Виконавчий комітет Саксаганської районної в місті ради Офіційний вебсайт виконавчого комітету Саксаганської районної в місті ради

Практична декомунізація: що потрібно знати мешканцям перейменованих вулиць

Упродовж останнього часу в місті Кривому Розі рішенням голови обласної державної адміністрації від 19 травня  2016 року № Р-223/0/3-16 та розпоряд-женням міського голови були перейменовані вулиці, провулки, сквери і площі.

У багатьох жителів перейменованих вулиць, провулків цей факт викликав занепокоєння: що їм робити в цій ситуації, яким же чином потрібно змінювати документи та в який строк? Чи необхідно в обов’язковому порядку змінювати «прописку» в паспорті, за яких умов доведеться вносити зміни в документи на житло, як після перейменування вулиці діяти підприємцям та, головне, чи тягне це за собою фінансові витрати.

Місце реєстрації (так звана «прописка»), штамп у паспорті обов’язково змінювати не потрібно

 

По-перше, зміна назви вулиці не є зміною місця проживання, а, по-друге, чинним законодавством не передбачено обов’язку змінювати «штамп» у паспорті у зв’язку зі зміною назви вулиці.

Таким чином, після перейменування вулиці ніхто не мусить бігти до відділу реєстрації місця проживання громадян, щоб зробити відмітку про нову адресу.

Законодавством не передбачено необхідність заміни паспорта або внесен-ня до нього відповідних змін до відомостей про місце реєстрації. На підставі Положення про паспорт громадянина України, недійсним вважається лише той документ, в якому не вклеєно фотокартки при досягненні його власником 25- і 45-річного віку.

Обов’язково вносити зміни до документів на житло, нерухомість не потрібно.

 

Чинним законодавством не передбачена необхідність внесення змін до документа про право власності на нерухоме майно (свідоцтво про право власності, свідоцтво про право на спадщину, договір купівлі-продажу, дарування тощо) у зв’язку з перейменуванням вулиці, на якій розміщена нерухомість.Тому документи залишаються чинними й ніхто не має права вимагати їх заміни. Більше того, стаття 19 Конституції України гарантує, що ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Водночас, за власною ініціативою або у разі потреби (купівлі-продажу, дарування тощо) власник майна, стосовно якого відбулися зміни в назві вулиці, має право звернутися до органу держреєстрації прав на нерухоме майно із заявою про внесення змін. Під час продажу або іншого відчуження нерухомого майна, ці документи будуть замінюватися за загальною процедурою.

Зміни до документів про право власності на нерухоме майно необхідно буде вносити лише якщо власник захоче продати, подарувати або передати у спадок свою нерухомість. У такому випадку в документах, які будуть оформлюватися на нового власника, вже буде вказана нова назва.

Жителям «декомунізованих» вулиць поставлять штампи у паспорті безкоштовно в відділі реєстрації місця проживання громадян виконкому Саксаганської районної у місті ради.

Зміна назви вулиці також не стане підставою для не отримання субсидії – інформація про перейменування вулиць зафіксована у всіх державних органах.