Виконавчий комітет Саксаганської районної в місті ради Офіційний вебсайт виконавчого комітету Саксаганської районної в місті ради

Зміна договору найма неприватизованої квартири та зміна особових рахунків на оплату житлово-комунальних послуг

Відповідно до ст. 61, 103-106 Житлового кодексу УРСР, користування жилим приміщенням у будинках державного і громадського житлового фонду здійснюється відповідно до договору найма жилого приміщення. Договір найму жилого приміщення в будинках державного і громадського житлового фонду укладається в письмовій формі на підставі ордера на жиле приміщення між наймодавцем - житлово-експлуатаційною організацією (а в разі її відсутності - відповідним підприємством, установою, організацією) і наймачем - громадянином, на ім'я якого видано ордер.

Договір найма жилого приміщення може бути змінено тільки за згодою наймача, членів його сім’ї та наймодавця. Повнолітній член сім’ї наймача вправі за згодою наймача та інших членів сім’ї, які проживають разом з ним (в тому числі тимчасово відсутніх, за якими згідно чинного законодавства, зберігається право користування житловим приміщенням), вимагати визнання його наймачем за раніше укладеним договором найма жилого приміщення замість попереднього наймача. Таке ж право у разі смерті наймача або втрати ним права на жиле приміщення належить будь-якому членові сім’ї наймача. До членів сім’ї наймача належать чоловік (дружина), їх діти і батьки. Членами сім’ї наймача за рішенням суду можуть бути визнані й інші особи, якщо вони постійно проживають разом з наймачем і ведуть з ним спільне господарство.

Відповідно до делегованих повноважень, виконком Саксаганської районної у місті ради з 25 січня 2017 року укладає і розриває договори найму соціального житла та інші договори найму житла, що перебуває в комунальній власності міста.

Згідно з рішенням виконкому Саксаганської районної у місті ради від 20 червня 2018 року № 279 «Про затвердження технологічних і інформаційних карток послуг, суб'єктом надання яких є виконком районної у місті ради» виконкомом районної у місті ради через Центр надання адміністративних послуг «Віза» надається послуга «Погодження унесення змін до договору найма житла».

Для вирішення питання щодо зміни договору найма житлового примі-щення, що належить до комунальної власності міста, мешканці Саксаганського району мають право звернутися до виконкому районної у місті ради за адресою: вул. Володимира Великого, буд. 32, каб. 119, із заявою та відповідним пакетом документів, а саме:

- копія документу, що посвідчує особу (паспорт, свідоцтво про народження дитини) на всіх зареєстрованих громадян;

- копія свідоцтва про смерть основного квартиронаймача (в разі потреби);

- копія документу, що підтверджує право користування житловим приміщенням (ордер, договір найму або виписка з фінансового рахунку управителя, ОСББ, рішення суду тощо);

- інші копії документів , що підтверджують статус "члена сім'ї наймача" (свідоцтво про народження, про укладання/розірвання шлюбу, рішення суду).

Слід зауважити, що заява щодо зміни договору найма підписується всіма повнолітніми членами сім’ї наймача, які зареєстровані та проживають у житловому приміщенні, в тому числі за письмовою згодою тимчасово відсутніх, за якими згідно чинного законодавства, зберігається право користування житловим приміщенням.

Якщо документи подаються особисто, заявник пред'являє документ, що посвідчує його особу. У разі подання документів представником додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує його повноваження.

Проте, на практиці дедалі частіше до виконкому районної у місті ради звертаються мешканці району з питання зміни особових рахунків на оплату житлово-комунальних послуг.

Слід розуміти, що «зміна договору найма житла» та «зміна особових рахунків на оплату житлово-комунальних послуг» це різні послуги. Перша  надається виконкомом районної у місті ради, відповідно до делегованих повноважень, друга – підприємствами-надавачами комунальних послуг.

Тобто, при зміні головного квартиронаймача житла, що належить до комунальної власності міста (у разі зняття з реєстрації місця проживання, смерті, за згодою повнолітніх членів сім’ї наймача) або вчинення правочину з житлом, що належить на праві приватної власності громадян (купівля-продаж, дарування, спадщина, договір міни та ін.), громадянину, якого визнано головним квартиронаймачем житла, що належить до комунальної власності міста або новому власнику житла необхідно особисто звернутися до підприємств-надавачів комунальних послуг з питання укладання договорів про надання комунальних послуг та відкриття особових рахунків на оплату таких послуг.