Виконавчий комітет Саксаганської районної в місті ради Офіційний веб-сайт виконавчого комітету Саксаганської районної в місті ради

Як не стати ошуканим? Поради споживачу при купівлі продовольчих товарів!

Під час Новорічних та Різдвяних свят до продовольчих магазинів, супермаркетів, на ринки завозяться продукти у значно більших, ніж зазвичай, обсягах та проводяться улюблені багатьма розпродажі, святкові акції.

Перше, на що варто звернути увагу відвідуючи магазин громадянам-покупцям -на вивіску: на ній повинно бути вказано його назва, ПІБ суб’єкта господарювання та режим роботи.

Увійшовши до магазину, необхідно звернути увагу чи є в ньому на видному та доступному місці «Куточок покупця», де розміщується інформація про суб'єкта господарювання, Книга відгуків і пропозицій, адреси та номери телефонів органів, які забезпечують державний захист прав споживачів.

Купуючи продукти харчування варто звернути увагу на зовнішній вигляд. Упаковка товару із зазначенням маркування, наявність інформації про виробника, склад продукту, умови зберігання, дату виготовлення, перевірити термін придатності. Буває й так, що термін придатності на момент покупки ще не пройшов, але закінчується у найближчий день. У цьому випадку краще вибирати товар з деяким запасом терміну придатності. Це важливо у тих випадках, коли купує споживач продукти на декілька днів.

Окрім терміну придатності необхідно звернути увагу на цілісність упаковки товару і якщо вона порушена, краще утриматися від покупки цього товару. При покупці імпортних продуктів зверніть увагу на наявність інформації на зрозумілій мові. Закон забороняє реалізацію таких товарів без надання інформації на доступній для споживача мові.

Нагадуємо, суб'єкти господарювання зобов'язані видати покупцю розрахунковий документ (чек).

Якщо у покупця виникли сумніви щодо чистої ваги та повної міри проданих товарів дане питання можна перевірити на контрольних вагах, які повинні бути встановлені в доступному місці у приміщенні магазину або ринку. Якщо виявилося, що Вас обважили, зверніться до адміністратора і вимагайте повернення коштів. 

Що ж робити, якщо ж придбали продукт харчування неналежної якості?

На жаль, якість продуктів харчування не завжди можна визначити за їх зовнішнім виглядом. То треба брати, як кажуть на язик. Звичайно, у магазинах цього зробити не можна. Але, якщо ви вдома виявили, що товар неякісний, слід принести його у магазин, пред'явивши чек. 

Відповідно до п.8 ст.8 Закону України «Про захист прав споживачів» у разі придбання споживачем продовольчих товарів неналежної якості продавець зобов'язаний замінити їх на товари належної якості або повернути споживачеві сплачені ним гроші, якщо недоліки виявлено у межах строку придатності та за наявністю розрахункового документу.

Продавець повинен замінити товар, або повернути кошти. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

Найчастіше громадяни не повертають неякісний товар продавцеві через легковажне ставлення до товарного чеку, який споживач викидає, тільки-но залишивши торгову точку. Коли недоліки товару виявлені, споживач змушений звернутися з неякісним товаром до продавця, але довести свою правоту в законний спосіб він уже не зможе. Споживачеві слід знати свої права та обов'язки, аби не стати жертвою нечистих на руку підприємців.