстві немає такого поняття як «митний термінал». Водночас Митним кодексом України передбачено провадження виду господарської діяльності з відкриття та функціонування вантажного митного комплексу (ВМК). Сьогодні фахівці ДФС працюють з проектом наказу про вантажні митні комплекси та новими стандартами та вимогами до них, що дозволить залучити суб’єктів господарювання до облаштування таких комплексів. 

 

Дмитро Донець: ІОТА – унікальний майданчик для обміну досвідом податкових адміністрацій Європи

Представники Державної фіскальної служби України беруть участь у  20-ій Генеральній Асамблеї Внутрішньо-європейської організації податкових адміністрацій (ІОТА), яка проходитиме 7-8 липня у м. Бухарест (Румунія).

«Для нашої делегації можливість діалогу з представниками податкових адміністрацій країн Європи та світу є унікальною для обміну досвідом та налагодженню зв’язків. Досвід роботи українських податківців викликає зацікавленість у міжнародних колег», - зазначив Дмитро Донець, директор Департаменту адміністративного оскарження та судового супроводження ДФС.

Темою 20-ої Генеральної Асамблеї ІОТА буде «Електронне адміністрування податків». «На сучасному етапі розвитку міжнародного співробітництва тема електронізації податкових сервісів та автоматичного обміну інформацією країнами-учасниками ІОТА є надзвичайно актуальною. Автоматичний обмін інформацією – це один з дієвих інструментів міжнародного співробітництва в напрямі запобігання фінансової злочинності», - повідомила Зінаїда Кукіна, керівник Управління міжнародного співробітництва ДФС, яка у складі української делегації бере участь у роботі Асамблеї.

Нагадаємо,  ІОТА – це міжнародна організація, завдання якої полягає у забезпеченні співробітництва між податковими адміністраціями у європейському регіоні та підтримка їх розвитку відповідно до індивідуальних потреб кожної адміністрації.

 

Про оподаткування середньої заробітної плати, нарахованої на підставі рішення суду

Державною фіскальною службою України (далі – ДФС) надана податкова консультація щодо оподаткування податком на доходи фізичних осіб і військовим збором та нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) на дохід у вигляді суми середньої заробітної плати, нарахованої на підставі рішення суду за час затримки розрахунку при звільненні працівника.

Відповідно до статті 47 Кодексу законів про працю (далі – КЗпП) власник або уповноважений ним орган зобов’язаний у день звільнення видати працівникові належно оформлену трудову книжку і провести з ним розрахунок у строки, зазначені в статті 116 КЗпП.

Згідно зі статтею 116 КЗпП при звільненні працівника виплата всіх сум, що належать йому від підприємства, установи, організації, провадиться в день звільнення. Якщо працівник у день звільнення не працював, то зазначені суми мають бути виплачені не пізніше наступного дня після пред’явлення звільненим працівником вимоги про розрахунок.

Статтею 117 КЗпП передбачено відповідальність за затримку розрахунку при звільненні, а саме у разі невиплати з вини власника або уповноваженого ним органу належних звільненому працівникові сум у строки, зазначені в статтею 116 КЗпП, за відсутності спору про їх розмір підприємство, установа, організація повинні виплатити працівникові його середній заробіток за весь час затримки по день фактичного розрахунку.

Оскільки виплата доходу у вигляді суми середньої заробітної плати, нарахованої на підставі рішення суду за час затримки розрахунку при звільненні працівника, здійснюється звільненому працівнику і не пов’язана з відносинами трудового найму, то такий дохід оподатковується податковим агентом як інші доходи податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовим збором – 1,5% у місяці його фактичного нарахування.

Крім того, особи, які мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати у строки, встановлені Кодексом податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу (підпункт «б» п. 176.2 ст.176 Кодексу).

Форма та Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 №4 (далі – Порядок). Згідно з Довідником ознак доходів, наведеного у додатку до Порядку, інші доходи зазначаються за ознакою «127».

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, врегульовано Законом України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464).

Відповідно до частини сьомої статті 7 Закону №2464 перелік видів виплат, що здійснюються за рахунок коштів роботодавців, на які не нараховується єдиний внесок, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 22.12.2010 №1170, пунктом 5 розділу I якого встановлено, що відшкодування, нараховані працівникам за час затримки розрахунку при звільненні, не є базою нарахування єдиного внеску.

(Лист ДФС від 09.06.2016 №12817/6/99-99-13-02-03-15 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:

http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/68596.html).

 

 

Внутрішньою безпекою ДФС під час одержання хабара у сумі 125 тис. грн. затримано керівника відділу центрального апарату ДФС

Співробітниками Головного управління внутрішньої безпеки та  Генеральної прокуратури затримано «на гарячому» керівника відділу центрального апарату ДФС, яка вимагала від працівника регіонального підрозділу Державної фіскальної служби кошти в сумі 10 тис. доларів США за непритягнення останнього до відповідальності за результатами службового розслідування.

Хабарницю затримано під час отримання частини коштів в сумі 125 тис. гривень. Встановлено, що першу частину неправомірної вигоди вона отримала раніше.

За вказаним фактом розпочато кримінальне провадження за кваліфікацією «прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою» (ч. 3 ст. 368 КК України). 

З метою відшкодування збитків нанесених державі, встановлення повного кола осіб, причетних до скоєння злочинів та додаткових обставин кримінальних правопорушень, проводяться слідчі дії.

 

Про порядок звірки фізичною особою даних за декількома об’єктами нерухомості, якщо вони розміщені у різних населених пунктах

Криворізька північна ОДПІ нагадує, що відповідно до підпункту 266.7.3 пункту 266.7 статті 266 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:

- об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;

- розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;

- права на користування пільгою із сплати податку;

- розміру ставки податку;

- нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема, документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 106.07 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

 

Власники нерухомості вже сплатили 14 млн. гривень податку на нерухоме майно

За оперативними даними у поточному році фізичним особам – власникам об'єктів нерухомості надіслано близько 400 тис. податкових повідомлень-рішень з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. До сплати визначено податку на загальну суму понад 200 млн. грн. Про це повідомив директор департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Павло Дроняк.

За його словами, найбільші суми нарахувань податку обліковуються по ГУ ДФС у м. Києві – 19 млн. грн., Хмельницькій – 14 млн. грн.  та Івано-Франківській – 11 млн. грн. областях.

«Станом на 4 липня платниками вже сплачено 14 млн. грн. податку на нерухомість. Нагадаю, що податок сплачується протягом 60 днів з моменту вручення податкового повідомлення-рішення», – зазначив Павло Дроняк.

Посадовець також підкреслив, що цього року податок на нерухомість платники сплачують за 2015 рік за ставками та з використанням пільг, які були законодавчо визначені у цей період.

Так, податок нараховувався на загальну площу об'єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток. Ставки податку встановлювалися рішеннями місцевих рад, але не більше 2% розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на звітний період, - на житлову та 1% - нежитлову нерухомість.

При цьому пільгові розміри майна, на які не застосовувалася ставка податку, складали:

- для квартири/квартир незалежно від їх кількості - 60 кв. метрів;

- для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - 120 кв. метрів;

- для різних типів об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - 180 кв. метрів.

Нагадаємо, у 2016 році внесено зміни в порядок нарахування податку на нерухомість, тому у 2017 році платники сплачуватимуть за свою нерухомість вже за новими правилами.

 

Роман Насіров зустрівся з керівником FAD IMF Хуаном Торо

У рамках 20-го засідання Генеральної Асамблеї Внутрішньо-європейської організації податкових адміністрацій (ІОТА) в м. Бухарест (Румунія) Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров зустрівся з начальником Управління податкового адміністрування Податково-бюджетного департаменту МВФ Хуаном Торо.

Під час зустрічі сторони торкнулися теми реформування фіскальної служби та перспектив подальшої співпраці України з Міжнародним валютним фондом. Крім того, Роман Насіров та Хуан Торо  обговорили черговий візит Технічної місії Податково-бюджетного департаменту Фонду до України, який відбудеться у найближчий понеділок.

«Ми розуміємо, що проведення реформ є важливим чинником стійкого зростання України та запорукою майбутньої макроекономічної стабільності. Державна фіскальна служба реалізує низку необхідних реформ, які були узгоджені з МВФ та є необхідною умовою для отримання фінансової підтримки з боку організації», - заявив Роман Насіров.

Він наголосив, що ДФС здійснює низку заходів для боротьби з корупцією, підвищення контролю над порушенням податкового законодавства, створює та покращує сервіси для платників податків. 

 

Порядок переходу на спрощену систему оподаткування для фізичних осіб

Криворізька північна ОДПІ нагадує, що суб’єкт господарювання (далі – СГ), який є платником інших податків і зборів відповідно до норм Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Кодекс), може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу  не пізніше, ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий СГ може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року (підпункт 298.1.4 пункту 298.1 статті 298 Кодексу).

При цьому перехід на спрощену систему оподаткування СГ може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, СГ дотримано вимоги, визначені пункті 291.4 статті 291 цього Кодексу для усіх груп платників єдиного податку.

На теперішній час для СГ – фізичних осіб встановлені перша, друга та третя групи платників єдиного податку.

До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік. Якщо СГ протягом календарного року, що передує року обрання спрощеної системи оподаткування, самостійно прийняв рішення про припинення фізичної особи – підприємця, то при переході на спрощену систему оподаткування до розрахунку доходу за попередній календарний рік включається вся сума доходу, отриманого такою особою у результаті провадження господарської діяльності за такий попередній календарний рік.

 

Романа Насірова обрано Президентом Внутрішньо-європейської організації податкових адміністрацій (ІОТА)

Вперше в історії Україна очолить Внутрішньо-європейську організацію податкових адміністрацій (ІОТА). Голову Державної фіскальної служби України Романа Насірова обрано Президентом ІОТА.

На 20-му засіданні Генеральної Асамблеї Організації представники 46 податкових відомств світу підтримали кандидатуру Романа  Насірова на посаду Президента ІОТА.

Коментуючи своє обрання на посаду Президента Організації, Роман Насіров наголосив, що для України це важлива подія: «Для України – це величезна подія. Ми очолюємо IOTA вперше. Наступного року у нашої країни є можливість отримати всі переваги проведення засідання Генеральної Асамблеї, яке за правилами організації проводиться в державі Президента IOTA. Ми вдячні за цю можливість, за визнання нашого досвіду і професіоналізму».

Він підкреслив, що Україна зробила вибір на користь Європейської спільноти, європейських цінностей та свобод, саме тому визнання та довіра європейських колег є надзвичайно важливими для української держави.

«Ми готові використовувати досвід інших країн для поліпшення нашої власної податкової системи. Але ми також будемо раді поділитися власними досягненнями та здобутками із європейськими колегами, зокрема, в сфері електронізації сервісів», - додав Голова ДФС.

«Ми розуміємо всю важливість розширення міжнародних контактів у податковій сфері для вдосконалення діяльності вітчизняної фіскальної служби. Україна готова поглиблювати співпрацю у цій сфері та на прикладі інших країн вдосконалювати власну податкову систему. Членство в ІОТА надає нам можливість долучатись до процесів обміну інформацією, підвищувати професійний рівень працівників податкової служби шляхом участі у заходах організації та обмінюватися досвідом з іншими країнами», - зазначив Голова ДФС під час виступу на засіданні Генеральної Асамблеї.

Говорячи про пріоритетні завдання роботи Організації на наступний рік, Роман Насіров акцентував увагу на трьох аспектах: удосконаленні  контролю за дотриманням податкового законодавства та збиранням податків; розвитку сервісів для платників податків та зниження адміністративного навантаження; зменшенні витрат на податкове адміністрування.

«Ми вбачаємо своє завдання у координації членів IOTA у подальшому ефективному забезпеченні співробітництва між податковими адміністраціями у європейському регіоні та підтримці їх розвитку. Наша основна мета – продовжити курс на поглиблення кооперації між європейськими країнами у податковій сфері та стимулювати міжвідомчу взаємодію», - підсумував Голова ДФС. 

 

Про наслідки відсутності підпису касира чи бухгалтера на видатковому касовому документі

Криворізька північна ОДПІ повідомляє, що Державною фіскальною службою України (далі – ДФС) надана податкова консультація щодо наслідків відсутності підпису касира чи бухгалтера на видатковому касовому документі.

Порядок ведення касових операцій визначено Постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 №637 «Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні» із змінами і доповненнями (далі – Постанова №637).

Відповідно до пункту 3.4 розділу 3 Постанови №637 видача готівки з кас проводиться за видатковими касовими ордерами або видатковими відомостями. Документи на видачу готівки мають підписувати керівник і головний бухгалтер або працівник підприємства, який на це уповноважений керівником. До видаткових ордерів можуть додаватися заява на видачу готівки, розрахунки тощо.

Якщо на доданих до видаткових касових ордерів документах, заявах, рахунках тощо є дозвільний напис керівника підприємства, то його підпис на видаткових касових ордерах не обов’язковий.

Крім того, відповідно до пункту 3.5 розділу 3 Постанови №637 у разі видачі окремим фізичним особам готівки (у тому числі працівникам підприємства) за видатковим касовим ордером або видатковою відомістю касир вимагає пред’явити паспорт чи документ, що його замінює, записує його найменування і номер, ким і коли він виданий. Фізична особа розписується у видатковому касовому ордері або видатковій відомості про одержання готівки із зазначенням одержаної суми. Якщо видаткова відомість складена на видачу готівки кільком особам, то одержувачі також пред’являють паспорти чи документи, що їх замінюють, і розписуються у відповідній графі документа.

Для виведення залишку готівки у касі не приймаються видаткові касові ордери або видаткові відомості, в яких видача готівки з каси не підтверджена підписом одержувача.

Видача готівки особам, яких немає в штатному розписі підприємства, проводиться за видатковими касовими ордерами, що виписуються окремо на кожну особу, або за окремою видатковою відомістю.

Якщо підприємство (підприємець) надає держателям електронних платіжних засобів послуги з видачі готівки за допомогою платіжного термінала, то на підставі квитанцій платіжного термінала таким підприємством складається видатковий касовий ордер на загальну суму проведених операцій за день та здійснюється відповідний запис у касовій книзі.

Водночас пунктом 7.8 розділу 7 Постанови №637 передбачено, що під час перевірок з’ясовується наявність у підприємства касової книги, а також відповідність її оформлення вимогам законодавства України. Крім того, перевіряється правильність ведення касової книги, оформлення в ній касових операцій із приймання та видачі готівкових коштів (у тому числі за строками), відповідність зазначених у ній сум прийнятої до каси або виданої з неї готівки даним прибуткових і видаткових касових ордерів, якість і своєчасність записів касира згідно із зазначеними в касовій книзі касовими документами, наявність підпису бухгалтера, який перевірив записи в касовій книзі за кількістю отриманих ним касових ордерів, правильність підрахунку в касовій книзі фактичних залишків готівки в касі на кінець дня тощо.

Таким чином, до залишку готівки в касі на кінець дня для визначення ліміту додаються видаткові касові ордери або видаткові відомості, в яких видача готівки з каси не підтверджена підписом одержувача.

(Лист ДФС від 14.06.2016 №13295/6/99-99-10-02-15 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:

http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/68599.html)

 

З початку року до бюджету надійшло 5,2 млрд. грн. військового збору

За оперативними даними протягом січня-червня 2016 року до бюджету сплачено 5,2 млрд. грн.. військового збору. Про це повідомила заступник директора департаменту – начальник управління адміністрування доходів і зборів з фізичних осіб Департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Тетяна Федченко.

За її словами, цього року фіксується зростання сплати військового збору порівняно з відповідним періодом минулого року на 20 відс. Тоді платники сплатили майже 4,1 млрд. грн., а протягом всього минулого року – 9,2 млрд. грн. У 2014 році, коли у серпні  було впроваджено сплату збору, на потреби армії надійшло 2,5 млрд. гривень.

«Враховуючи ситуацію на сході нашої країни платники сумлінно сплачують військовий збір. До того ж і ставка 1,5% є не надто високою. На підвищення рівня надходжень також вплинули заходи з детінізації економіки, зокрема, виявлення робітників, які отримують зарплатню «в конвертах» без сплати податків, а також підвищення рівня мінімальної зарплатні», – зазначила Тетяна Федченко.

Посадовець також нагадала, що платниками збору є фізичні особи як резиденти, так і нерезиденти, які отримують доходи в Україні, а також податкові агенти. Збір сплачується з усіх доходів, які оподатковуються податком на доходи фізичних осіб.

Не є платниками військового збору громадяни, які отримують пенсію у розмірі нижче десяти розмірів прожиткового мінімуму, встановленого на 1 січня звітного податкового року (у 2016 році – 10740 грн.) та платники, які працюють на спрощеній системі оподаткування. Також військовим збором не оподатковуються доходи, визначені ст. 165 Податкового кодексу України.   

 

Нарахування єдиного внеску на заробітну плату інваліда не за основним місцем роботи

Державною фіскальною службою України надана податкова консультація щодо нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) на суми нарахованої заробітної плати не за основним місцем роботи інваліда.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску, умови та порядок нарахування і сплати, повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначає Закон України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі